قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

فرهنگ شهادت، دنیای استکبار را به زانو درآورده است

کاظمی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و والاترین مزیت در مواجه با دنیای استکبار و غرب است و آنچه کشور مارا سربلند کرده است چیزی جز شهادت نیست.
کد خبر: ۶۴۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ - 21January 2024

فرهنگ شهادت، دنیای استکبار را به زانو درآورده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا کاظمی» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر امشب (یکشنبه) در یادواره ۳۸۰۰ شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر که در مسجد بینایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: این روز‌ها فضای شهر تهران معطر به یاد و نام شهیدان است و در جای جای ام‌القرای جهان اسلام، این فضا را که آکنده از عطر شهادت و معنویت است، مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جریان شهادت در نظام جمهوری اسلامی ایران جاری است، افزود: دیروز نیز بهترین‌ها، در عرصه مقاومت، تقدیم نظام و انقلاب و دفاع از کیان جمهوری اسلامی شدند.

قائم مقام دبیرکل ستاد ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بیان داشت: خدا را سپاسگزاریم که در پیچ و خم کار‌های اداری و زندگی امروزی، این فرصت را به ما داد تا لحظاتی را در محضر شهیدان و خانواده معزز شهدا قرار بگیریم؛ لذا به ارواح طیبه شهدا به‌ویژه شهدای امنیت، سلامت و مقاومت، شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه مبارزه با موادمخدر سلام و درود می‌فرستیم.

کاظمی ادامه داد: مقام معظم رهبری به کرات در فرمایش‌هایشان بر برگزاری این‌گونه یادواره‌ها و ارتباط با خانواده معزز شهدا تأکید و بهترین جملات و کلمات و عبارات درباره شهدا را بیان کرده‌اند که نشان از جایگاه رفیع این فضیلت در مبانی دینی است.

وی با اشاره به بیانات معظم له درباره شهدا گفت: ایشان فرموده‌اند که «مسئله‌ی شهید و ایثارگری، موتور حرکت جامعه است. من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیاز‌های اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است. روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند. گاهی رنج و زحمتِ زنده نگه‌داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. نگذارید غبار فراموشی روی این خاطره‌های گرامی را بگیرد. جلسات بزرگداشت شهدا، ادامه‌ی حرکت جهادی و ادامه‌ی شهادت است. ما در این یادواره‌ها باید شهادتت را معنا کنیم، یادآوری شهید را معرفی و فرهنگ شهادت را در جامعه ماندگار کنیم.»

قائم مقام دبیرکل ستاد اظهار داشت: موضوع شهید و شهادت به‌عنوان یک فضیلت در قرآن آمده است و در آیات و روایات و مکتب اسلام نیز بالاترین ارزش و فضیلت محسوب می‌شود. وقتی آیات قران و روایات را مرور می‌کنیم و یا سخنان انبیا و اولیا را می‌خوانیم، به همین معانی می‌رسیم. در واقع آرزوی انبیا و اولیا شهادت بود.

کاظمی افزود: شهادت و گرامیداشت شهدا، فضیلت و ارزش است و طبیعتاً وظیفه ما توسعه و ترویج این فرهنگ در جای جای نظام جمهوری اسلامی است و اگر قرار باشد این فضیلت در جامعه بسط و نشر شود، دروازه ورود به آن نیز برگزاری همین یادواره‌ها و تعظیم و تکریم خانواده شهدا است.

وی تأکید کرد: برای اینکه در مسیر شهدا بمانیم و عاقبت‌به‌خیر شویم، باید به شهدا متوسل شویم و این فرهنگ را در زندگی خود جاری کنیم. شهدا زنده‌اند و چراغ هدایت ما در پیچ و خم زندگی‌های امروزی هستند و می‌توانند منجی ما در زندگی باشد.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در نظام جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و والاترین مزیت در مواجهه با دنیای استکبار و غرب است. آنچه کشور ما را در مواجه با دنیای استکبار سربلند کرده است؛ چیزی جز فرهنگ شهادت نیست و تمام قدرت‌هایی که در حوزه‌های علمی، نظامی، هسته‌ای، موشکی و… به دست آوردیم در سایه این قدرت نرم جمهوری اسلامی بوده است. امروز این فرهنگ دنیای استکبار را به‌زانو درآورده است.

کاظمی در پایان با بیان اینکه تکریم و ترویج سنت و سیره شهدا امری ضروری است، گفت: هر چقدر در فردی، ارتباط با خدا، خدمت بی‌منت و خالصانه به مردم، ولایت‌پذیری بیشتر باشد، آن فرد به شهادت نزدیک‌تر است. همان‌گونه که شهید سلیمانی نیز می‌گفتند که «شهید قبل از شهادت، شهید می‌شود.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار