مروری بر زندگینامه شهید مسیحی «آوانس برسیخ»

‌«آوانس برسیخ» در سال ۱۳۴۵ در روستای سردرود ارومیه متولد شد و در ۲۶ شهریور سال ۱۳۶۶ در محور سردشت - مهاباد در پایگاه کانی‌رشت، هنگام مبارزه با عناصر ضد انقلاب به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۴۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۱ - 14January 2024

مروری بر زندگینامه شهید مسیحی «آوانس برسیخ»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «آوانس برسیخ سردرود» در سال ۱۳۴۵ در روستای «سردرود» از توابع ارومیه دیده به جهان گشود.

وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ارامنه با موفقیت به پایان رساند و سپس در تهران به شغل مکانیکی مشغول شد.

با فرارسیدن زمان خدمت مقدس سربازی به عنوان سرباز در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان میهن و ارزش‌های ملی خدمت کرد.

آوانس فردی شجاع، با شهامت و در صداقت، راستگویی و درستکاری نمونه و سرمشق دوستان و آشنایان بود و در انجام کار‌ها بسیار دقیق و جدی بود.

شهید دلاور با وجود اینکه از اقلیت‌های مذهبی بود، اما با سربازان مسلمان روابط بسیار گرم و صمیمی داشت، عاشق میهن بود و غیرت و نجابت او اجازه نمی‌داد که میهن عزیز ایران را در اشغال دشمن ببیند و لذا با تمام وجود و با شور و شوق بسیار مشتاقانه به سوی سنگر رزم شتافت.

وی که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل جانفشانی‌های بسیاری از خود به نمایش گذاشت، سرانجام ۲۶ شهریور سال ۱۳۶۶ در محور سردشت ـ مهاباد در پایگاه کانی رش در مبارزه دلاورانه با عناصر ملحد ضدانقلاب، جان در کف اخلاص نهاد و به مقام شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار