با حضور فرمانده کل ارتش؛

موشک هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین هواپایه «یوسف» رونمایی شد+ عکس

با حضور امیر سرلشکر موسوی، موشک هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین هواپایه «یوسف» هوانیروز ارتش در ستاد این نیرو رونمایی شد.
کد خبر: ۶۴۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ - 03February 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، از سامانه‌های موشکی بومی هواپایه ضدزره «شفق» و دوربین هواپایه «یوسف» هوانیروز که توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز طراحی و تولید شده‌اند، رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، سامانه موشکی هواپایه‌ی ضدزره جدید بومی «شفق» که با افزایش بُرد عملیاتی و ارتقای هدف‌گیری اهداف دشمن تا شعاع ۲۰ کیلومتر، با امکان دقت و نقطه‌زنی بالا، قابلیت استفاده در انواع راهبرد‌های تاکتیکی و عملیاتی جنگ‌های آینده را دارد، توسط دانشمندان جهاد خودکفایی هوانیروز، شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید و به چرخه ناوگان عملیاتی هوانیروز ملحق شده است.

موشک هواپایه ضدزره «شفق»

از دیگر خصوصیات این سامانه موشکی، برخورداری از قابلیت Fire & Forget (بزن دررو)، سر جنگی ارتقایافته و جستجوگر مادون‌قرمز است که در تمامی شرایط بد آب و هوایی و در طول تمامی ساعات شبانه‌روز، این سامانه را قادر می‌سازد تا در صورت نصب بر روی انواع بالگرد‌های هوانیروز، برای انهدام تأسیسات و استحکامات دشمن در تمامی عملیات‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

جدیدترین دوربین سامانه پرواز در شب هواپایه هوانیروز با نام «یوسف» نیز دارای قابلیت اجرای عملیات در طول شب و شرایط نامساعد آب و هوایی است که به صورت کاملاً بومی توسط متخصصان جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، تولید و به مرحله انبوه‌سازی رسیده است. از جمله خصوصیات بازر این دوربین، ارتقای توان و مداومتِ کاری بالگرد‌ها در تمامی ساعات شبانه‌روز است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار