امام جمعه موقت شیراز:

عزت و قدرت ایران در انقلاب اسلامی با هیچ‌چیز قابل‌معامله نیست

حجت الاسلام «رضوی اردکانی» گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی استفلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای ایران محقق شده و اینکه ایران در اوج عزت و قدرت است با هیج‌چیز قابل معامله نیست.
کد خبر: ۶۵۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 09February 2024
عزت و قدرت امروز ایران در انقلاب اسلامی قابل معامله نیستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابوفاضل رضوی اردکانی» امام جمعه موقت شیراز امروز، ۲۰ بهمن ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: بعثت مهم‌ترین تحول تاریخ بشریت بوده و بعثت را جشن انسانیت باید نام گذاشت چراکه فلسفله انسان سازی و هدایت انسان‌ها از آدم تا خاتم است.
 
وی افزود: مسیر هدایت انسان ادامه دارد تا زمینه مساعد برای ظهور بقیه الله (عج) فراهم شود و جهان در سیطره توحید و عدالت قرار گیرد.
 
حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه بعثت تمام انبیا در یک منطقه‌ مهم بودند اما بعثت نبی اکرم (ص) سلسله مراحل کمال انسانیت را تکمیل می‌کند، ادامه داد: تقریبا بیش از ۳۶ آیه قرآن کریم در باب رسالت است و کلمه «لبین» را در خود داشتند از این رو تمام انبیا رسالت تبیین را بر عهده دارند که نتیجه آن انسان سازی است.
 
امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر ماموریت انبیا بر روی زمین، اضافه کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که انبیا کارشان انسان سازی بود و تمدن کنونی ما در علوم مادی خیلی پیشرفت کردند و لازم نبود انبیا این موضوع را به بشر یاد دهند، اما انسان سازی به وسیله تبیین از جمله ماموریت انبیا است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی، گفت: خدمتی که طی این ۴۵ سال گذشته جمهوری اسلامی ایران با خون فشانی به مردم ارائه داد هیچ رژیمی ارائه نکرده است و این قدرت‌ها و شوکت‌ها به برکت اسلام و انقلاب ثمره نهضت انبیا بوده و انقلاب اسلامی امتداد خط پیامبران الهی است.
 
وی با تاکید بر اینکه باید نعمت بزرگ رسالت را قدر بدانیم، تاکید کرد: انبیا آمدند تا انسان را به مقام اصلی خود که بالاتر از ملائکه است، برساند و این نهضت، نهضت آدمیت است. امروز حرف جمهوری اسلامی به غربی‌ها همین است که تنها ظاهر انسانی دارند، اما خوی درندگی آن‌ها را فرا گرفته است. 
 
حجت الاسلام رضوی اردکانی یکی از برکات عملیات طوفان الاقصی را برملا کردن چهره واقعی رژیم صهونیستی و استکبار جهانی به بشریت عنوان کرد و گفت: روزی امام خمینی (ره) فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و اکنون این موضوع برای همگان نمایان شد و در خیابان‌های غرب و شرق عالم انسان‌های آزادی خواه دنیا بر حمایت از مردم فلسطین به پا خواستند.
 
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۵ سال قدرت سرنوشت ساز منطقه است، ادامه داد: امروز کشوری مقدر در مقابل آمریکا هستیم و دشمن شکست خواهد خورد چراکه اکنون اسرائیل در حال دست و پا زدن برای بقاء خود بوده و خواهیم دید که پیروزی با جبهه حق است.
 
این استاد حوزه علمیه، پیشرفت و قدرت ایران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: جوانان با استعداد ایران در حال فتح قله‌ها هستند و اگر علم و قدرت نیرو‌های مسلح ما نبود تاکنون دشمنان به مرز‌های ما حمله می‌کرد همچنین امروز دانش پزشکی ایران در اوج قرار دارد و عزت و پشرفت علمی، کشاورزی و صنعتی ما قابل توجه است.
 
بنابه گفته امام جمعه موقت شیراز، مکتب انبیا و نظریه جمهوری اسلامی ایران در کنار یکدیگر باعث پیشرفت شده است و سنت خداوند متعال این نیست که دنیا در دست زورگویان باشد از این رو وارثان زمین صالحان خواهد شد و جمهوری اسلامی مقدمه آن است.
 
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، در اقصی نقاط دنیا شناخته شده است و آمریکایی برای درامان ماندن از ملت‌های یمن، عراق، لبنان و... به ایران متوسل می‌شود.
 
حجت الاسلام رضوی اردکانی با تاکید بر دست آورد‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی استفلال، آزادی و جمهوری اسلامی برای ایران محقق شده و اینکه ایران در اوج عزت و قدرت است با هیج‌چیز قابل معامله نیست.
 
این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۹۰ درصد وصیت نامه شهدا به حفظ حجاب اسلامی اشاره شده است از این رو مسئولین باید همت خود را بر اجرای قانون حجاب داشته باشد و تمام مراکزی که تحت کنترل دولت است باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشد.
 
وی آزادی را با بی بندوباری متقاوت خواند و گفت: بیشتر مردان و زنان شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) متدین هستند و اگر عده اندکی نیز با چهره‌هایی ناشایست در جامعه حاضر می‌شوند راه حل دارد و باید از نهاد‌های دولتی آغاز کرد. آزادی به معنای آن است که مردم بتوانند آزادانه علم، شغل و فعالیت خود را انتخاب کنند و این با هرج و مرج و بی‌قانونی تفاوت دارد.
 
حجت الاسلام رضوی اردکانی با انتقاد از برخی بی‌بندو باری‌ها و سگ‌گردانی در سطح جامعه، از دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس خواست تا براساس قانون بر رعایت پوشش مناسب به عنوان اصلی قانونی و اخلاقی نظارت کنند و نگذارند نادیده گرفته شود.
 
خطیب نماز جمعه شیراز ضمن تشکر از اقدامات دولت، بر کنترل گرانی و نظارت بر گران فروشی تاکید کرد و گفت: هیچ نظارتی بر فروشگاه‌های استان فارس نیست و باید جلوی گران فروشی را باید گرفت همچنین در سطح کلان باید رئیس جمهور تیم اقتصادی قوی را محیا کند تا فشار اقتصادی بر مردم کمتر شود.
 
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ما بن بست نداریم بنابراین در حال حاضر اگر تورم ترمز کند، انقلاب اسلامی دچار مشکل می‌شود.
 
حجت الاسلام رضوی اردکانی در پایان سخنان خود بیان کرد: معتقدم دست‌های مرموزی در وزارت خانه‍‌ها است که به تولید خیانت می‌کنند و باید به سو مدیریت‌ها رسیدگی شود.
 
این استاد حوزه علمیه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به مردم شیراز، گفت: امام حسین (ع) بسیار به گردن ما حق دارد و باید مراسم جشن باشکوهی به این مناسبت برگزار شود.
وی افزود: امام سجاد (ع) گنجینه‌ای از عبودیت و حضرت ابوالفضل العباس مظهر فداکاری و ایثار است و باید سالروز ولادت این بزرگواران را به شایستگی گرامی بداریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار