حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در مراسم گرامیداشت شهیدان غلامیان و کریمی؛

امام‌جمعه موقت تهران: انتخاب افراد اصلح راه‌ برون‌رفت از مشکلات/ جبهه مقاومت مانع شکل‌گیری خاورمیانه جدید شد

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: باید با مشارکت حداکثری در انتخابات، در عرصه سیاسی پیش رو افتخار کسب کرد چراکه انتخاب افراد صالح برای برون‌رفت از تنگناها امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۶۴۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ - 21January 2024

امام‌جمعه موقت تهران: انتخاب افراد اصلح راه‌ برون‌رفت از مشکلات/ جبهه مقاومت مانع شکل‌گیری خاورمیانه جدید شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در مراسم ۳۰ دی روز قوچان و گرامیداشت شهیدان «علی غلامیان» و «محمدحسین کریمی» که با حضور قشرهای مختلف مردم شب گذشته در مسجد جامع امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: انسان از ظرفیتی برخوردار بوده که می‌تواند ملائک مقرب الهی بر آن فرود آمده و با او گفت‌وگو کنند.

وی افزود: ملائکه‌ای که بر انبیا الهی نازل می‌شوند و با اولیای الهی ارتباط دارند انسان را مخاطب خود قرار می‌دهند و این ‌یک ظرفیت برای انسان است که می‌تواند به‌گونه‌ای زندگی کند که مخاطب ملائکه شود.

امام جمعه موقت تهران نقطه مقابل این انسان را کسی دانست که دوستان و اولیای او شیاطین بوده و تصریح کرد: کسانی که رابطه خود را با توحید قطع کنند آلوده به معصیت می‌شوند و تحت فرمانروایی شیطان حرکت می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه وقتی انسان تحت ولایت خدا قرارگرفته به مقام رفیع بندگی و تقوا نائل می‌شود، گفت: علمای بزرگی همچون آقا نجفی قوچانی از این دیار برخواستند و به جایگاه رفیعی رسیدند که تحت ولایت خدا قرار داشتند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان عقل خود را به دست خدای سبحان می‌سپارد و ثمره حکومت عقل انسان، حکومت خدا در جان بشر است، بیان داشت: عقل دست انسان را در دست پیامبر و امام زمان (عج) می‌گذارد و این اولین ویژگی برای انسانیت است که مربی خود را خدا می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را بر پایه توحید و بسم‌الله الرحمن الرحیم دانست که توانست بر یک رژیم قدرتمند تحت حمایت قدرت‌های بزرگ جهان پیروز شود، خاطرنشان کرد: امروز در غزه قبل از اینکه مردم را ببینند اسلام و خدا را می‌بینند و بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی که مسائل منطقه، یمن، سوریه و عراق را رصد می‌کنند بر این اذعان دارند که یک قدرت بی‌نهایت وجود دارد.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: دشمنان تمام توان خود را به کار گرفتند تا نقشه خاورمیانه با تغییر نظام سیاسی سوریه، سقوط عراق به نفع صهیونیست‌ها تغییر کند و رابطه ایران با مقاومت و حزب‌الله قطع‌ شده و جریان قدرتمندی برای رویارویی با ایران شکل بگیرد.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: لشکرکشی جهانی به افغانستان و عراق برای تغییر این نقشه بود اما این اتفاق با اراده خداوند به‌گونه‌ای دیگر تغییر کرده و به نفع ملت سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، یمن و افغانستان شکل گرفت.

وی یادآور شد: همه شعار امام خمینی (ره) ربناالله بود و امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی و شاگردانی همچون سلیمانی‌ها، سید حسن نصرالله‌ها و سید بدرالدین عبدالملک الحوثی‌ها همین شعار است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه استقامت و ایستادگی در مسیر بندگی رمز سعادت و پیروزی است، گفت: بدون صبر و استقامت هیچ انسانی در دنیا به موفقیت نمی‌رسد و جبهه باطل ۷۰ سال مقابل مسلمانان ایستاده است تا منافع ما را مصادره کند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان این مطلب که تمام دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت ملت ایران در مسیر اسلام و ثابت‌قدم بودن در آن است، خاطرنشان کرد: باید در انتخابات پیش رو افتخار کسب کرد چراکه انتخاب افراد صالح برای برون‌رفت از تنگناها امکان‌پذیر است.

وی استحکام نهاد خانواده و حفظ حجاب برای حراست آن را ضروری دانست و ابراز داشت: نهاد خانواده در اروپا رو به فروپاشی است و همین تهدیدی برای از بین رفتن نظام اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار