تجلیل از مادران و همسران شهدای شهرداری تهران

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: به مناسبت هفته بسیج برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است که با رویکرد توضیح و تشریح تفکر و روحیه بسیج به اجرا در می آیند.
کد خبر: ۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸ - 19November 2013

تجلیل از مادران و همسران شهدای شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، غلامرضا شنگی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران، با اشاره به تقارن ماه محرم و هفته بسیج اظهار داشت: پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج و ارتش بیست میلیونی است که زاییده قیام اماه حسین(ع) و نهضت عاشورایی حسینی است. این تفکر تا انتهای تاریخ ادامه خواهد داشت، و این تقارن فرصتی معنوی برای معرفی بیشتر و تبیین بسیج به عنوان نماد حضور عاشورایی یک ملت در تمامی صحنه هاست.

وی با اشاره نهضت حسینی (ع) اظهار داشت: نهضت الهی حضرت امام حسین(ع) که مبتنی بر فلسفه و نگرش جهاد و ایثار در شریعت اسلام است، موجب شد تا روند حرکت اسلام از مسیر انحراف بدعت گذاران خارج و در مسیر اصلی شارع مقدس اسلام قرار گیرد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران، تصریح کرد: به همین منظور، برنامه های هفته بسیج با اهدافی نظیر تبیین رویکرد حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین، تبیین فلسفه نهضت حسینی بویژه جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی، معرفی بسیج به عنوان بدنه فعال ملت و مجموعه ای انقلابی، دینی  و در عین حال علمی و جهادی  با گستره فراگیر و حضوری اثر بخش و کار آمد در تمامی عرصه های و خلاء ها مورد نیاز کشور، انقلاب اسلامی و مردم، گرامیداشت هفته بسیج به منظور معرفی رویکردهای فرهنگی و تربیتی در جهت ترغیب و تشویق نسل جوان، معرفی حقیقت وجودی و شخصیتی امام حسین (ع) و خاندان مطهر و یاران صدیق و باوفایشان در راستای شناخت امام زمان(عج) و تکلیف الهی در مورد ایشان به اجرا در می آید.
 
غلامرضا شنگی همچنین به رویکرد برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج شهرداری تهران، برنامه های خود را با رویکرد توضیح و تشریح تفکر و روحیه بسیج و آگاهی به موقع و به اندازه، بهره گیری از شخصیت ها و نخبگان روحانی، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه، معرفی بسیج از زبان شخصیت ها ، نخبگان ، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه، ارتقاء بصیرت، شان و منزلت اجتماعی بسیجیان، تبیین تفکر بسیجی در راستای نهضت حسینی تنظیم کرده است.
 
وی افزود: در همین راستا روزشماری برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است که بر اساس آن روز پنچشنبه 30 آبان به عنوان روز بسیج، ایثار و شهادت، روز پنچشنبه 30 آبان به عنوان روز بسیج، ایثار و شهادت، روز جمعه 1 آذر به عنوان روز بسیج، ولایت و انتظار، روز شنبه 2 آذر به عنوان روز بسیج، خلاقیت و پیشرفت، روز یکشنبه 3 آذر به عنوان روز بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی، روز دوشنبه 4 آذر به عنوان روز بسیج، خانواده و سبک زندگی، روز سه شنبه 5 آذر به عنوان روز بسیج، استکبارستیزی و بیداری اسلامی، روز چهارشنبه 6 آذر به عنوان روز بسیج، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
 
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج شهرداری تهران، برنامه های هفته بسیج را تشریح کرد و گفت: ما برای هفته بسیج برنامه های متعددی را در نظر گرفته ایم که از جمله آنها اجرای تئاترهای خیابانی با محوریت ماه محرم و هفته بسیج در10 نقطه شهر تهران به مدت 10روز(جمعا 100اجرا) است.
 
وی اظهار داست: به همت معاونت خواهران سازمان بسیج شهرداری تهران در همایشی که 6 آذر ماه برگزار می شود، از مادران و همسران شهدای شهرداری تهران تجلیل می شود. همچنین با توجه به نصب 40 هزار تابلو تمثال شهدا، با کمک حوزه های تابعه سازمان تمثال مبارک شهدا در این هفته غبار روبی خواهد شد.
 
شنگی گفت: از دیگر برنامه هایی که به مناسبت ماه محرم و هفته بسیج برنامه ریزی شده است، می توان فضا سازی ورودی های ساختمان های ستادی با محوریت ماه محرم و هفته بسیج، افتتاح نمایشگاه معنوی روضه رضوان با حضور سردار کاظمینی-مهندس چمران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، بازدید بسیجیان از نمایشگاه از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر، عکاسی از صحنه های عزاداری  سیدالشهدا در دهه اول محرم، حرکت دسته عزاداری با حضور بسیجیان، از چهارراه کالج تا خیابان بهشت، تهیه و تولید و نصب بنر و پوستر جهت فضاسازی سیمای بصری شهر، برپایی نمایشگاه شهدای شاخص به صورت تخته شاسی بر روی پایه بوم، تهیه و تولید نشریه گلدسته با رویکرد هفته بسیج، برگزاری جلسات تببین رویکرد حضرت امام (ره) در تشکیل بسیج مستضعفین، برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع ادبیات دفاع مقدس و مباحث ارزشی، برگزاری 4 برنامه رونمایی از کتاب با محوریت کتب ارزشی، ماه محرم و صفر هر15 رو یک کتاب، تجلیل از کتابداران بسیجی در هفته کتاب و کتابخوانی را نام برد.
 
وی افزود: همچنین در هفت نقطه میدان ولیعصر، میدان هفت حوض، میدان بهارستان، میدان هفت تیر، خیابان شریعتی روبروی حسینیه ارشاد، خیابان مطهری روبروی سازمان بسیج و خیابان بهشت ایستگاه های  صلواتی بر پا می شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار