در ستاد هوانیروز ارتش؛

فرمانده نیروی زمینی ارتش: اولویت «نزاجا» تولید تسلیحات دورزن و متحرک است

امیر سرتیپ حیدری گفت: تولید و توسعه تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری اهداف دوردست و متحرک باشند، اولویت نخست نیروی زمینی است.
کد خبر: ۶۴۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰ - 03February 2024

فرمانده نیروی زمینی ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی در بازدید از نمایشگاه آخرین دستاورد‌های هوانیروز ارتش، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: افتخارات ارزشمند ارتش در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است. ارتشی که در تمامی سطوح و عرصه‌ها، از جمله یگان‌های نیروی زمینی، به ولایت‌مداری و حق‌طلبی شهره است.

امیر حیدری درخصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: مطابق اوامر و منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر بهبود کارآمدی، ارتقای تحرک‌پذیری و پیشرفت در پاسخ‌گویی به نیاز‌های جنگ‌های نوین، کوشش شد تا ارتش در هر دوره، متفاوت‌تر و کارآمدتر از دوره‌های قبل باشد؛ به همین دلیل نمی‌توان توانمندی‌ها و دستاورد‌های ارتش را نه‌تنها با سال‌های نخست وقوع انقلاب اسلامی، بلکه حتی با پنج سال پیش نیز مقایسه کرد؛ بر همین اساس، برگزاری این نمایشگاه، گامی در راستای به نمایش گذاردن این توانایی‌ها و دستاورد‌های ارتش در چند سال اخیر بوده است.

فرمانده نزاجا در رابطه با فرآیند تغییرات و پیشرفت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر عنوان کرد: پس از صدور فرمان فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دوره‌های متعدد مطالعاتی سپری و در نهایت پس از رایزنی با متخصصان و اندیشمندان، مجموعه‌ای از تغییرات ژرف در ساختار و سازماندهی نیروی زمینی ارتش انجام شد تا پاسخ‌گوی نیاز‌های عملیاتی این نیرو باشد. ایجاد دو رسته‌ی نوپدید به نام‌های «متحرک هجومی» و «واکنش سریع»، نمونه‌ای از دگرگونی‌های به وقوع پیوسته در ماهیت یگان‌ها و تغییر در کلیت ساختار نیروی زمینی است.

وی افزود: پس از دگرگون‌سازی ساختار و سازماندهی نیروی زمینی، به تغییر در ساختار تسلیحاتی این نیرو روی آورده شد؛ به نحوی که هم‌اکنون تمامی مراحل تسلیحاتی مورد نیاز نیروی زمینی از قبیل طراحی، تولید، ساخت، پایش و عیب‌یابی توسط متخصصان و پژوهشگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

مطالب بیشتر:
** بازدید فرمانده کل ارتش از نمایشگاه دستاورد‌های هوانیروز ارتش
** فرمانده هوانیروز ارتش: توسعه توان هوانیروز با بهره‌گیری از سامانه‌های «شفق، حیدر و یوسف»/ بالگرد‌های تک‌ور نیمه‌سنگین ساخته می‌شود

امیر حیدری با اشاره به چهار مؤلفه کلیدی تسلیحات در جنگ‌های نوین، بیان کرد: دورزنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و شبکه‌ای شدن تسلیحات، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که در فرایند ساخت و تجهیز تسلیحات نیروی زمینی ارتش، برای کسب پیروزی قاطع در نبرد‌های نوین، بر روی آن‌ها تمرکز شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در توضیح آخرین دستاورد‌های هوانیروز ارتش گفت: تولید و توسعه تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری اهداف دوردست و متحرک باشند، اولویت نخست این نیرو است تا در محیط جنگ‌های دفاعی به کمک نیروی زمینی و دیگر نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی بشتابند. نمونه‌ی برجسته این امر را می‌توان در تلاش هوانیروز برای ساخت بالگرد‌های تولید داخل و خودکفایی در تولید بیش از ۸۰۰ قطعه مورد نیاز این نیرو مشاهده کرد.

وی افزود: هوانیروز ارتش از نظر کمیت در منطقه، دارنده بیشترین تعداد بالگرد‌ها و از نظر کیفیت نیز حائز بالاترین کیفیت در اجرای عملیات‌های گوناگون، در انواع محیط‌ها و شرایط زمانی و آب و هوایی است؛ ضمن آنکه هوانیروز برای جابجایی و تحرک آنی و سریع نیرو‌ها و یگان‌ها، در بیشترین میزان آمادگی خود قرار دارد.

امیر حیدری با اشاره به دیگر عرصه‌های افتخارآفرینی و قدرت‌نمایی نیروی زمینی ارتش بیان کرد: تمامی مراحل ساخت و تولید تسلیحاتی مورد نیاز نزاجا مانند انواع مختلف موشک‌های ضدزره هدایت‌شونده بر روی انواع نفربر‌ها و خودرو‌های زرهی، انواع پهپاد‌های عملیاتی، شناساگر و انهدامی در مقیاس‌های متفاوت عملیاتی و نیز انواع تکیه‌گاه‌های تحرک زمینی و عبور از معابر آبی همچون پل‌های PMP، از دیگر دستاورد‌هایی هستند که توسط متخصصان داخلی، همت شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی داخل کشور، به مرحله تولید و بهره‌برداری رسیده است.

فرمانده نزاجا در پایان گفت: تمامی فرایند‌ها و دستاوردها، مبادلات علمی و تبادل تجربیات و آموخته‌ها، در راستای لبیک گفتن به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است تا نیروی زمینی ارتش بتواند در راه برآورده کردن نیاز‌های عملیاتی، پاسداری از کشور در مقابل مخاطرات و حفاظت از تمامیت ارضی کشور به صورت قاطع و دندان‌شکن گام بردارد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار