رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

مردم غزه دارای آرامش الهی هستند/ الگوی رفتاری اعضای هلال احمر برگرفته از دفاع مقدس است

کولیوند گفت: در ارتباطاتی که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هلال احمر غزه دارد؛ شاهد آن هستیم که ذره‌ای از روحیه مقاومت و ایستادگی مردم مقاوم غزه کم نشده است و آن‌ها دارای یک آرامش عجیب و الهی هستند.
کد خبر: ۶۴۱۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 31December 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام ۲۳ ساله عملیات کربلا یک، که در منطقه مهران تفحص شده و در مجتمع فرهنگی و آموزشی سردار صلح انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان اظهار داشت: خداوند متعال وقتی که حضرت ابراهیم (ع) را در آزمون‌های متعددی امتحان کرد؛ بر اساس آیات قرآن کریم و بنا به دستور پروردگار آن حضرت باید فرزند خود حضرت اسماعیل (ع) را برای قربانی کردن آماده می‌کرد.

وی در تکمیل صحبت خود افزود: وقتی که حضرت ابراهیم (ع) برای قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) آماده شد، بنا به اراده الهی چاقو گلوی آن حضرت را نبرید. در اینجا خداوند متعال خطاب به آن پیامبر الهی می‌فرماید: «وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ» (و او را در ازاى قربانى بزرگى باز رهانیدیم/ سوره صافات، آیه ۱۰۷).

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در دوران ما؛ شهیدان همان ذبح بزرگ و عظیم هستند.

مردم غزه دارای آرامش الهی هستند/ الگوی رفتاری اعضای هلال احمر برگرفته از دفاع مقدس است

کولیوند در ادامه با اشاره به اینکه اسناد بالادستی کشور ایران؛ شهدا و واقعه عاشورا هستند، یادآور شد: بسیاری از افراد علاقمند هستند تا در جلساتی از این دست حضور یابند، اما سعادت یار آن‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه بایستی همواره یاد و خاطره شهدا و پیام آن‌ها را برای خود مرور کنیم، بیان داشت: امروز الگوی رفتاری اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران؛ برگرفته از سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس است، به طوری که اگر در چنین روز‌هایی به بیمارستانی در غزه حمله شود؛ فردای آن روز داوطلبان این جمعیت اعتراض و انزجار خود را از وحشی‌گری‌های اسرائیل و آمادگی برای امدادرسانی به مردم بی‌دفاع اعلام می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه پس از عملیات طوفان‌الاقصی گفت: به جهت کمک به برقراری آتش‌بس و ارسال اقلام امدادی به غزه؛ من، ارتباطی را با خانم «میریانا اسپولیاریک ایگر» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برقرار کردم. وی گفت: «رژیم صهیونیستی به ما پیام داده است که نیرو‌های خود را از غزه بیرون ببریم در غیر این صورت کشته خواهند شد». من او را بر اساس رهنمود آئین‌های آسمانی از انجام این کار نهی کرده و پرسیدم: «به نظر شما اگر بنیانگذار صلیب سرخ در همین روز‌ها زنده بود، همین کار را می‌کرد؟»

وی ابراز داشت: رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پیشنهاد مرا پذیرفت و نیرو‌های امدادی صلیب سرخ را در غزه نگه داشت، اما چهار نفر از نیرو‌های این کمیته بین‌المللی بر اثر حملات موشکی رژیم صهیونیستی کشته و برخی مجروح شدند. رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ پس از این اتفاق از من گله‌مند شد، اما من به او گفتم شما در غزه یادگاری ارزشمند را به جای گذاشتید و در آینده راجع به شما قضاوت خواهد شد.

مردم غزه دارای آرامش الهی هستند/ الگوی رفتاری اعضای هلال احمر برگرفته از دفاع مقدس است

این مقام مسئول یادآور شد: در ارتباطاتی که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هلال احمر غزه دارد؛ شاهد آن هستیم که ذره‌ای از روحیه مقاومت و ایستادگی مردم مقاوم غزه کم نشده است و آن‌ها دارای یک آرامش عجیب و الهی هستند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و ۵۰۰ شهید امداگر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حول محور «واعتصموا بحبل‌الله» گرد هم جمع شده‌اند، در ادامه تأکید کرد: من برای نخستین بار وقتی که در سن ۱۳ سالگی به جبهه اعزام شدم؛ یک امداد گر بودم. در آنجا مشاهده می‌کردم که امدادگران دارای کمترین امنیت در کار خود بودند.

کولیوند در پایان صحبت خود یادآور شد: امروز جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زمینه عمل و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند. ما بایستی قدردان داشته‌های خود مثل نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها