در آیین رونمایی از ۷۵ کتاب گویای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مطرح شد؛

تولید «کتاب گویا»؛ عاملی برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس توسط دشمن

علی بخشی زاده مهم‌ترین کارکرد بیان جلوه‌های ایثار به زبان هنر را جلوگیری از لشکر تحریف دانست و گفت: کتاب‌های گویا و ازاین‌دست کارها، در بحث جهاد تبیین که وظیفه اصلی آن، همت برای جلوگیری از تحریف است، اقدام موثری است.
کد خبر: ۶۵۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ - 14February 2024

تولید «کتاب گویا»؛ عاملی برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس توسط دشمنبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مراسم آیین رونمایی از ۷۵ کتاب گویای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با حضور سردار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «علی بخشی‌زاده» معاون صدای سازمان صداوسیما، سردار مزینانی مسئول تبلیغات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران دفاع مقدس، سردار علیمحمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مهدی شاملو مدیر رادیو ایران صدا امروز در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.

علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما ضمن تبریک ایام سراسر نور به آیه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ هَمَّ قَوْمٌ أَنْ یَبْسُطُوا إِلَیْکُمْ أَیْدِیَهُمْ فَکَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ اشاره کرد و گفت: نگارش آثار دفاع مقدس اذْکُرُوا نِعْمَتَ اللّهِ است.

وی مهم‌ترین کارکرد بیان جلوه‌های ایثار به زبان هنر را جلوگیری از لشکر تحریف دانست و تصریح کرد: این روز‌ها برخی اشخاص آگاه یا ناآگاهانه هم‌راستا با دشمنان و با خرج سرمایه‌های مادی، در خط شیطان عمل می‌کنند و دائم به شبهات می‌فزایند و جنگ را از سلیقه و منظر خودشان روایت می‌کنند که تبعا خوراک نظام استکبار را فراهم می‌کنند تا بر تصمیمات گرفته‌شده در آن مقطع بتازند که اشتباه عمل کرده‌ایم.

معاون صدای رسانه ملی افزود: کتاب‌های گویا و ازاین‌دست کارها، در بحث جهاد تبیین که وظیفه اصلی آن، همت برای جلوگیری از تحریف است، اقدام موثری است.

وی با اشاره به همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و پایگاه کتاب گویای ایران صدا گفت: در طی دو سال اخیر حدود ۴۰ کتاب از آثار این مرکز به‌منظور گویا کردن بازنویسی شده است و ۷۵ جلد کتاب نیز نهایی شده است.

بخشی‌زاده متذکر شد: انتشارات‌ها باید متوجه باشند در حال حاضر انتفاع مالی دلیل خوبی برای به تعویق انداختن تبدیل آثار به صورت گویا نیست چراکه اکنون جوان و نوجوان ما نیاز به روایت صحیح دارد. در حال حاضر نوجوانان و جوانان ما باید بدانند که چقدر برای این انقلاب، خون ریخته شده است. اگر ما در این عرصه کم‌کاری کنیم، چگونه باید به شهدا و جانبازان دفاع مقدس پاسخگو باشیم.

وی در خاتمه ضمن روایت خاطراتی از دوران حضورش در جنگ تحمیلی ادامه داد و گفت: سردار‌های رشیدی داریم که نگین‌های دفاع مقدس هستند و تعدادی سردار‌های گمنام هم داریم که امیدواریم شرمنده رفقای شهید و جانبازان نباشیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار