رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

تهران و مشهد میزبان جشنواره‌های تئاتر و فیلم بسیج/ جشنواره‌های بسیج چهره‌های جدید هنری معرفی می‌کنند

جمیری با بیان اینکه جشنواره‌‌های بسیج در محتوا و کیفیت ارتقا پیدا کرده است، گفت: وظیفه بسیج هنرمندان انعکاس خدمات صورت گرفته بسیج در سطح ملی است.
کد خبر: ۶۴۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ - 31December 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «جشنواره‌های سراسری فیلم و تئاتر بسیج» با حضور جمال شورجه، کارگردان پیشکسوت، جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، سعید نجفیان دبیر جشنواره تئاتر بسیج و آرش خیری دبیر بخش فیلم جشنواره بسیج در سالن مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.

جمیری: هنرمندان بسیج توانمندسازی می‌شوند
در ابتدا، جواد جمیری رئیس سازمان بسیج هنرمندان به تشریح فعالیت‌های بسیج هنرمندان پرداحت و اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان در راستای ماموریت‌هایی که بسیج دارد هرساله جشنواره‌های مختلفی را در رشته‌های مختلف تخصصی که توسط انجمن‌ها خود دنبال شده، ساماندهی می‌‌کند و هدف آن تقویت بُعد آموزشی و حضور شبکه هنری بسیج در جامعه هنری است.

تهران و مشهد میزبان جشنواره‌های تئاتر و فیلم بسیج/ جشنواره‌های بسیج چهره‌های جدید هنری معرفی می‌کند

وی افزود: بسیج هنرمندان بخاطر این حضور و آموزش بخش مهمی از تولیدات هنری در رشته‌های تخصصی را به‌دنبال دارد. بسیج در کلان ماموریت‌های خود به حوزه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی، سیل و زلزله و دیگر خدمات می‌پردازد و به سایر نهادها کمک می‌کند که باید انعکاس داده شوند لذا وظیفه بسیج هنرمندان انعکاس زحماتی است که توسط بسیج صورت می‌گیرد.

رئیس بسیج هنرمندان به ابعاد جشنواره‌های تئاتر و فیلم بسیج پرداخت و خاطرنشان کرد: اختتامیه دو جشنواره تئاتر و فیلم کوتاه بسیج دی‌ماه به میزبانی مشهد و فیلم تهران در برگزار خواهد شد.

نجفیان: نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی بسیج اجرا عموم خواهند داشت

در ادامه، سعید نجفیان دبیر بخش تئاتر بسیج در سخنانی گفت: خوشحالم به عنوان نماینده اهالی تئاتر در این رویداد ارزشمند حضور دارم. این جشنواره تلاش دارد با زبان تئاتر گوشه‌ای از تلاش‌های سازمان بسیج را به تصویر کشید. از آقای جمیری تشکر می‌کنم که بعد از شش سال شرایط فراهم آوردند که این جشنواره به صورت سالانه از سال گذشته برگزار شود.

تهران و مشهد میزبان جشنواره‌های تئاتر و فیلم بسیج/ جشنواره‌های بسیج چهره‌های جدید هنری معرفی می‌کند

وی با بیان اینکه در دوره قبل جشنواره تئاتر بسیج ۶۹۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود، افزود: خوشبختانه امسال این رقم به ۷۰۰ اثر رسیده است. در مرحله مقدماتی ۹۴ تئاتر در بخش صحنه‌ای در ۷۴ نمایش در بخش خیابانی برگزیده شدند که در نهایت برای بخش مسابقه ۱۵ تئاتر در بخش صحنه‌ای و ۱۵ نمایش در بخش خیابانی به داوری خواهند نشست. لازم به ذکر است کارهای خیابانی در سطح استان‌های مختلف اجرای عمومی خواهند داشت چراکه معتقدیم آثار جشنواره نباید تزئینی باشند بلکه باید در دل مردم به اجرا در آیند.

خیری: رقابت ۶۰۳ فیلم کوتاه در جشنواره بسیج

در ادامه، آرش خیری دبیر بخش فیلم کوتاه این جشنواره در ادامه گفت: ما نیز همانند جشنواره تئاتر بعد از چندین سال توانستیم بخش فیلم را اجرا کنیم این جشنواره در دو مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول به بخش استانی مربوط می‌شود. در این قسمت ۳۲ دبیر در ۳۲ استان بخش تئاتر بسیج را برگزار خواهند کرد آثاری که استان‌ها انتخاب می‌کنند در ۵ بخش فیلمنامه، نماهنگ، فیلم کوتاه، داستانی کوتاه، انیمیشن، مستند، رقابت خواهند کرد.

تهران و مشهد میزبان جشنواره‌های تئاتر و فیلم بسیج/ جشنواره‌های بسیج چهره‌های جدید هنری معرفی می‌کند

وی با بیان اینکه ۶۰۳ اثر در کل بخش‌های جشنواره حضور داشتند، گفت: ۱۷۵ فیلمنامه، ۳۴۵ مستند، ۱۲۷ نماهنگ، ۵۶ انیمیشن، ۲۴۵ فیلم کوتاه داستانی بخش‌های مختلف این قسمت از جشنواره را رقم می‌زند.

در انتهای مراسم با حضور جمال شورجه و حبیب الله بهمنی از پوستر نمایشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار