سردار سرتیپ دوم «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاعپرس، درباره پیشرفت این دانشگاه در نظام رتبهبندی دانشگاههای کشور، اظهار داشت: بر اساس سند تحول علمی و تعالی معنوی، دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای ارزیابی مسیر پیشرفت کسب مرجعیت علمی در یک نقشه راه ۵۰ ساله، از سال ۱۳۹۵ وارد نظام رتبهبندی دانشگاههای کشور توسط موسسه ISC شده و از رتبه ۲۲ در سال ۱۳۹۵، به رتبه دوم در میان تمامی دانشگاههای جامع و صنعتی کشور در سال جاری دست یافته است.
سردار حسنی آهنگر با اشاره به معیارها و شاخصهای امتیازآور دانشگاه در ارزیابی پایگاه استنادی ISC، گفت: مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) گزارشی را منتشر کرده است که نشان میدهد، دانشگاه جامع امام حسین (ع) طی هفت سال گذشته، بالاترین رشد علمی را در میان دانشگاههای کشور داشته است.
وی با بیان اینکه در رتبهبندی ISC حجم تولیدات علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان محاسبه میشود، افزود: بسیاری از فعالیتهای دانشگاه از جمله فعالیتهای پژوهشگران، خدمات مستشاری، جنگ نرم و غیره در نظامات رتبهبندی محاسبه نمیشود؛ لذا وجود چنین شرایطی رقابت این دانشگاه را دشوارتر کرده است.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: کمبرخورداری از دانشجوی مقطع کارشناسی که امتیاز مستقلی در رتبهبندی ISC و همه رتبهبندیهای بینالمللی دارد، موجب پایین آمدن رتبه دانشگاه در معیار آموزش شده است؛ از این روی باید اقدامات لازم برای ارتقاء معیار آموزش با پیگیری اخذ مجوز جذب دانشجویان کارشناسی صورت گیرد.
سردار حسنی آهنگر عنوان کرد: این دانشگاه جامع امام حسین (ع) موفق شده علاوه بر ارائه الگوی دانشگاه تراز اسلامی، برای ایفای نقش در حوزه تمدن نوین اسلامی مبتنی بر منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، رتبههای برتر را کسب کند تا نقش پیشروندگی و پیشبرندگی برای سایر دانشگاههای کشور در این مسیر را ایفا کند.
وی اظهار داشت: سیاستها و انتظارات فرماندهی کل سپاه در شتاببخشی به فرامین و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب پیشرفت سریعتر علمی و فناوری این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاههای برتر کشور شده است؛ البته ادامه پرشتاب مسیر تحول علمی و تعالی معنوی به سمت مرجعیت علمی، موجبات حفظ و ارتقاء جایگاه دانشگاه در نظامهای رتبهبندی را تضمین خواهد کرد.
فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه حفظ رتبه دانشگاه و حضور در رتبهبندیهای بینالمللی مستلزم نقشآفرینی تکتک مدیران، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه است، خاطرنشان کرد: نظام رتبهبندی دانشگاههای جهان اسلام بایستی متناسب با مؤلفههای دانشگاه تراز اسلامی بازنگری شود تا بتواند نقشآفرینی دانشگاهها در تمدنسازی نوین اسلامی را هدایت کند.
انتهای پیام/ 231