عضو هیات امناء موسسه امام خمینی (ره):

حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی به‌خاطر خوی حیوانی سران کشور‌های استکباری است

حجت‌الاسلام فیاضی گفت: امروز سران استکبار کمتر از حیوانات هستند که غده سرطانی همچون اسرائیل را در کشور‌های اسلامی قرار داده و با تمام وجود از او و هر جنایت‌های او حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ - 30December 2023

حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی بخاطر خوی حیوانی سران کشور‌های استکباری استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین بزرگداشت سومین ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد با حضور علما، سران لشکری و کشوری امروز (شنبه) در سالن سران اجلاس برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامرضا فیاضی» عضو هیات امنای موسسه امام خمینی (ره) طی سخنانی اظهار داشت: چهار نظریه درباره حقیقت انسان وجود دارد، یکی نظر صدرالمتالهین که نظر عامه مردم هم هست که حقیقت همه انسان‌ها یکی است. این نظر قرن‌هاست که در فکر دانشمندان و امروز بر عامه مردم حاکم است.

عضو هیات امناء موسسه امام خمینی (ره) افزود: نظریه دیگر را ملاصدرا در کتاب‌های فلسفی مطرح کرده که انسان‌ها در آغاز پیدایش یک حقیقت دارند، اما به دلیل اینکه موجود مختار است و در وجود او لشکریان عقل و جهل وجود دارد، انسان با حیوانات در ادراکات، انفعالات و لذایدی مشترک است، اما انسان یک حقیقی دارد که قرآن از آن به فطرت الهی تعبیر می‌کند، یعنی نوعی ساختار ویژه انسان است. انسان می‌تواند قوای حیوانی در وجود خود را حاکم  کرده یا فطرت خود را بیدار کند.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه وقتی انسان به سن رشد و تعقل رسید اگر زندگی خود را براساس عقل تنظیم کند و تمام قوای حیوانی را مسخر نیروی عقل قرار دهد، نشان از اختیار او دارد، تصریح کرد: در اختیار انسان است که قوای عقل یا جهل در وجود او حاکم باشد. بیشتر انسان‌ها کسانی هستند که عقل در وجود آن‌ها در خواب است و کم هستند کسانی که فطرت الهی در وجود آن‌ها زنده باشد و آن‌ها از جمله استثناء‌های سوره عصر هستند، آنجا که خداوند می‌فرماید همه انسان‌ها سرمایه از کف می‌دهند بدون آنکه در مقابل چیزی به دست آورند مگر کسانی که ایمان دارند و تمام کار‌های خوب را انجام می‌دهند.

 عضو هیات امنای موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: انسان زمانی می‌تواند تمام کار‌های خوب را انجام دهد که طبق شرح چهل حدیث امام راحل وقتی از خواب بیدار می‌شود بگوید خدایا من می‌خواهم بنده تو باشم، از خداوند توفیق شکرگزاری داشته و دنبال کسب رضای الهی باشد. چنین شخص در هر عمل خود تامل می‌کند که اگر مرضی خداوند است آن را انجام داده یا ترک کند. طبق فرمایش قرآن کریم آن‌ها رستگاران هستند. آن‌ها خود را به خداوند فروختند و در مقابل اراده خداوند از خود اراده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه علامه مصباح یزدی یکی از کسانی بود که زندگی خود را طبق دستورات و رضایت الهی تنظیم کرد، خاطرنشان ساخت: وقتی از امام راحل و آیت‌الله بهجت (ره) نصیحت می‌خواستند می‌فرمودند که توجه داشته باشید که عالم محضر خداوند است و ما باید ادب این محضر را مراعات کنیم. این اساتید هم خود مقید بودند و شاگردانی همچون مصباح یزدی تربیت کردند که مقید بود.

حجت الاسلام فیاضی با بیان اینکه اشخاصی همچون علامه یزدی انسان‌هایی هستند که با انسان‌های دیگر تفاوت جوهری دارند، عنوان کرد: ملاصدرا انسان‌ها را به چند گروه در دسته فرشتگان، شیاطین و درندگان و بهائم تقسیم می‌کند. از نظر ملاصدرا حقیقت انسان از همان آغاز تفاوت پیدا می‌کند. امام راحل در تکمیل سخن ملاصدرا می‌فرمایند انسان‌هایی هستند که بالاتر فرشتگان قرار می‌گیرند، آن‌ها وقتی به معراج می‌روند جبرئیل از آن‌ها بازمی‌ماند و جلوتر نمی‌تواند برود.

وی افزود: در این مسیر برخی بالاتر از ملائکه هستند و برخی هم از هر جانوری پست‌تر هستند. امروز سران استکبار کمتر از حیوانات هستند که غده سرطانی همچون رژیم صهیونیستی را به جان کشور‌های اسلامی انداخته و با تمام وجود از او جنایت‌هایش حمایت می‌کنند.

عضو هیات امنای موسسه امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: خوشا آنان که از تجارت‌خانه دنیا درست استفاده کردند. امید که در دوران ریزش‌ها و رویش‌های کیفی، ما جزو رویش‌ها باشیم. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید‌: «ای پیامبر ما، به اصحاب خود بگو که اگر شما از دین خارج شوید خداوند ضرر نمی‌کند بلکه شما ضرر می‌کنید، زیرا خداوند در آینده قومی را خواهد آورد که آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها هم خداوند را دوست دارند»، از پیامبر (ص) سوال کردند آن‌ها چه کسانی هستند، حضرت دست بر شانه سلمان گذاشتند که از قوم ایشان هستند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار