در پی ادعای رسانه‌های سعودی؛

وزارت خارجه اخراج سفیر ایران از عربستان را تکذیب کرد

رسانه‌های سعودی در حالی از مهلت 24 ساعته ریاض برای خروج سفیر ایران از کشورشان خبر دادند که منابع آگاه در وزارت امور خارجه این خبر را تکذیب کردند.
کد خبر: ۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ - 03January 2016

وزارت خارجه اخراج سفیر ایران از عربستان را تکذیب کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، برخی رسانههای سعودی امروز (یکشنبه) در خبری فوری مدعی شدند که مقامات این کشور به سفیر ایران مهلتی 24 ساعته برای ترک ریاض دادند.

بر اساس این گزارش رسانههای سعودی در حالی از مهلت 24 به سفیر ایران در ریاض برای ترک این کشور خبر دادند که یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه کشورمان این خبر را تایید نکرد و آنرا ساختگی و موج آفرینی دروغ برشمرد.

این مقام آگاه همچنین این خبر که قرار است یک فروند هواپیمای 747 ماهان به منظور بازگشت فوری دیپلماتهای ایرانی و خانوادههای آنها به عربستان اعزام شود را نیز تایید نکرد.

 گفتنی است؛ وزارت امور خارجه کشورمان عصر روز شنبه در پی اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود کاردار عربستان را احضار کرد.

رژیم سعودی دیروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیهای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی عربستان و در رأس آنها شیخ "نمر باقر النمر"، در کنار 42 نفر دیگر، به اتهام اقدامات تروریستی خبر داد.

این اقدام عربستان محکومیتهای جهانی را به همراه داشت. از جمله عفو بینالملل و اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل نسبت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان دادند و از این اقدام ابراز نگرانی کردند.

نظر شما
پربیننده ها