یادداشت/ رحیم محمدی

خنثی شدن توطئه‌های امنیتی دشمنان در ۹ دی

حضور میلیونی مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ موجب شد تا تمامی توطئه‌های امنیتی دشمنان خنثی شود.
کد خبر: ۶۴۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۹ - 30December 2023

خنثی شدن اقدامات امنیتی دشمنان در ۹ دیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس ـ رحیم محمدی؛ امروز نهم دی مصادف است با روزی که به نام «بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسیده تا یادآور حضور میلیونی و حماسه‌آفرین مردم کشورمان در پاسداری از اسلام و عاشورا باشد؛ چرا که ۱۴ سال پیش در چنین ایامی عده‌ای با تحریک بیگانگان و میدان‌داری اراذل و اوباش به بهانه تقلب در انتخابات ۱۳۸۸ به خیابان‌ها ریختند و هشت ماه کشور را درگیر اغتشاشات کردند. به واسطه این امر فقط از لحاظ مادی میلیارد‌ها تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی وارد آمد و در این بین عده‌ای هم متأسفانه جان خود را از دست دادند.

در پیدایش و به وجود آمدن این فتنه عوامل متعددی دخالت داشت که یکی از این عوامل نقش مؤسسات و اندیشکده‌های غربی است؛ به نحوی که عنوان شده «حدود ۶۰ بنیاد و مؤسسه مرتبط با «جنگ نرم در ایران» در حال فعالیت هستند». دشمنان از زمانی که متوجه شدند در جنگ سخت راهی برای غلبه بر ایران پیدا نخواهند کرد، گزینه دیگری را مد نظر قرار دادند و آن مقابله با اندیشه‌های ایران اسلامی با ابزار‌هایی همچون «انقلاب مخملی» یا «انقلاب رنگی» بود.

این شیوه چون در برخی کشور‌های حوزه بالکان و اروپای شرقی جواب داده بود، دشمنان سعی کردند تا به نوعی همان شیوه را هم در ایران به بهانه تلقب در انتخابات پیاده‌سازی کنند؛ لذا در همین راستا می‌بینیم که بلافاصله نمادسازی‌ها صورت می‌گیرد و انتخاب رنگی خاص برای یکی از نامزد‌های انتخاباتی تعیین می‌شود و به سرعت در میان جامعه گسترش می‌یابد.

همان‌گونه که عنوان شد در آن زمان اندیشکده‌ها و مؤسسات کشور‌های غربی ـ عمدتاً آمریکایی ـ مانند «بنیاد سوروس»، «خانه آزادی» و «مؤسسه بروکینگز» تلاش کردند تا اهداف خود را با استفاده از چهره‌ها و نام‌هایی همچون «کیان تاجبخش»، «فاطمه حقیقت‌جو»، «محسن سازگارا»، «نیک آهنگ کوثر» و «سیامک نمازی» دنبال کنند و انتخابات ریاست جمهوری را به حاشیه ببرند و به اسم تقلب، خواسته‌ها و دستورات سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور‌های غربی را اجرا کنند.

البته در کنار فعالیت چنین افرادی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌هایی مانند بی بی سی و صدای آمریکا به علاوه اقدامات سیاسی و افزایش تحریم‌ها علیه ایران با هدف کمک به نافرمانی مدنی و گسترش جنگ نرم در کشورمان به میدان آمد که تعرض به برخی سفارتخانه‌های اروپایی در ایران را می‌توان در همین راستا قلمداد کرد.

در این ارتباط مطابق آنچه کمیسیون اصل ۹۰ در دومین سالگرد ۹ دی اعلام کرده «کودتای انتخاباتی در ایران کاملاً از پیش طراحی شده و طبق جدول زمان‌بندی و مراحل کودتای مخملی پیش رفته بود؛ به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ مورد از ۱۹۸ مورد دستورالعمل‌های «جین شارپ» برای کودتای مخملی اجرا شده بود»؛ لذا می‌بینید که عده‌ای همزمان به مساجد حمله می‌کنند وآنجا را به آتش می‌کشند و تعدادی دیگر به پایگاه‌های بسیج حمله می‌برند تا بلکه بتوانند اسلحه‌های آنجا را به غارت ببرند و بعد به وسیله همین سلاح‌ها کشتار راه بیندازند؛ این اقدامات به معنای برنامه‌ریزی دشمنان بود؛ دشمنانی که به منظور رسیدن به اهداف تعیین شده حتی به ارزش‌های اسلامی و دینی هتاکی کردند.

در این مسیر، شعار‌های ساختارشکنانه مطرح می‌شود و در ایام حزن و اندوه شهادت فرزند رسول خدا (ص) حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نماد‌ها و خیمه‌های عزاداری ایشان در ظهر عاشورا حمله می‌کنند و این چنین نفرت خود را از اسلام و ارزش‌های دینی به همگان نشان می‌دهند.

مردم ایران به دلیل اینکه سالیان متمادی در دهه محرم هیأت و تکیه‌های عزاداری امام حسین (ع) را به عشق ایشان برپا می‌دارند، این بار توهین به هیئات و عزاداران حسینی را برنتافتند و با خروش میلیونی خود، طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند و این‌گونه نقشه‌هایی را که توسط مؤسسات مورد اشاره کشیده شده بود، خنثی کردند و نشان دادند ملتی که به امام حسین (ع) اقتدا کرده و واقعه عاشورا را هر سال برای خود تداعی می‌کند، نمی‌گذارد هیچ فرد و گروهی با هر ایده و نیتی جسارتی به دستگاه عزاداری ایشان وارد کند.

بدین ترتیب حضور میلیونی مردم در ۹ دی ۱۳۸۸ موجب شد تا تمام برآورد‌ها و اقدامات اطلاعاتی و توطئه‌های امنیتی دشمنان خنثی شود و آن‌ها به آرزوی خود یعنی سرنگونی ایران اسلامی نرسند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها