برگزیدگان کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت معرفی شدند

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت، با معرفی نفرات برتر در شیراز به برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 23January 2024

برگزیدگان کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت معرفی شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولان و مدیران کشوری و لشکری در شیراز برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کارخود پایان داد.

برگزیدگان بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت

در بخش ویژه «شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)» «زهرا سپهکار» از استان اصفهان و «محمد محمدی‌رابع» از استان فارس به‌عنوان مقام اول مشترک و «زهرا غلامزاده» به‌عنوان مقام دوم تجلیل شدند.

در بخش «عمومی» نیز «زهرا علیدوستی» از کردستان، «شکیبا غفاریان» از سمنان، «محمدحسین صفاریان» از اصفهان به ترتیب مقام اول تا سوم را کسی کردند و «مهشید ملکی‌زاده» از خراسان جنوبی و «زینب فرضی» از ایلام شایسته تقدیر شناخته شدند.

«محمدعلی جهاندیده»، «نرگس شمس» از زنجان و «محمدرضا صبوریان» از تهران به ترتیب نفرات اول تا سوم بخش «سرود و ترانه» شناخته شدند، همچنین در بخش «طوفان الاقصی» «اسماعیل احمدی امجزی» از کرمان و «علی سلیمیان داوری» از اصفهان مقام مشترک اول و «عبدالرضا صمدی» از خراسان جنوبی، «فاطمه بیرانوند» از تهران مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند همچنین در این بخش «علی اکبری» و «پروانه علیپوراصل» از البرز نیز به‌عنوان شایسته تقدیر، تجلیل شدند.

هیئت داوران در بخش «جنگ نرم» اثر یک شاعر رابه عنوان برگزیده انتخاب کردند که در نهایت «مصطفی کارگر» از استان فارس موفق به کسب مقام شایسته تقدیر دست یافت.

در بخش «طنز» نیز تنها دو مقام انتخاب شد که «پروین جاویدنیا» از فارس و «حیدر جهان‌کهن» از کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب به‌عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند.

مطالب بیشتر:

** سرلشکر باقری: شعر دفاع مقدس الهام گرفته از حماسه عاشورای حسینی است
** مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: فعالیت در عرصه ایثار و شهادت عنایتی از سوی شهدا است 

** آیین اختتامیه بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد 
** رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی: «جهاد تبیین» پادزهری در برابر توطئه تحریف است

در بخش «مضامین عاشورایی»، «مریم میری» از سیستان و بلوچستان و «وحید قدیمی» از ناجا مقام اول مشترک، «فاطمه خورشیدی» از آذربایجان شرقی نفر دوم، «محمد معروفی» از زنجان مقام سوم و «زهرا پردل» از سیستان و بلوچستان و «حمید رضا شریعتمداری» از لرستان مقام شایسته تقدیر شناخته شدند.

هیئت داوران «حسن ابراهیمی» از خراسان رضوی و «حیدر منصوری» از بوشهر مقام اول مشترک، «سهیلا بیابانی» از مرکزی در مقام دوم، «علی حسنی» از تهران در مقام سوم و «احمد دوستی» از فارس به عنوان شایسته تقدیر بخش «مقاومت بین‌الملل» اعلام کردند.

«حمیده پارسافر» از تهران و «زهرا اسدی» از ناجا رتبه اول مشترک، «حنانه علی‌اکبری» از گیلان رتبه دوم، «مرضیه براتی» از خراسان شمالی رتبه سوم  و «عاطفه رنگ‌آمیز» از خراسان رضوی مقام شایسته تقدیر بخش «زنان» را از آن خود کنند.

در بخش «حجاب و عفاف»، «فرزانه شفیعی» از اصفهان، «علیرضا حکمتی» از مازندران، «اصغر اکبری» از بوشهر، «پویا نعمت‌اللهی» از فارس به ترتیب در مقام‌های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر قرار گرفتند و همچنین «نجمه باقی‌پور» از خوزستان، «ناصر دوستی» از زنجان و «ماهرخ درستی» از مازندران رتبه اول تا سوم بخش «شهدای امنیت» را کسب کردند.

«منیره هاشمی» از خراسان رضوی و «نسترن حاتمی» از نهاد کتابخانه‌ها در رتبه اول مشترک بخش «کودک و نوجوان» قرار گرفتند و به در ادامه از «سمیه بابایی» از فارس، «سمیه تورجی» از فارس و «اکرم السادات هاشمی‌پور» از تهران به عنوان رتبه‌های دوم، سوم و شایسته تقدیر این بخش تقدیر شدند.

«جواد جعفری‌نسب» از خراسان رضوی، «محمد شکری‌فرد» از آذربایجان شرقی رتبه اول مشترک در بخش «ولایت و جهاد تبیین» را از آن خود کردند و «دانیال بهادرانی» از فارس در رتبه دوم و «سید مجید موسوی» از اصفهان در رتبه سوم و «الهام صفالو»  از تهران و «حجت الله کفشیری» از خوزستان شایسته تقدیر این بخش قرار گرفتند.

در پایان این آیین از استاد «رضا اسماعیلی» و استاد «میلاد حبیبی» به عنوان پیشکسوتان ملی عرصه شعر دفاع مقدس و مقاومت تقدیر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار