مراسم قافله سالار مرزبانان برگزار می شود؛

شانزدهمین سالگرد شهید سردار جواد حاج خدا کرم/ خودم و خانواده ام فدای رهبر

همیشه اعتقاد داشت ما وقتی موفق هستیم که پیرو ولایت فقیه باشیم و زمانی هم که ماموریت سیستان به ایشان محول شد وقتی که گفتند دستور مقام معظم رهبری است، گفت: چون دستور آقا است "خودم و خانواده ام فدای او".
کد خبر: ۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹ - 19November 2013

شانزدهمین سالگرد شهید سردار جواد حاج خدا کرم/ خودم و خانواده ام فدای رهبر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید جواد حاج خدا کرم، فرمانده ناحیه ی انتظامی "سیستان وبلوچستان" در یازدهم آذرماه سال 1334 در یکی از محله های جنوب تهران در یک خانوادة مذهبی به دنیا آمد. از همان کودکی به اهل بیت عصمت، عشق می ورزید و یکی از بنیانگذاران هیأت محبان الهادی بود. وی ضمن تحصیل به ورزش باستانی نیز علاقه داشت و یکی از پیشکسوتان این ورزش بود. در دوران جوانی تحت تأثیر برادر بزرگتر خود"  شهید ابراهیم حاج خداکرم" قرار گرفت و مبارزات سیاسی خود را شروع کرد.

شهید خداکرم فرمانده ای بود که عزت و اقتدار نیروی انتظامی برایش خیلی اهمیت داشت همان انتظاری که مقام معظم فرمانده کل قوا انتظار دارند.

سرانجام او در بیست و پنجم آبان سال 1376 در منطقة عملیاتی شیلر، از توابع شهرستان زابل، در یکی از بازدیدهای مرزی در رویارویی با اشرار،  با شلیک گلوله خصم دون در شب پرستاره کویرخداوند دیدگانش را به رویت اختر شهادت منور گردانید.

همسرش از 20 سال زندگی مشترک با این شهید عالیقدربه خبرنگار ما این چنین می گوید: در هر شهر و هر جایی که با او زندگی می کردیم وقتی خبر می دادند که فلان جا درگیری است خودتان را برسانید هیچ وقت دستور نمی داد اول خود پیشقدم می شد وسینه سپر می کرد ودیگران نیزبا عشق وعلاقه همراه او بودند.

فرمانده ای بود که همیشه دست زیردستان خود را می بوسید حتی وقتی سربازها وپادگان ها را نظارت می کرد گاهی نظافت آنجا را انجام می داد ومی گفت: رعایت نظافت شخصیت انسان را پایین نمی آورد.

دوره نخست وزیری مقام معظم رهبری محافظ ایشان بودند به خاطر همین کاملا با روحیات آقا آشنایی داشتند و اگر کسی حرفی بر ضد مقام معظم رهبری به میان می آورد با آنها برخورد و مقابل همه آنها می ایستاد.

همیشه اعتقاد داشت ما وقتی موفق هستیم که پیرو ولایت فقیه باشیم و زمانی هم که ماموریت سیستان به ایشان محول شد به خاطر دخترانمان زیاد تمایلی نداشت. ولی وقتی که گفتند دستور مقام معظم رهبری است، گفت: چون دستور آقا است "خودم و خانواده ام فدای او".

برای هر لحظه ای آماده و جوابگوی خدمت به مردم بود و می گفت: من وقف این جامعه هستم هر کاری را که برای مردم سیستان انجام می داد، خوشحالی اش را از این ماموریت نشان می داد؛ کارهایش که خوب پیش می رفت سجده شکر به جای می آورد و می گفت: خدا را شکر می کنم که یک روز دیگر به من عمر داد تا گامی برای مردم مستضعف این جامعه بردارم و خدمت کنم.

بر اساس این گزارش گفتنی است مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت سردار حاج محمد حاجی خداکرم پنجشنبه 30 آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

ضمنا این مراسم ساعت ۱۴ با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و با مداحی مداحان عصمت و طهارت (ع) در قطعه ۲۴ بر سر مزار این شهید والامقام برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار