چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات منافقین برگزار شد؛

پشت‌پرده وحشی‌گری ملیشیای منافقین در ۳۰ خرداد سال ۶۰/ نقش سرویس اطلاعات فرانسه در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات منافقین به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی‌نیا در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 02January 2024

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین امروز (سه‌شنبه) در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام «امیررضا دهقانی‌نیا» و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع حضرت امام خمینی (ره) علنی برگزار شد.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات منافقین برگزار شد

در این جلسه نماینده دادستان، خانواده معظم شهدا از جمله فرزند شهید صیاد شیرازی، وکلای شکات، وکلای تسخیری اعضای سازمان منافقین و اصحاب رسانه حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «امیررضا دهقانی‌نیا» رئیس دادگاه با اعلام آغاز ادامه روند رسیدگی به پرونده منافقین، دادگاه را رسمی اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست در جایگاه حضور یابد.

وی افزود: با توجه به حضور شکات، نماینده دادستان و وکلای متهمین و شکات علنی بودن و رسمی بودن جلسه رسیدگی را اعلام می‌کنم و از نماینده دادستان درخواست می‌کنم که ادامه کیفرخواست را بیان کنند.

نماینده دادستان پیش از شروع قرائت کیفرخواست متهمان گفت: گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ ماه مشغول جمع‌آوری سلاح بوده است. این گروهک ادعا می‌کرد که مبارزه با امپریالیسم نیاز به اسلحه و شاخه نظامی دارد. اما این گروهک در ابتدای سال ۶۰ در خیابان رژه می‌رفت و با مردم در خیابان درگیر می‌شد.

وی ادامه داد: این شاخه نظامی باعث توهم منافقین شد و گمان می‌کرد با چند حرکت سریع می‌تواند قدرت را دست بگیرد. این توهم باعث شورش مسلحانه تروریستی‌ها در ۳۰ خرداد بود که در آن منافقین یک جنایت بزرگ را رقم زد.

پشت‌پرده وحشی‌گری ملیشیای منافقین در ۳۰ خرداد سال ۶۰ 

نماینده دادستان افزود: این افراد معتقد بودند که نیاز به رژه خاص برای تقویت شاخه نظامی خود دارند و در سال ۱۳۶۰ اقدام به برگزاری رژه کردند که گا‌ها هم منتج به درگیری نظامی می‌شد، برگزاری رژه و جمع آوری سلاح، توهمی برای این افراد ایجاد کرد که می‌توانند با اقداماتی سریع قدرت را در ایران به دست بگیرند بنا بر همین توهم سال ۱۳۶۰ شروع به جنایات عددی کردند.

پشت‌پرده وحشی‌گری ملیشیای منافقین در ۳۰ خرداد سال ۶۰/ نقش سرویس اطلاعات فرانسه در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: ما مستندی را تهیه کرده‌ایم که اگر دادگاه اجازه انتشار را به ما بدهد، آن را منتشر می‌کنیم، این مستند بیانگر چگونگی ورود این گروهک تروریستی به فاز نظامی بود و جنایات عدیده را مرتکب شدند.

نماینده دادستان تصریح کرد: در اسناد سری دولت آمریکا در می‌یابیم که این گروهک تروریستی اساسا با هدف ایجاد آشوب و اغتشاش شکل گرفته است و در منظر همه دولتمردان آمریکا قتل، غارت و جنایات را به اوج رساندند، این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران نهایت تعامل را با این گروهک داشته است تا اینکه در ترور و جنایت به حدی می‌رسند که جمهوری اسلامی به مقابله با آن‌ها می‌پردازد.

مسعود رجوی در کتابچه ترور اعتراف می‌کند

این مقام قضایی ادامه داد: مسعود رجوی قبل از اینکه گروهک وارد فاز نظامی شود و قبل از اینکه ورود گروهک را به فاز نظامی اعلام کند سفری به پاریس داشته است و بعد از سفر به پاریس همه اقدامات تروریستی صورت می‌گیرد، جالب است که قبل از جنایات و بعد از جنایات رجوی به فرانسه می‌رود.

وی افزود: وقتی که جنایات هولناک این گروهک تروریستی منجر به محکومیت کشور‌هایی همچون ژاپن و ... شد مدعیان دروغین حقوق بشر مانند فرانسه و آمریکا که آبرویشان در خطر بود، این گروهک را در لیست سیاه تروریسم قرار می‌دهند، اما بعد از مدتی آن‌ها را از لیست ترور خارج می‌کنند.

نماینده دادستان گفت: بعد از انفجار دفتر نخست وزیری در جریان تحقیقات مقدماتی در مرحله بازپرسی مشخص می‌شود که به محض این اقدام تروریستی کشمیری در مقر اردوگاه منافقین حضور پیدا کرده است.

وی افزود: نکته جالب توجه آنکه اسناد و تصاویر این جنایت از شبکه تروریستی منافقین نیز پخش شده است. مسعود رجوی سرکرده منافقین درباره این جنایت گفته است که اول مردم را در میدان شهدا تشویق کردیم با ما همراه شوند؛ اما مشاهده کردیم که تعادل به هم ریخته و مردم حاضر به همکاری نشدند.

نماینده دادستان با بیان اینکه رجوی اعتراف کرده است که به دلیل اینکه مردم به میلشیای نفاق بی‌توجهی کردند گروهک به سمت مردم عادی و کسبه آتش گشود!، افزود: پس از جنایت پنجم مهر سال ۶۰ برخی از اعضای منافقین از کشور فراری و برخی دیگر در هسته‌های عملیاتی و تروریستی در خانه‌های تیمی مخفی شدند.

وی بیان کرد: بخشی از گروهک که در داخل کشور پنهان شده بود توسط رجوی آموزش دوباره دید؛ رجوی از پاریس به این افراد آموزش ترور و بمب گذاری می‌داد. رجوی کتابچه‌های ترور را از پاریس به تهران می‌فرستاد.

خواهر شهید کمایی: محکومیت منافقین دلگرمی برای ما خانواده های شهداست

در ادامه خانم کمایی خواهر شهید کمایی دانش آموز چهارده ساله که توسط منافقین به شهادت رسید اظهار داشت: گناه خواهرم زینب فقط مذهبی و چادری بودنش بود و به قول مادرم این زینب چه گناهی داشت؟ او نه مسئول سیاسی و نه به مقابله به منافقین پرداخت.

وی افزود: زینب فقط یک انسان مومن بود که معتقد بود همه انسانها پاک هستند و باید آنها را هدایت کنیم او همیشه به من می گفت که غسل شهادت کن تا آماده شهادت باشی.

خواهر شهید کمایی تصریح کرد: او اسمش در شناسنامه میترا بود اما بعد از انقلاب نامش را به زینب تغییر داد، و تا زمانی که او را زینب صدا نمی زدیم پاسخ ما را نمی داد، زینب با غسل شهادت به مسجد رفت و دیگر هیچگاه برنگشت.

وی افزود: این دادگاه به صورت غیابی برگزار می‌شود و شاید هیچگاه منافقین کوردل به سزای اعمالشان نرسند، اما همین محکومیت غیابی نیز دلگرمی برای ما خانواده های شهدای ترور است.

قاضی حجت‌الاسلام دهقانی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: اعتراضی که وکلای متهمین به نماینده دادستان و شکات و مطلعین دارند وارد است، زیرا ما وقت مناسب را برای استماع اظهارات شاهدین و مطلعین در نظر می‌گیریم. زمانی می‌توانم به شکات، مطلعین و شاهدین اجازه صحبت بدهم که شکات هم اجازه گفت‌و‌گو داشته باشند.

وی افزود: اعتراضی که احد از وکلا به من دادند مبنی بر اینکه نماینده دادستان باید زمانی از مطلعین و شاهد ها استفاده کنند که وکلای متهمین هم اجازه صحبت داشته باشند، کاملاً وارد است، همین جا به شکات، مطلعین و شاهدها اعلام می‌کنم که قطعاً دادگاه وقت مناسب را برای استماع اظهارات آنها در نظر خواهد گرفت.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: برابری، بی طرفی و عدالتی که اصلی‌ترین شعار ما و شاخصه مذهب تشیع است، برقرار شود، دلیلی اصلی که این دادگاه به عنوان رئیس آن علنی و با حضور رسانه‌ها اعلام کردم این بود که به همگان اعلام کنیم شیعیان مفتخر به عدالت به عنوان اصول مذهب خود هستند. هر چند که اتهامات در درجات بالایی مطرح باشد.

قاضی حجت‌الاسلام دهقانی‌نیا گفت: دنیا باید ببیند در ایران اسلامی دادگاهی بدون حضور وکیل برای متهمین برگزار نمی‌شود و علی رغم تعیین وکیل تسخیری حق انتخاب وکیل از متهمین سلب نمی‌شود.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار