راشد الراشد در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

تنش مذهبی هدف آل‌سعود از اعدام شیخ نمر/ خون این شهید روح شجاعت را در بین مسلمانان زنده کرد

عضو جنبش امل اسلامی بحرین با بیان اینکه هدف آل‌سعود از اعدام شیخ نمر تشدید اختلافات مذهبی در منطقه است، گفت: شیخ نمر به خاطر اینکه همه را به دفاع از کرامت انسانی، عدالت اجتماعی و مقابله با ظلم دعوت می‌کرد، خون پاکش به دست آل‌سعود ریخته شد.
کد خبر: ۶۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ - 12January 2016

تنش مذهبی هدف آل‌سعود از اعدام شیخ نمر/ خون این شهید روح شجاعت را در بین مسلمانان زنده کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، وزارت کشور عربستان شنبه 12 دی در بیانیهای رسمی از اعدام 47 نفر به اتهام اقدامات تروریستی و امنیتی خبر داد که نام آیتالله شیخ نمر باقر النمر یکی از چهرههای برجسته شیعیان این کشور هم در لیست اعدامشدگان قرار داشت.

رژیم سعودی با وجود اعتراضات فزاینده جهان اسلام به حکم اعدام این روحانی برجسته شیعی عربستانی، این روحانی مبارز را به اتهام واهی حمایت از تروریسم به شهادت رساند.

وزارت کشور عربستان در این بیانیه آیتالله شیخ نمر را "مبلغ فتنه و تفرقه" خواند و این روحانی برجسته را که فقط برای احقاق حقوق مشروع شیعیان و رفع تبعیض و بیعدالتی در عربستان مبارزه میکرد، به تلاش برای برهم زدن امنیت و فتنه افکنی متهم کرد.

این اقدام مغرضانه آلسعود در حق آیتالله شیخ نمر روحانی برجسته جهان اسلام واکنشهای زیادی در سطح منطقهای و بینالمللی در پی داشت، تا جاییکه این واکنشها با گذشت بیش از یک هفته همچنان ادامه دارد و تظاهراتهایی که در این خصوص برگزار میشود، و اعدام آیتالله شیخ نمر باقر النمر را که همه زندگی خود را وقف مقابله با خشونت و احقاق حقوق مدنی کرده بود، محکوم میکنند. 

** هدف آلسعود از اعدام شیخ نمر تشدید اختلافات مذهبی در منطقه است

در همین رابطه دکتر "راشد الراشد" عضو جنبش امل اسلامی بحرین در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس، اظهار داشت: اعدام آیتالله شیخ "نمر باقر النمر"، رهبر شیعیان عربستان بدون شک تبعات و پیامدهایی زیادی برای این کشور در پی خواهد داشت، همانطور که مشاهده شد و مشاهده میشود، فقط گروههای شیعه نسبت به این اقدام مغرضانه سعودیها واکنش نشان ندادهاند بلکه شاهد واکنشها در سطوح بینالمللی نیز بودیم؛ سازمانهای دولتی و غیر دولتی این اقدام شنیع آلسعود را محکوم و اعلام کردند که اعدام روحانی برجسته شیعه در عربستان به منزله زیر پا گذاشتن کرامت انسانی است. هدف آلسعود از این اقدام تشدید اختلافات فرقهای در منطقه غرب آسیا است.

راشد الراشد با بیان اینکه اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط ریاض عملی خصمانه به کلیه مذاهب و ادیان آسمانی و اهانت به کرامت انسانی بود، افزود: انتظار داریم که این واکنشها و محکومیتها ادامه پیدا کند تا اینگونه اعدامها به خاطر اظهار عقیده  و آزادی بیان در عربستان ادامه پیدا نکند.
 
عضو جنبش امل اسلامی بحرین با اشاره به سرکوب رهبر شیعان در جهان اسلام تصریح کرد: بدون شک اعدام آیتالله شیخ نمر باقر النمر بی ارتباط با جنگهای تکفیری در منطقه که نظام آلسعود آنرا رهبری میکند، نیست. سعودیها در جنگ تکفیریها قطعا دست دارند و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی میکنند.

وی در ادامه به حمله ارتش نیجریه به حسینه بقیةالله این کشور اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه نیز در خط و مسلک آیتالله شیخ نمر باقر النمر بود که توسط ارتش نیجریه با حمایت رژیم صهیونیستی و طرفداران وهابیت بازداشت شد. به نظر من اتفاقاتی که در عراق، سوریه، یمن و نیجریه رخ میدهد، ناشی از حمایتهای عربستان در راستای توسعه تفکر وهابیت است.

** لزوم تلاش نهادهای بین المللی در محکومیت آلسعود

راشد الراشد خاطر نشان کرد: عربستان سعودی از حد و اندازه خود خارج شدهاست، تعجب میکنم که جامعه جهانی در قبال خونهایی که در منطقه ریخته میشود که مسبب همه آنها عربستان سعودی است، سکوت میکند. جامعه جهانی نباید در قبال جنایتهای آلسعود سکوت کند، بلکه باید در این راستا تلاش کند که عربستان حماقتهای خود را تکرار نکند، حماقتهایی که باعث کشته شدن هزاران نفر در یمن، بحرین، نیجریه و عراق شده و میشود. الان وقت آن رسیده است که ملت و نهادهای بینالمللی تلاش مضاعفی کنند تا عربستان دست از جنایتهای خود بردارد.

عضو جنبش امل اسلامی افزود: پیامی که میتوان از شهادت عالم بزرگ جهان اسلام آیتالله شیخ نمر باقرالنمر دریافت کرد، این است که شیخ نمر با شهادتش به ما نشان داد، کرامت و آزادی اندیشه و بیان خیلی ارزش دارد و انسان باید به خاطر آن جان خود را فدا کند.

** خون شهید نمر روح شجاعت و مبارزه را در بین مسلمانان زنده کرد

وی با بیان اینکه آگاهی و اراده قوی هیچ وقت مقابل ظلم و طغیان تسلیم نمیشود، خاطر نشان کرد: خون شهید نمر روح شجاعت و مبارزه را در بین مسلمانان زنده کرد و امروز حکام سعودی با طوفانی از مبارزه روبرو هستند چرا که  شهادت شیخ نمر امت اسلامی را در یک صف واحد متحد کرد.

راشد الراشد تصریح کرد: بزرگان دینی زیادی به خاطر اینکه از آزادی، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی حمایت میکردند، خونشان ریخته شده است. آیتالله شیخ نمر باقر النمر نیز به خاطر اینکه همه را به دفاع از کرامت انسانی، عدالت اجتماعی و مقابله با ظلم دعوت میکرد، خون پاکش به دست آلسعود ریخته شد. تا زمانیکه مردم به مقابله با ظلم بر نخیزند، همچنان این ظلم در میان ما باقی خواهد ماند.

** حمایت آلخلیفه از اقدام آلسعود در اعدام شیخ نمر دور از انتظار نبود

وی در ادامه به حمایت حکومت بحرین از اقدام آل سعود اشاره کرد و افزود: حمایت حکومت دیکتاتوری بحرین از آلسعود در اعدام آیتالله شیخ نمر باقر النمر دور از انتظار نبود، چرا که حکومت آلخلیفه همیشه از جنایتی که رژیم آلسعود علیه انسانیت مرتکب میشود، حمایت میکند و این رژیم را در قتل عام مردم در یمن و جاهای دیگر همراهی میکند.

راشد الراشد با اشاره به استمرار اعتراض انقلابیون بحرینی به اعدام شیخ نمر خاطر نشان کرد: انقلابیون بحرینی چندین روز متوالی با وجود اینکه میدانند از سوی حکومت بحرین سرکوب میشوند، در خصوص اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات برگزار میکنند و با آرمانهای شیخ نمر که به خاطر این آرمانها رژیم آل سعود وی را به شهادت رساند، اعلام همبستگی میکنند.

عضو جنبش امل اسلامی در پایان تاکید کرد: مسیر نظام آل خلیفه همان مسیری است که آل سعود آنرا طی میکند؛ بر اساس شواهد موجود به حول و قوه الهی فروپاشی این دو نظام مستبد و خود رأی نزدیک است و به زودی سقوط خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها