حجه الاسلام محمد خرسند:

موضع‌گیری آمریکایی‌ها به‌گونه‌ای است که به حکام آل سعود برنخورد

امام جمعه کازرون: در دنیایی که دم از دموکراسی می‌زنند، سازمان‌های حقوق بشر و دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا این صحنه‌ها را می‌بینند و سکوت می‌کنند و موضع‌گیری آن‌ها به‌گونه‌ای است که به حکام آل سعود بر نخورد و حتی این اقدام را نیز محکوم نمی‌کنند
کد خبر: ۶۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ - 05January 2016

موضع‌گیری آمریکایی‌ها به‌گونه‌ای است که به حکام آل سعود برنخورد

به گزارش دفاع پرس از استان فارس، در پی شهادت آیتالله شیخ نمر باقر امین النمر به دست سفاک ترین حاکمان عالم آل سعود خبیث، تجمع اعتراض آمیز طلاب و جمعی از مردم کازرون در حوزه علمیه مکتب الصادق(ع) این شهر برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه کازرون با تسلیت شهادت این عالم مجاهد اظهار داشت: خون این شهید بزرگوار ماهیت پلید رژیم آل سعود را برملا خواهد کرد و زمینه زوال این رژیم آمریکایی را فراهم میکند.

حجت الاسلام محمد خرسند در ادامه افزود: این شهید بزرگوار نخستین عالمی نیست که در راه مظلومیت اسلام و اهلبیت(ع) خونش به ناحق ریخته میشود و تاریخ شیعه از نام مبارک علمایی که در راه دفاع از اسلام و اهلبیت(ع) و کیان امت اسلامی به شهادت رسیدهاند پر است.

وی اضافه کرد: خون مبارک این علما مانند یک مشعل نورانی راه را برای تمام مبارزان عالم روشن کرده و میکند، همانطور که خون علمای شهید فیضیه باعث تسریع در پیروزی انقلاب اسلامی شد، خون این شهید بزرگوار نیز ماهیت پلید رژیم آل سعود را برملا خواهد کرد و زمینه زوال این رژیم آمریکایی را فراهم میکند.

خرسند با طرح این سؤال که جرم این شهید بزرگوار چه بود تصریح کرد: آیا این شهید اسلحه به دست گرفته و اعلانجنگ مسلحانه داده یا کسی را ترور کرده بود؟

امام جمعه کازرون افزود: جرم این شهید فقط خطبههای آتشین وی بود که میگفت شیعیان بهاندازه جمعیتشان باید در مقدرات کشورشان دخالت داشته باشند، همان حرفی که مردم بحرین نیز میزنند اما آنان را سرکوب میکنند.

وی ادامه داد: در دنیایی که دم از دموکراسی میزنند، سازمانهای حقوق بشر و دولتهای غربی بهویژه آمریکا این صحنهها را میبینند و سکوت میکنند و موضعگیری آنها بهگونهای است که به حکام آل سعود بر نخورد و حتی این اقدام را نیز محکوم نمیکنند.

خرسند در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی که از صدر تا ذیل منتخب مردم است را متهم به دیکتاتوری و غیردموکراتیک بودن کرده و هرساله علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر میکنند، در حالیکه هیچ حرفی در مورد رژیم قرون وسطایی عربستان سعودی که نه مجلس و نه قانون اساسی دارد و تمام مقدراتش را یک حاکم فاسد تعیین میکند به زبان نمیآورند.

وی در پایان ضمن درخواست از دولت برای برخورد با رژیم آل سعود گفت: دولت باید در برخورد با آل سعود قاطعیت و صلابت بیشتری نشان دهد و حکام آل سعود باید پاسخی سخت و پشیمانکننده ببینند تا دست به جنایت جدیدی نزنند.

در این مراسم تجمع کنندگان انزجار خود را به خاندان آل سعود با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود خائن نشان دادند و خواستار واکنش قاطع و صریح از جانب دستگاه دیپلماسی شدند.

نظر شما
پربیننده ها