در جمع معتکفین مسجد الزهرا (س) مشهد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: «مقاومت» محصول عرفان دفاع مقدس است/ شهدا در سایه خودسازی به مقام قرب الهی رسیدند

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: عرفان دفاع مقدس و مقاومت مولود انقلاب اسلامی و محصول سازندگی رزمندگان آن سال‌های پر افتخار است؛ بر همین اساس شهدا در سایه خودشناسی و خداشناسی توانستند به مقام قرب الهی نائل شوند.
کد خبر: ۶۴۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ - 28January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی روز گذشته (شنبه) در جمع معتکفین مسجد و مجتمع فرهنگی الزهرا (س) مشهد، ضمن پرداختن به فلسفه اعتکاف اظهار داشت: کسی که خود را در محضر خدا می‌بیند متعهد می‌شود که در محضر معبود معصیت نکند چراکه پروردگار در همه مراحل زندگی حاضر و ناظر بر اعمال ما است.

وی با بیان اینکه شهدا با رسیدن به مقام قرب الهی به حق پیوستند، افزود: باید از غرور و خودبینی پرهیز کرد و آنچه که موجب خشنودی پروردگار است را انجام داد. اعتکاف این فرصت را برای انسان فراهم می‌کند تا با راز و نیاز و توسل عزم خود را برای انجام فضائل و پرهیز رذائل جزم کنیم. ثمره این خودسازی آن است که انسان به خداوند تقرب پیدا ‌کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین اسفار اربعه ملاصدرا و تطبیق آن با سیر شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) بعد از خدایی شدن نزد ملت ایران بازگشت و آن‌ها را برای مبارزه با ظلم و کفر و رسیدن به قله‌های کمال و پیشرفت که عزت و اقتدار ایران اسلامی را به همراه داشت، رهنمون ساخت. در ادامه امام امت و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی از حق سفر کردند و به سوی مردم بازگشتند و پیشاهنگ آن‌ها برای رسیدن به خداوند شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: شهدا راه خدایی شدن را از امام خمینی (ره) آموختند و میلیون‌ها انسان آزاده در این دوران راه آزادگی را از امام راحل و شهدا آموختند. بدون شک جبهه مقاومت مولود سفرهای عارفانه و عاشقانه، عرفا در دوران دفاع مقدس است. مجاهدان این جبهه آموختند که برای اینکه از این قفس مادی رها شوند و خود را به خدا برساند باید خودسازی کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: «مقاومت» محصول عرفان دفاع مقدس است/ شهدا در سایه خودسازی به مقام قرب الهی رسیدند

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: در وصیت‌نامه‌ها و کلام بسیاری از شهدا به صورت صریح و یا کنایه‌ بارها به این نکته اشاره شده که خدایا ما را پاکیزه بپذیر. اینکه تمنای یک رزمنده از خداوند درخواست پذیرفته شدن از سوی خدا است، نشان از اوج دلدادگی، اشتیاق، ارتباط عمیق و ناگسستنی او با خدا دارد. ثمره مراسم معنوی اعتکاف باید این باشد که خداوندا از خطاهای ما درگذر و ما را بپذیر که اگر دعای همیشگی ما باشد و برای تحقق آن تلاش کنیم قطعاْ سعادتمند و عاقبت‌بخیر خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت در سایه خودشناسی و خداشناسی به مقام قرب الهی رسیدند، تأکید کرد: عرفان دفاع مقدس و مقاومت مولود انقلاب اسلامی است. این عرفان محصول سازندگی رزمندگان آن سال‌های پر افتخار است.

این مقام مسئول یادآور شد: در دوران دفاع مقدس یکی از تعابیری که برای رزمندگان استفاده می‌شد زاهدان شب و شیران روز بود و این واقعیت امروز در جبهه مقاومت تسری پیدا کرده است. رزمندگان حماس بیش از ۱۰۰ روز است که در برابر دنیای زور ایستاده‌اند. آنچه آن‌ها را در برابر سختی‌ها و ناملایمات مقاوم ساخته عشق به معبود است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تاکید بر اینکه معتکفین در ایام اعتکاف به دنبال نهادینه کردن این باور هستند که خدا با ما است و بندگی فقط زیبنده خداوند است، تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۵ سال از حیات طیبه انقلاب اسلامی؛ عرفان دفاع مقدس، جمهوری اسلامی را به جایگاهی رسانده که از هیچ ابرقدرتی نمی‌هراسد و کسی نمی‌تواند در تداوم حرکت توفنده انقلاب خللی ایجاد کند که جوانان ایران اسلامی باید این حقیقت را همواره مد نظر داشته باشند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: معتکفین باید سعی کنند عرفان رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم و حریم را در عمل مجسم کنند و از برکات آن در توسل‌ها و راز و نیازها بهره ببرند تا آن‌ها را یک گام به خدا و مبدأ نور نزدیک‌تر کند.

وی بیان داشت: عبادتی ارزشمند است که انسان را به اطاعت از ولی خدا در جهت رضایت خداوند رهنمون کند. در این راستا باید بتوانیم از آموخته‌ها و داشته‌های ایمانی‌ خود بهره ببریم و آن‌ها را در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار ببندیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: «مقاومت» محصول عرفان دفاع مقدس است/ شهدا در سایه خودسازی به مقام قرب الهی رسیدند

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهدا بین خود و خدا، از خود گذشتند و با پرهیز از انجام کارهای ظاهری فقط خدا را دیدند. هرکس از خود گذشته شود به این مقام می‌رسد؛ همچون شهید سلیمانی که با خودسازی در مراحل مختلف زندگی توانست به مقامی برسد که به پشتوانه الهی در میدان نبرد بدون ذره‌ای ترس بر لبه خاکریز حرکت کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: شهید سلیمانی در سایه خودسازی تبدیل به مجاهدی شد که مایه افتخار همه آزادی‌خواهان دنیا و مظهر جبهه بدون مرز دفاع از اسلام بود. هر فردی می‌تواند با تاسی به مکتب سیدالشهدای مقاومت، یک شهید سلیمانی باشد و معلم هدایت بشریت شود.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را نیاز فوری، ضروری و قطعی امروز می‌دانند چراکه در این جهاد دوست و دشمن و همچنین چگونگی نقش‌آفرینی در این عرصه مشخص است. مجاهد این عرصه هرچه دارد وسط میدان می‌آورد و در برابر دشمن سینه سپر می‌کند.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی اینکه از هر فرصتی برای بیان منطقی حقایق که موجب بصیرت‌افزایی جامعه می‌شود باید استفاده کرد؛ بر همین اساس در این مسیر باید سطح آگاهی‌های خود را ارتقا دهیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات فلسطین، گفت: اینکه رژیم کودک‌کش صهیونیستی قادر به مقابله با حماس به‌عنوان یک گروه چریگی نیست و به دنبال آتش بس است به دلیل ایستادگی مردم مظلوم غزه است. 

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: «مقاومت» محصول عرفان دفاع مقدس است/ شهدا در سایه خودسازی به مقام قرب الهی رسیدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی منطق مبارزه با مستکبرین عالم را به جهانیان آموخت و جبهه مقاومت محصول انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: آن‌ها می‌خواستند ظرف مدت کوتاهی حماس را ساقط و غزه را نابود کنند اما مقاومت مردم مظلوم غزه محاسبات آن‌ها را به چالش کشید و رژیمی که در جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل، ارتش کشورهای مصر، سوریه، اردن و عراق را شکست داد امروز مغلوب یک گروه چریکی است و بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از عملیات طوفان‌الاقصی در باتلاق گرفتار شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیروزی محصول ایستادگی است و مردم فلسطین برای رسیدن به پیروزی باید در برابر دنیای استکبار بایستند، تصریح کرد: افکار عمومی جهان به دنبال توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه هستند و حکام خود را مسئول جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین می‌دانند و این مطالبه ره‌آورد صدور فرهنگ مقاومت و ایستادگی از ایران اسلامی به کشورهای دنیا است که یک پیروزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار