شهید قدس/ یادداشت

حادثه تروریستی کرمان محصول کینه داعش از سیدالشهدای مقاومت

حادثه تروریستی کرمان که همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت بیانگر آن است که نیروهای تکفیری، داعش و عاملان و آمران اصلی این حادثه تروریستی کینه بسیاری از این سردار شهید به‌عنوان پرچمدار مبارزه با تکفیر و تروریسم داشتند.
کد خبر: ۶۴۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ - 08January 2024

حادثه تروریستی کرمان محصول کینه داعش از سیدالشهدای مقاومتگروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ حجت‌الاسلام‌‌‌ والمسلمین «موسی سلیمانی» جانشین دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام؛ پس از عملیات «طوفان‌الاقصی» همه احزاب رژیم صهیونیستی با هر گرایشی در کنار یکدیگر ایستادند و دولت اضطرار ملی را برای پیشبرد جنگ تشکیل دادند.

بخشی از الزامات کنونی پس از ترورهای سید رضی موسوی و صالح العروری و زائران مزار سیدالشهدای مقاومت برای ایران اسلامی و جبهه مقاومت شامل حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مشارکت قوی و بالا در انتخابات ۱۱ اسفند، وحدت ملی و یکصدایی همه احزاب همانند روز شهادت سردار سلیمانی، وحدت ساحات و میدان جبهه مقاومت، انتقام سخت، هوشمندانه، بازدارنده و تهاجمی از جبهه استکبار و اذناب آنان می‌شود.

همه باید بدانیم در جنگ و مبارزه هر دو طرف رنج می‌کشند کشته می‌دهند ولی درس قرآن است که «وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا؛ ﻭ ﺩﺭ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻭ ﺟﺴﺘﺠﻮی ﺩﺷﻤﻦ سستی ﻧﻜﻨﻴﺪ. ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ [ﺩﺭ ﺭﻭﻳﺎﺭﻭیی ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ] ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﻴﻨﻴﺪ، ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻰﺑﻴﻨﻨﺪ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ [ﭼﻮﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯی ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ] ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻣﻴﺪ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ؛ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ. (نسا/١٠٤)

در جریان عملیات تروریستی کرمان ملاحظات و بایسته‌های تحلیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

الف) مقطع زمانی عملیات تروریستی:

از حیث بازه زمانی، حادثه تروریستی کرمان را می‌توان در چند نکته تجزیه و تحلیل کرد:

۱_ حادثه تروریستی همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان پرچمدار مبارزه با داعش صورت پذیرفت. این یک نکته قطعی و پذیرفته شده است که نیروهای تکفیری و عاملان و آمران اصلی این حادثه تروریستی کینه بسیاری از این سردار شهید به‌عنوان پرچمدار مبارزه با تکفیر و تروریسم داشته باشند.

۲_ از سویی این عملیات تروریستی در زمانی صورت می‌پذیرد که نیروهای تکفیری درون منطقه توان عملیاتی و قدرت سابق خود را به واسطه مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم از دست داده و صرفاً بتوانند دست به عملیات‌های کور علیه مردم بی‌گناه بزنند.

۳_ مقطع زمانی سومی که باید مدنظر قرار بگیرد همزمانی این حادثه تروریستی به ایام انتخابات و شکست پروژه امنیتی‌سازی کشور در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ است. دشمن تلاش دارد تا با امنیتی‌سازی کشور و ایجاد التهاب، فضای عمومی جامعه را از حالت عادی خارج و امنیت عینی و ذهنی جامعه را مختل سازد یکی از علل تاکید بر امنیت به‌عنوان یکی از چهار اصل راهبردی انتخابات اسفند ماه _از سوی رهبر معظم انقلاب_ همین نکته می‌‌تواند باشد.

۴_ مقطع چهارمی که باید از حیث زمانی در نظر گرفت این است که رژیم صهیونیستی در طوفان‌الاقصی با شکست غیرقابل ترمیم _به تعبیر رهبر معظم انقلاب_ مواجه شده است.

ب) عاملان حادثه تروریستی:

عامل ذاتی و علت‌العلل همه حادثه‌های تروریستی در منطقه را استکبار جهانی و صهیونیسم _ به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آن‌ها _ دانست.

ج) هدف از عملیات تروریستی کرمان:

این نکته را در مشخص شدن هدف عملیات تروریستی باید در نظر گرفت که هدف عملیات تروریستی با عاملین آن یک درهم تنیدگی دارند و می‌توان اهداف ذیل را از حیث قرائن موجود برای این حادثه مد نظر داشت:

۱_ القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور.

۲_ شبهه‌آلود کردن فضای عمومی و دامن زدن به امنیت روانی جامعه با هدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی.

۳_ امنیتی کردن فضای ایران خصوصاً پس از شکست پروژه تداوم آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ و در پیش بودن انتخابات اسفندماه.

۴_ سرپوش گذاشتن بر شکست استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و نیروهای تکفیری در مواجهه با نظام اسلامی در مدت اخیر خصوصاً در عملیات طوفان‌الاقصی.

۵_ بحران‌زایی از سوی عاملان ذکر شده با هدف فرار از بحران موجود برای آن‌ها.

د ) استیصال یا قدرت:

نکته تحلیلی دیگری که باید در مواجهه با مخاطب در نظر گرفت این است که حادثه تروریستی پدید آمده از سر قدرت و حاصل توان عملیاتی عاملان آن نبوده است؛ بلکه آن را می‌توان حاصل استیصال و ضعف دانست؛ لذا  چنین حادثه تروریستی برای سرپوش گذاشتن بر این استیصال قلمداد می‌گردد.

ه) انتقام قطعی در وقت مقتضی: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «چه دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.» لذا انتقام از عاملان و آمران این عملیات سبوعانه قطعی خواهد بود.

تبیین و تحلیل درست حوادث

پس از این که داعش حادثه تروریستی کرمان را به عهده گرفت. برخی از سر شوق یا غفلت در صدد تطهیر نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در این حادثه هستند.

مقام معظم رهبری در مورخه ۱۴۰۱/۹/۲۹ در دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ دو نکته را متذکر شدند. این نکات چراغ راه امروز نیز است:

تحلیل درست حوادث

حکمت، اقتضای تحلیل درست از عوامل صحنه و پشت پرده حوادث را دارد. ظاهربینی در حوادث امنیتی، مردم و مسئولان را به خواب غفلت فرو خواهد برد.

در حادثه شیراز هرچند گروهک داعش مسئولیت حادثه را به عهده گرفت، اما نباید از عوامل اصلی و پدیدآورندگان این گروهک که آمریکا باشد و در حال حاضر نیز با پشتیبانی آمریکایی‌ها در کشورهای مختلف جولان می‌دهند، غفلت کرد.

این حوادث جز با آگاهی و برخورد با عوامل اصلی و پشت پرده، عقیم نخواهد شد.

تبیین ماندگار حوادث

ماندگاری حوادث و جابجا نشدن جای جلاد و شهید نیاز به تبیین درست و هنرمندانه دارد. چنانچه حوادث به درستی برای نوجوانان و جوانان بازگو نشود، پس از مدتی فراموش یا تحریف خواهد شد.

اگر جنایت‌های منافقان هنرمندانه برای نسل انقلاب بیان می‌شد، سازمان منافقین کعبه آمال گروهی فریب خورده قرار نمی‌گرفت و برخی سیاسیون به خود اجازه نمی‌دادند با تطهیر، سازمانی که هزاران نفر را به خاک و خون کشیده، پرچمدار اغتشاشگران معرفی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار