جهاد اسلامی:

اسرای «اسرائیلی» فقط با تصمیم نیرو‌های مقاومت آزاد می‌شوند

سخنگوی شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن قدردانی از نیرو‌های مقاومت در لبنان، عراق و یمن، ارتش رژیم صهیونیستی را به سخره گرفت و گفت که نظامیان اسرائیل از رویارویی با مردان واهمه دارند.
کد خبر: ۶۴۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ - 30January 2024

اسرای اسرائیلی فقط با تصمیم نیرو‌های مقاومت آزاد می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ابوحمزه سخنگوی «سرایا القدس» (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) شامگاه امروز سه‌شنبه تأکید کرد که تهدید‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ادامه جنگ، هیچ سودی نخواهد داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل ساعتی پیش در واکنش به اخبار منتشرشده درباهٔ توافق آتش‌بس احتمالی گفت: ما جنگ را به‌جز با دستیابی به تمام اهدافمان به پایان نخواهیم رساند و این یعنی نابودی حماس، بازگشت همهٔ گروگان‌ها و اطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نخواهد بود.

وی همچنین ادعا کرد که «ارتش اسرائیل نه از غزه خارج می‌شود و نه هزاران تروریست فلسطینی را آزاد می‌کند».

ابوحمزه همچنین به سران اسرائیل و خانواده اسرای صهیونیست هم گفت که فقط با تصمیم مقاومت فلسطین است که این اسرا آزاد خواهند شد.

خبرگزاری شهاب به نقل از این فرمانده جهاد اسلامی گزارش داد: ما در همه محور‌های جنگ، در حال مقابله با تجهیزات اسرائیل هستیم و چندین عملیات را هم انجام داده‌ایم.

وی درباره عملیات‌های مقاومت فلسطین هم گفت: آنچه درباره عملیات‌ها گفته می‌شود، صرفا برای بالا بردن روحیه نیست، بلکه حامل پیام‌های نظامی است که به اسرائیل رسیده است.

ابوحمزه خاطر نشان کرد: ایده پیروزی اسرائیل در برابر نیرو‌های مقاومت در حال از بین رفتن است. به وضوح این مسئله در شورای جنگ صهیونیستی مشخص است.

سخنگوی سرایا القدس ضمن انتقاد شدید از بی‌توجهی کشور‌های عربی به مسئله فلسطین، درباره ارتش صهیونیستی نیز به کنایه گفت: نتانیاهو! این چه ارتشی است که می‌خواهی با آن بجنگی؟. این ارتش از رویارویی با مردان و جنگیدن با آنان واهمه دارد.

وی در پایان از نیرو‌های حزب الله و نیرو‌های مقاومت عراق و نیرو‌های مسلح یمن به خاطر حمایت از فلسطین و مردم غزه قدردانی کرد.

مذاکره‌کنندگان اسرائیلی، آمریکایی، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند. طرحی که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود در واشنگتن آن را «قوی و قانع کننده» توصیف کرده است.

یک مقام ارشد در جنبش حماس هم امروز خبر داد که ابتکار پاریس برای آتش‌بس در غزه شامل سه مرحله است. مرحله نخست این طرح شامل آزادی غیرنظامیان نظیر زنان، کودکان، کهنسالان و بیماران است. مرحله دوم شامل آزادی تمام نظامیان زن و مرد است. مرحله سوم پیشنهاد پاریس برای آتش بس در غزه شامل تحویل پیکر کشته شدگان است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار