دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا:

انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حسن ختام ۱۰۰ سال مبارزه ملت ایران بود، گفت: آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که تنها با همکاری با کشورمان، امنیت منطقه تامین می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ - 07February 2024

انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محسن رضایی» دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در آئین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، با تبریک عید بزرگ مبعث و عید فجر انقلاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، امتداد مبعث و لبیکی بر اسلام و قرآن است.

وی با یادآوری دشمنی‌های نظام سلطه قبل از انقلاب اسلامی با مردم ایران خاطرنشان کرد: با بررسی تاریخ متوجه می‌شویم که حتی پیش از انقلاب هم آمریکا و انگلیس با ساخت جاده از چابهار به جلفا مخالف بودند، چرا که این کریدور ترانزیتی می‌تواند در خلال زنجیره تجارت، منفعت فراوانی برای کشور داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دشمنی سلطه‌گران با انقلاب اسلامی اظهار داشت: آن‌ها اولا می‌ترسند که انقلاب اسلامی به الگوی ضد سلطه‌گران برای سایر کشور‌های جهان تبدیل شود و ثانیا از ایجاد پیوند اقتصادی و تجاری ایران با ۲۵ کشور اطراف خود که ۵۰۰ میلیون جمعیت را شامل می‌شود که قلب تپنده نفت جهان هستند، وحشت دارند و از صنعتی شدن این منطقه که نتیجه آن عدم خروج و صادرات نفت به دلیل مصرف خود این کشور‌ها خواهد بود، واهمه دارند.

رضایی، دشمنی سلطه‌گرانی، چون آمریکا و انگلیس را مربوط به امروز و انقلاب اسلامی ندانست و پیشینه این دشمنی را ۲۰۰ سال عنوان کرد.

وی با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله مبارزه مردم ایران برای آزادی و استقلال که از زمان امیرکبیر آغاز شد، بیان داشت: تمام مبارزات در این مدت یا شکست خورد و یا به پیروز‌هایی ناپایدار و موقت رسید تا اینکه بزرگمردی، چون امام خمینی (ره) برخاست و با اینکه از ابتدای انقلاب توطئه‌ها، دسیسه‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه بر ایران تحمیل شد، اما این بار مردم ایستادند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم با وجود سختی‌ها و فشار‌های اقتصادی نشان خواهند داد که برای آینده روشن ایران پای کار می‌آیند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه آمریکا امروز به این نتیجه رسیده است که تنها با نقش‌آفرینی و همکاری با ایران است که می‌توان امنیت منطقه را تامین کرد، افزود: آن‌ها بسیار دیر به این نتیجه رسیده‌اند و فرصت سوزی بسیاری کردند و باید بدانند که غرب آسیا پس از جنگ غزه دیگر مانند گذشته نخواهد بود.

رضایی با اظهار امیدواری به آینده روشن کشور خاطرنشان کرد: در این راه کسانی که صرفا به فکر منافع و جایگاه شخصی خود هستند تضعیف کننده راه پر امید پیشرفت کشورند و باید از نفوذ این چنین افراد جلوگیری کرد.

در پایان محسن رضایی با اشاره به زحمات طاقت‌فرسا و سخت ستاد مبارزه با مواد مخدر، از مبارزان عرصه مبارزه با مواد مخدر و سردار اسکندر مومنی قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها