دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمادگی نداجا برای «پنجه در پنجه انداختن» با قدرت‌های بزرگ

حضور و استقرار نیروی دریایی ارتش در سه‌گانه فرماندهی اقیانوسی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است؛ بدین معنی که چنانچه لازم باشد از «پنجه در پنجه انداختن» با قدرت‌های بزرگ جهان هراسی ندارد.
کد خبر: ۶۴۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۰ - 30January 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌: نزدیک به یک سال است که از عمر فرماندهی ناوگان اقیانوس‌های هند، اطلس و آرام نیروی دریایی ارتش می‌گذرد و این روزها خبر می‌رسد که به‌زودی استقرار دائم نیز در این فرماندهی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

این فرماندهی‌ها در واقع برای اولین بار است که در تاریخ نیروی دریایی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و چنانچه موضوع استقرار نیرویی هم در مناطق مشخص‌شده محقق شود، نقش مهمی در اجرای مأموریت‌های فراسرزمینی این نیرو به دنبال خواهد داشت.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اینکه بتواند از منافع ملی کشورمان در آب‌های دوردست و بین قاره‌ای حفظ و حراست کند، نیازمند حضوری دائمی و داشتن پایگاه است؛ به همین منظور این نیرو تصمیم به ایجاد پایگاه دائمی در سه اقیانوس هند، اطلس و آرام گرفته است تا بتواند برای حفاظت از محموله‌های صادراتی کشورمان در برابر تعدی دزدان دریایی و حتی تهدیدات احتمالی ناوگان نظامی برخی کشور‌ها همچون آمریکا به‌موقع نقش‌آفرینی کند و حضورش در این آب‌های بین‌المللی، محدود به عبور مقطعی و زمانی خاص نباشد.

آمادگی نداجا برای «پنجه در پنجه انداختن» با قدرت‌های بزرگ

البته حضور دائمی در این فرماندهی‌های پیش‌بینی شده مستلزم داشتن تجهیزات مناسب است که با اعلام خبر استقرار نیرو در این فرماندهی‌ها، ظاهراً این موضوع محقق شده است که نشان‌دهنده پیشرفت در مأموریت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواهد بود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که فرماندهی‌ها در آبراه‌هایی شروع به کار خواهند کرد که قاره‌های مختلف جهان را به یکدیگر متصل می‌کنند؛ از این روی، حضور در این مناطق می‌تواند نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران باشد؛ قدرتی که چنانچه لازم باشد از آن برای «پنجه در پنجه انداختن» با قدرت‌های بزرگ جهان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ 231  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار