در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: پیشرفت صنعت دفاعی ایران در دوران پس از انقلاب/ احیای فرهنگ ایرانی اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی است

رضایی کوچی گفت: موفقیت و پیشرفت‎های ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی به هیچ وجه قابل انکار نیست و نمونه بارز آن را امروز در توسعه صنعت دفاعی و توان موشکی شاهدیم.
کد خبر: ۶۴۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۴ - 03February 2024

..«محمدرضا رضایی کوچی» نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف و به ویژه در حوزه دفاعی و موشکی، اظهار داشت: بنده به عنوان فردی که دوران قبل از انقلاب را به چشم دیده و با تمام وجود محرومیت‌ها را در تمام عرصه‌ها تجربه کرده، با صراحت می‌‎گویم که موفقیت و پیشرفت‎های ما در دوران پس از انقلاب به هیچ وجه قابل انکار نیست که نمونه بارز آن را امروز در صنعت دفاعی و توان موشکی مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمییون عمران مجلس در ادامه با اشاره به وابستگی دولتمردان پهلوی به غربی‌ها گفت: یکی از تلاش‎های حکومت طاغوت تحمیل فرهنگ ضدارزشی غرب به کشورمان بود؛ در واقع در دوران پهلوی فرهنگ غنی ایران، تحت تاثیر خواست و اراده بیگانگان بود. یکی از برکات انقلاب اسلامی احیای فرهنگ ایرانی اسلامی و پیوند آن به نهضت حسینی است.

**مطالب بیشتر

نماینده مجلس شورای اسلامی: جایگاه ممتاز امروز کشور متاثر از تفکرات انقلاب اسلامی/ مردم پای نظام و انقلاب مقتدرانه ایستاده‌اند

وی با اشاره به کمبود و محرومیت‌های گسترده در روستاها و شهرستان‌های کشور در دوران قبل از انقلاب تصریح کرد: در حالی که بسیاری از روستاها در دوران پهلوی فاقد امکانات اولیه و حتی از مسیرهای ارتباطی محروم بودند، امروز به برکت انقلاب و تلاش همه جانبه مسوولان همان امکانات و خدماتی که به شهرها ارائه می‌شود، در اختیار روستائیان نیز قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس گفت: وابستگی ایران به غربی‌ها در دوران قبل از انقلاب ۱۰۰ درصدی بود و ما نه تنها در داخل مرز‌های کشورمان اختیار چندانی از خود نداشتیم، بلکه در جوامع بین‌المللی هیچ جایگاه و نقشی نداشتیم و سایر کشور‌ها از ایران به عنوان حیات خلوت آمریکا یاد می‌کردند.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی یکی از کشور‌های تاثیرگذار در تحولات منطقه به حساب می‌آید، گفت: کشوری که تحت سلطه بیگانگان بود امروز به برکت انقلاب اسلامی به کشوری مستقل و آزادی‎خواه تبدیل شده که نجات‌بخش کشور‌های اسلامی است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: بلوک شرق و غرب در دوران دفاع مقدس از رژیم بعثی عراق حمایت کردند، اما نه تنها سرانجام مقاومت ما پیروزی بود، بلکه امروز ما به قدرتی دست پیدا کردیم که می‎توانیم از کشور‌های مسلمان مورد ظلم واقع شده استعمارگران حمایت کنیم که مصداق بارز این موضوع در تضعیف و شکست جریان تکفیری در عراق و سوریه برای جهانیان مشهود بود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار