در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه هند؛

امیرعبداللهیان: جنگ علیه یمن و غزه باید متوقف شود

وزیر امور خارجه گفت: به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن و غزه را متوقف کنند.
کد خبر: ۶۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 15January 2024

جنگ علیه یمن و غزه باید متوقف شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان امروز در کنفرانس خبری با «سوبرامانیام جایشنکار»، وزیر امور خارجه هند، اظهار داشت: به عنوان دوستان دیرینه و شرکای قابل اعتماد گفتگو‌های مهمی در راستای منافع دو ملت داشتیم.

وی ادامه داد: طیف زیادی از گفتگو‌های دوجانبه و چند جانبه به طور ویژه تاکید بر توسعه چابهار و مسیر ترانزیتی شمال - جنوب بود. یمن بخشی از واقعیت و امنیت غرب آسیا است. آمریکا نمی‌تواند از یک سو داعش را در منطقه ما خلق کند و از سویی سخن از مبارزه با داعش به میان آورد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: کاخ سفید نمی‌تواند از تمایل خود به عدم توسعه جنگ در منطقه سخن گوید و به ما و دیگران پیام دهد، اما اقدام به جنگ در دریای سرخ کند. با صدای بلند به بلینکن می‌گویم که راه حل در جنگ نیست. ما در ۱۰۰ روز پیش به شما اعلام کردیم که دست خود را در غزه به خون مردم بی گناه آلوده نکنید و سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزنید.

وی افزود: ایران با قوت از امنیت کشتیرانی و دریانوردی در منطقه حمایت می‌کند. به آمریکا و انگلیس هشدار می‌دهیم جنگ علیه یمن را متوقف کنند؛ به آمریکا و اسرائیل هم هشدار می‌دهیم جنگ علیه غزه را متوقف کنند.

هند علاقمند به استفاده از موقعیت ژئوپلیتیک منطقه است

در ادامه وزیر خارجه هند گفت: این سفر این فرصت را می‌دهد تا به مردم ایران حمله اخیر تروریستی اخیر را تسلیت بگویم. دو کشور روابط و تعاملات بسیار منظم و در سطح بالایی دارند و رؤسای جمهور دو کشور با یکدیگر در تماس هستند. رهبران ما نقشه راه را مشخص کرده‌اند و بنده و امیرعبداللهیان در این جلسه درباره مسائل سیاسی و اقتصادی تمرکز داشتیم.

وزیر خارجه هند گفت: دولت هند موافقت کرده است که زبان فارسی را در آموزش خود به رسمیت بشناسد که این مهم ستون‌های اصلی روابط دو کشور است. هند علاقمند به استفاده از موقعیت ژئوپلیتیک منطقه است. در این دیدار همچنین درباره کریدور شمال - جنوب و پروژه بندر چابهار گفتگو کردیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار