در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس: افزایش ۴۰ برابری پروژه‌ها در مرکز اسناد دفاع مقدس/ طرح جامع نهضت ۱۰۰ برابری آثار دفاع مقدس در دست بررسی است

سردار نائینی گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طرح جامع تحقق نهضت ۱۰۰ برابری شدن تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون دفاع مقدس در حال بررسی است.
کد خبر: ۶۴۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹ - 30December 2023

سردار نائینی: افزایش ۴۰ برابری پروژه‌ها در مرکز اسناد دفاع مقدس/ طرح جامع نهضت صد برابری آثار دفاع مقدس در دست بررسی استسردار سرتیپ پاسدار «علی محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به برنامه‌های مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس درخصوص تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ۱۰۰ برابری شدن تولیدات هنری-رسانه‌ای با مضمون دفاع مقدس اظهار داشت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همت سردار کارگر طرح جامع تحقق نهضت صد برابری شدن تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون دفاع مقدس در حال بررسی است. در صورتی که این طرح به طور کامل تدوین و تصویب شود وظیفه و نقش بخش‌های مختلف مشخص و مطابق با آن عمل خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار نائینی خاطرنشان کرد: صد برابر کردن آثار فرهنگی و هنری در هر بخش تعاریف خود را دارد، در برخی حوزه‌ها نیاز به زمان‌بندی ۱۰ ساله است و در برخی دیگر از حوزه‌ها با صرف دو یا سه سال بسیاری از این مطالبات معظم‌له قابل تحقق است، در حوزه هنری و رسانه‌های جمعی باید فعالیت‌های بسزایی داشته باشیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: متأسفانه ضعف‌های جدی در پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس در هنر و رسانه‌های جمعی نوظهور داریم، وقتی امام خامنه‌ای می‌فرمایند؛ باید آثار و تولیدات فرهنگی دفاع مقدس صد برابر شود، منظور معظم‌له صد برابر شدن کمی صرفاً نیست. بلکه صد برابر شدن کیفی هم بخشی از مقصود ایشان برای همه مخاطبین در مقیاس جهانی است.

وی افزود: ما در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که یک مرکز اسنادی و تحقیقاتی است، از پنج سال گذشته که کارمان را به طور جدی شروع کردیم در بخش‌هایی بازدهی ۱۰ برابری و در برخی بخش‌ها نیز تا ۴۰ برابر بازدهی کارمان را افزایش داده‌ایم، یعنی اگر تعداد پروژه‌های مرکز در گذشته ۳۰ الی ۴۰ عنوان پروژه بوده است، هم اکنون قریب به هزار پروژه فعال در دست بررسی داریم.

سردار نائینی با بیان اینکه ۵۰۰ الی ۶۰۰ محقق و نویسنده در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مشغول به کار هستند، گفت: هر دو روز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس امکان رونمایی یک اثر جدید وجود دارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار