در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

دبیر شانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال: مستندنگاری دفاع مقدس پیشرفت کرده است اما در رمان و داستان عقب‌افتادگی داریم

بابایی با اشاره به آثار رسیده به جایزه جلال احمد گفت: مستندنگاری دفاع مقدس پیشرفت کرده اما در رمان و داستان عقب‌افتادگی داریم.
کد خبر: ۶۴۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸ - 07January 2024

«گلعلی بابایی» دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به وضعیت رمان‌های حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: در بخش رمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایره جلال آل احمد کمیت و کیفیت خوب بود اما قابل توجه نبود.

وی با بیان اینکه در بخش داستان انتظارات بیشتری درخصوص کتاب‌ با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتیم، تصریح کرد: در بخش مستندنگاری کتاب‌های خوبی تولید و چاپ شده بود اما در بخش داستان در موضوع دفاع مقدس اتقاق ویژه‌ خاصی نداشتیم.

دبیر شانزدهمین دوره «جایزه ادبی جلال آل‌احمد» از نویسندگان درخواست کرد به موضوع دفاع مقدس اهتمام بیشتری داشته باشند و افزود: دفاع مقدس ما یک تاریخ هشت‌ساله مستند به همراه دارد؛ جا دارد در این زمینه نویسندگان کار بیشتری انجام می‌‌دادند.

بابایی درخصوص کیفیت آثاری که در جشنواره داوری شد است، گفت: امسال اهتمام ویژه به ‌بخش نوقلمان شده است لذا رقابت در این بخش‌ها جدی بوده است و در کنار نوقلمان شاهد آثار پیشکسوتان بودیم. جایزه جلال در قدم شانزدهم در برخی از بخش‌ها موفقیت داشت و رضایت بخش بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار