مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران:

تعداد ۴۴ مازندرانی در اردوگاه‌های بعثی به شهادت رسیدند

«کهنسال» به کنگره ملی «غریب در اسارت» اشاره کرد و گفت: ۴۴ تن از این شهدا مازندرانی هستند.
کد خبر: ۶۴۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ - 14January 2024

۴۴ مازندرانی در اردوگاه‌های بعثی به شهادت رسیدندبه گزارش دفاع‌پرس از استان مازندران، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران در بیست و چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که شب گذشته در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: این بیست و چهارمین جلسه این کارگروه است که با هدف حفظ هویت و کرامت جامعه ایثارگری در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: هر جایی که مشاورین دستگاه‌های اجرایی خوب عمل کردند ما کمترین مشکل را داشتیم، همچنین هر کجا که افراد بااستعداد از خانواده‌های شهدا نقش آفرینی کردند شاهد ترویج گسترده فرهنگ ایثار و شهادت بوده‌ایم.

کهنسال گفت: گزارشی از عملکرد شورا در ۹ ماهه نخست سال جاری دستور این جلسه است که از مهم‌ترین آن‌ها اینکه بر حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این جلسه از گذشته تاکید شد، پیرامون موضوع بند «و» تبصره ۹ اختصاص یک درصد بودجه فرهنگی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد شاخص‌ها مشخص و ۵ میلیارد از ۹ میلیارد تومان اعتبارات محقق شد که برنامه‌های فرهنگی پیرو آن تدوین و اجرایی شد یا در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: همزمان با دستور نصب تمثال مبارک شهدا بر سر درب ادارات اجرایی از محل یک درصد بودجه فرهنگی نهاد‌ها ابلاغ و تاکید شد.

وی بیان کرد: ما در شورا نسبت به تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در بحث استانی اقدام کردیم، بحث آماده‌سازی و بروزرسانی یک سامانه از آثار شهدا به‌عنوان یک مرجع برای عموم مردم را در دستور کار قرار دادیم.

این مسئول با بیان اینکه قصد داریم پایان ساماندهی را به شروع کنگره شهدا گره بزنیم، اعلام کرد: در ارتباط با قانون ماده ۷۴ که دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه گزارش خدمات به جامعه ایثارگری هستند که در دست اجراست.

کهنسال در پایان با بیان اینکه کمیته تکریم و حفظ آثار با جدیت در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: قرار است که کنگره ملی «غریب در اسارت» در کشور برگزار شود، قبل از خبر برگزاری کنگره آمار شهدای شناسایی شده قطعی در کشور ۴۷۵ شهید بود، اما امروز اعلام شد که هزار و ۴۵۳ تن در اردوگاه‌های بعثی شهید شدند و الان ۸۵۱ نفر از این شهدا شناسایی شدند و ۴۴ تن از این شهدای عزیز مربوط به مازندران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار