یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

موفقیت‌های ایران در علوم فضایی شوکی دیگر برای آمریکا و غرب

پرتاب موفقیت‌آمیز چهار ماهواره بومی در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کرد تهدید و تحریم آمریکا و شرکایش هیچ اثری در عزم و اراده جوانان نخبه ایرانی ندارد و آنها را سرخورده کرده است.
کد خبر: ۶۴۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 30January 2024

....گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ در فاصله هشت روز از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره تحقیقاتی «ثریا» ۵۰ کیلوگرمی با «ماهواره‌بر قائم ۱۰۰» دانشمندان و نخبگان جوان در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای نخستین‌بار در کشور سه ماهواره ایرانی «مهدا»، «کیهان ۲» و «هاتف ۱» را با ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب کردند.

هنگامی که ریل خودکفایی و پیشرفت ایران مستقل از اراده قدرت‌های بزرگ و زورگو تغییر یافت و بدون توجه به ادعا‌ها و اراجیف توخالی دشمنان مسیر پیشرفت را طی کرد باز هم برخی از معلوم‌الحالان بیانیه خنده‌داری را صادر کردند. 

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه مشترک مداخله جویانه درخصوص پرتاب ماهواره بومی تحقیقاتی «ثریا» ادعا کرده‌اند: «ما این پرتاب را محکوم می‌کنیم، زیرا این ماهواره‌بر از فناوری‌های ضروری برای ساخت سامانه موشک‌های بالستیک دوربرد استفاده می‌کند.»

تروئیکای اروپایی همچنین ادعا کردند: این برنامه تهدیدی عمده برای صلح و امنیت بین‌المللی است و خود را به برداشتن تمامی گام‌های دیپلماتیک برای «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای» متعهد می‌دانند. 

برای آمریکایی‌ها و کشور‌های غربی رسیدن ایران به پیشرفت علمی، دفاعی و هسته‌ای آن هم در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با چندین دهه تحریم، تهدید و فشار، بسیار سنگین و گران تمام شده است، چون این افتخارات بار دیگر ثابت کرد تهدید و تحریم هیچ اثری در عزم و اراده جوانان نخبه ایرانی ندارد و می‌توان با مدیریت جهادی و انقلابی به قله‌های پیشرفت و تکنولوژی رسید.

امروز ایران هم استقلال سیاسی دارد و هم به ابرقدرت‌هایی همچون آمریکا و شرکایش وابسته نیست و پیشرفت خیره کننده‌اش ایران را وارد باشگاه فضایی و هسته‌ای کرده است.

این مسیر پیشرفت با قوت ادامه دارد؛ پرتاب موفقیت‌آمیز چهار ماهواره در فاصله یک هفته و تقارن آن با ایام دهه فجر در نیمه اول دهه پنجم انقلاب اسلامی و در شرایطی که موشک‌های حزب‌الله رژیم صهیونیستی را آچمز، حملات موشکی انصارالله به کشتی‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در باب المندب و دریای سرخ، قدرت هرگونه ابتکاری را از آن‌ها سلب کرده است و حملات حشدالشعبی عراق به مراکز و پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، اختلافات در کاخ سفید و دستگاه حاکمه آمریکا را جدی‌تر از گذشته کرده است و از سوی دیگر، مقاومت جانانه مردم مظلوم  و مقتدر غزه در طول چهار ماه ایستادگی در مقابل صهیونیست‌ها، معادلات نبرد در غزه را به نفع ملت فلسطین تغییر داده است، پیام روشنی دارد و دشمنان را بیش از پیش عصبانی و سرخورده کرده است.

دشمنان این سرزمین همچنان منتظر باشند تا در سال‌های آینده نسل جدیدی از موتورها و ماهواره‌برهای سوخت جامد و مایع توسط سپاه و وزارت دفاع با توان حمل محموله‌های سنگین‌تری در مدارهای بالاتر قرار گیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار