در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: سردار سلیمانی یک الگوی معاصر برای مدیریت متعهد/ حاج قاسم برای پیشبرد اهداف انقلاب از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند شد

جوکار با بیان اینکه زندگی پربار شهید سلیمانی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می‌تواند یک الگوی معاصر برای مدیریت متعهد و متخصص باشد، گفت: باید ابعاد مختلف شیوه رفتاری ایشان تبیین و به عنوان الگویی مدیریتی ترویج شود.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۹ - 08February 2024

نماینده مجلس«محمدصالح جوکار» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه در دهه‌های اخیر یکی از دلایل مشکلات و کاستی‌ها در اغلب حوزه‌های کشور سوء مدیریت و یا شیوه‌های غلط مدیریتی است، اظهار داشت: فضای امروز نشان می‌دهد دیگر فرصتی برای آزمون و خطا و یا اعمال نظر سلیقه‌ای و رفتار خودسرانه وجود ندارد و مدیران بدون دانش، تجربه و الگوی مدیریتی راه به جایی نمی‌برند.

وی افزود: هنگامی که شایستگی، علم، دانش و الگو‌های اثربخش مبنای امور نباشد، نمی‌توان مدیران را بر پایه عملکرد و خدمت به جامعه ارزیابی کرد و اگر مدیری از این بابت نتواند پاسخگو باشد عدم تبعیت از قانون رواج پیدا می‌کند و یا به عبارت دیگر روزنه پیدا کردن برای خروج از مجرای قانون نشات گرفته از شایسته نبودن، فقدان دانش، ضعف اخلاقیات و باور‌های انسانی و اجتماعی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران و مسئولان در هر سطح و جایگاه که از قانون عبور کنند به تقدم منافع عمومی بر منافع شخصی باور ندارند و این موضوع آسیب‌های فراوانی به همراه دارد و برای دور شدن از چنین موضوعاتی مدیران و بهتر است بگویم همه اعضای تشکیل دهنده جامعه نیازمند الگو هستند.

جوکار با بیان اینکه زندگی پربار شهید سلیمانی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می‌تواند یک الگوی معاصر برای مدیریت متعهد و متخصص باشد، تصریح کرد: باید ابعاد مختلف شیوه رفتاری ایشان تبیین و به عنوان الگویی مدیریتی ترویج شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: در شیوه مدیریتی شهید حاج قاسم سلیمانی خستگی ناپذیری، ایمان و اثربخشی یعنی انجام کار درست و کارایی یعنی درست انجام دادن کار‌ها با محوریت خدمت مردمی و جهادی به شکلی شاخص بروز و ظهور دارد و اگر این مهم سرلوحه همه مدیران قرار گیرد مسائل پیش رو یک به یک حل خواهد شد.

وی افزود: بنابراین ما که به تحقق بخشی تمدن سازی اسلامی از انقلاب تا ظهور اعتقاد نظری و عملی داریم، لذا به مدیرانی نیاز داریم که مبتنی بر این الگوی مدیریتی حرکت کنند و افزایش بهره‌وری در همه حوزه‌ها تنها از مسیر تعهد، خستگی ناپذیری، تلاش، تحول خواهی، توانمندی و اخلاص عبور می‌کند.

جوکار گفت: دسته بندی‌ها برای حاج قاسم معنا نداشت بلکه برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند می‌شد و این یعنی شهید سلیمانی با هر کسی که دل در گرو ولایت و نظام اسلامی داشت ارتباطی موثر برقرار می‌کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این رفتار تعاملی و هوشمندانه حاج قاسم اگر الگوی مدیران قرار گیرد آنسوی دیوار پست، مقام، شهرت و ثروت تنها کار شبانه روزی برای مردم و حل مسائل کشور رقم خواهد خورد و قطعا می‌توانیم در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار