در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

فرمانده مرزبانی انتظامی: ارتقای امنیت پایدار در مرزها با اتکا به تخصص جوانان/ هنگ‌های مرزی خراسان رضوی عملکرد شایسته و قابل قبولی دارند

سردار گودرزی گفت: تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و همچنین انواع تجهیزات پیشرفته خودرویی همچون انواع رادارها، ریزپرنده‌ها، پهپاد و هلی‌شات که در ماموریت‌های مرزبانی انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط جوانان متعهد در داخل کشور تولید شده و یاریگر مرزبانان در پایش تصویری لحظه‌ای و شبانه‌روزی مرزها است و ارتقای امنیت پایدار در نقاط مرزی را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲ - 14January 2024

فرمانده مرزبانی انتظامی: ارتقای امنیت پایدار در مرزها با اتکا به تخصص جوانان/ عملکرد هنگ‌های مرزی خراسان رضوی رو به رشد و قابل قبول استسردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی انتظامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان خراسان رضوی اظهار داشت: بحمدالله مجاهدت مرزبانان خستگی‌ناپذیر در صیانت از مرزهای کشور به‌ویژه نقاط مرزی استان خراسان رضوی وصف‌ناپذیر و ارزشمند است.

وی افزود: مرزبانان با آموزش‌های تخصصی که طی می‌کنند و بهره‌گیری از تجهیزات نوینی که در اختیار دارند مرزها را به‌صورت شبانه‌روزی کنترل می‌کنند و بر تحولات مرزی اشراف کامل دارند که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

فرمانده مرزبانی انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت جاده‌ها و استحکامات مرزی نسبت به گذشته از شرایط بهتری برخوردار است، گفت: در مقطع کنونی ساخت و ساز کمبود برجک‌ها و پاسگاه‌های مرزی به عنوان یک اولویت در دست پیگیری است که باید از فرماندهان استان خراسان رضوی، استاندار و معاونین آن‌ها قدردانی کرد که اعتبارات لازم را در حوزه احداث ساختمان‌ها و جاده‌های مرزی و نیز آبرسانی، گازرسانی و برق‌رسانی تخصیص داده‌اند.

سردار گودرزی در ادامه بیان داشت: تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی و همچنین انواع تجهیزات پیشرفته خودرویی همچون انواع رادارها، ریزپرنده‌ها، پهپاد و هلی‌شات که در ماموریت‌های مرزبانی انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد توسط جوانان متعهد در داخل کشور تولید شده و یاریگر مرزبانان در پایش تصویری لحظه‌ای و شبانه‌روزی مرزها است و ارتقای امنیت پایدار در نقاط مرزی را به همراه دارد.

وی در ادامه به برپایی میز خدمت در شهر مشهد اشاره کرد و گفت: با بیش از ۶۰ نفر از مرزبانان و خانواده‌هایشان و نیز جانبازانی که در راه تامین امنیت مرزها در درگیری با اشرار مسلح مجروح شده بودند از نزدیک با آن‌ها دیدار داشتم.

فرمانده مرزبانی انتظامی در ادامه میز خدمت را تدبیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور دانست و تصریح کرد: در میز خدمت که در مشهد برپا شد درخواست‌ها و نیازهای مراجعین با دید مثبت مورد بررسی قرار گرفت و همه با رضایتمندی کامل میز خدمت را ترک کردند که این موضوع بیانگر فهیم بودن همکاران ما در مرزبانی انتظامی است و اینکه فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی به خواسته‌های بحق مرزبانان استان و خانواده‌هایشان رسیدگی می‌کنند و حتی مشکلات جزئی آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل و رسیدگی قرار می‌گیرد.

عالی‌ترین مقام مرزبانی کشور در ادامه با اشاره به تلاش‌های مرکز آموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن‌الائمه علیه السلام که تنها مرکز آموزش درجه‌دارای مرزبانی است، بیان داشت: از نزدیک شاهد افزایش سطح آموزش‌های کاربردی و علمی درجه‌داران و مربیان این مرکز بودم و ضمن اینکه فراگیران از روحیه بسیار بالایی برخوردار بودند آموزش‌ها قابل قبول و مناسب بود.

سردار گودرزی در خصوص ارزیابی نهایی خود از بازدید دو روزه از فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی و مرکز آموزش ثامن‌الائمه علیه‌السلام گفت: عملکرد این دو یگان بویژه هنگ‌های مرزی رو به رشد و قابل قبول است که جای تقدیر از همه مرزبانان و فرماندهان گرانقدر دارد.

وی در پایان تصریح کرد: همیشه دعاگوی مرزبانان هستم. دعای اول ما سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خدمتگذاران صدیق نظام و خاصه مرزبانان غیور کشور است، البته دعای خیر مردم هم در تقویت روحیه مرزبانان تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار