شهید قدس/ در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: جامعه جهانی امنیت خود را مرهون شهید سلیمانی و مدافعان حرم است

حیدری گفت: امروز دنیا مدیون و مرهون شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال این شهید بزرگوار است، به خصوص ملت‌های منطقه که بزرگ‌ترین خطر و طراحی دشمنان اسلام یعنی داعش با رشادت این مرد بزرگ خنثی‌ شد و از بین رفت.
کد خبر: ۶۴۳۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۷ - 07January 2024

نماینده مجلس شورای اسلامی: جامعه جهانی امنیت خود را مرهون شهید سلیمانی و مدافعان حرم است«شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم الگوگیری از ویژگی‌های فردی و اجتماعی شهید سلیمانی، اظهار داشت: ضرورت دارد ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را به ملت ایران و همه محور مقاومت تسلیت عرض کنم و از جهت دیگر تبریک عرض کنم؛ چراکه این شهید بزرگوار مکتبی بنیان نهاد که امروز جهان شمول شده و متأثر از احکام الهی، خصایص اخلاقی و حقوق بشر است.

حیدری خاطرنشان کرد: هر فردی دیر یا زود از این دنیای مادی می‌رود، اما چگونه رفتن موضوع مهمی است، شهید سلیمانی شهادتش و چگونه رفتنش از این دنیا تا ابد در تاریخ ثبت شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت در سه سطح جهانی، منطقه‌ای و ملی مورد بررسی است، گفت: قطعاً امنیت ملی و منطقه‌ای متأثر از امنیت جهانی است به همین دلیل ما در جمهوری اسلامی ایران دوستدار امنیت در سطح جهان هستیم، زمانی که پدیده شومی تحت عنوان داعش شکل گرفت امنیت منطقه‌ای و جهانی را متأثر کرد و در صورت گسترش بیشتر قطعاً امنیت جمهوری اسلامی ایران نیز با مخاطره مواجه می‌شد.

وی افزود: به همین دلیل شهید حاج قاسم سلیمانی با اتکاء به احکام الهی و حقوق بشری واقعی مد نظر اسلام این نا‌امنی‌ها را در نطفه خفه کرد، معتقدم حقوق بشر واقعی را می‌توانیم در سیره شهید سلیمانی ببینیم، نه حقوق بشری که دولتمردان غربی شعار آن را می‌دهند و هیچ ضمانت اجرایی برای نقض آن از سوی خودشان وجود ندارد. شرایط امروز مردم غزه مصداق این ادعاست.

حیدری خاطرنشان کرد: نکته اساسی و مهم‌تر این است که شاگردان شهید حاج قاسم سلیمانی امروزه این مکتب فطری و الهی را در سرتاسر منطقه و جهان گسترش می‌دهند و در این مسیر به شهادت می‌رسند، شهادت اخیر سردار اسلام «سید رضی الدین موسوی» نیز در همین مسیر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه امروز مقاومت عصاره‌ای از آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) است، گفت: امروز به صراحت عرض می‌کنم که دنیا مدیون و مرهون شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال این شهید بزرگوار است، به خصوص ملت‌های منطقه که بزرگ‌ترین خطر و طراحی دشمنان اسلام یعنی داعش با رشادت این مردم بزرگ خنثی‌ شد و از بین رفت.

وی افزود: اگر تلاش‌های شبانه‌ورزی و از خودگذشتگی حاج قاسم و یاران حاج قاسم نبود، قطعاً درگیری و تنش‌ها و ناامنی‌ها در کشورهای منطقه استمرار پیدا می‌کرد و در نتیجه جامعه انسانی و بشری هزینه‌های بسیار هنگفتی بابت آن می‌پرداخت، از همین حیث معتقدیم جامعه جهانی مرهون رشادت‌های شهید سلیمانی و امثال شهید سلیمانی است. امیدواریم که این مکتب همچنان پایدار باشد و دایره وسیع‌تر در سطح منطقه و جهان پیدا کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار