در آیین رونمایی از کتاب «رفیق»؛

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: «سعید تشکری» شهدا را بخشی از هویت مشهد می‌دانست

حسین‌زاده گفت: نویسنده فقید سعید تشکری در آثار خود به دنبال تبیین هویت مشهد با نگاهی نو بود و این هویت را نه در بنا‌های تاریخی، بلکه در انسان‌ها به‌ویژه شهدا جست‌وجو کرد و کتاب «رفیق» به عنوان یکی از آخرین آثار او، که به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد نمونه‌ای از تلاشش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۶۵۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ - 16February 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: «سعید تشکری» شهدا را بخشی از هویت مشهد می‌دانستبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، همزمان با سالگرد درگذشت «سعید تشکری» نویسنده برجسته مشهدی، مراسم رونمایی از کتاب رمان «رفیق» انعکاسی از زندگی سردار شهید «مهدی میرزایی» از موسسین تخریب یگان‌های رزم خراسان و فرمانده تیپ امام موسی کاظم (ع) که به قلم وی به رشته تحریر درآمده با حضور «محمد حسین‌زاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و اهالی علم و ادب در مجتمع فرهنگی سردار صلح در مشهد برگزار شد.

حسین‌زاده در این مراسم با اشاره به اهمیت محل برگزاری این مراسم، اظهارداشت: این مکان در تاریخ مشهد جایگاهی ویژه دارد و یادآور خاطرات بسیاری از جمله فعالیت‌های هنری قبل و بعد از انقلاب و همچنین مزار شهید گمنام است.

وی با اشاره به نقش شهدا در هویت‌بخشی به مشهدالرضا، گفت: نمی‌توان از هویت مشهد سخن گفت و از شهدای این شهر که جان خود را برای حفظ اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند، عبور کرد.

این مقام مسئول در ادامه به شخصیت و آثار سعید تشکری پرداخت و گفت: این نویسنده فقید در آثار خود به دنبال تبیین هویت مشهد از نگاهی نو بود. تشکری در کتاب‌های خود، هویت مشهد را نه در بنا‌های تاریخی، بلکه در انسان‌ها و به‌ویژه شهدا جست‌وجو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به کتاب «رفیق» به عنوان یکی از آخرین آثار تشکری، گفت: این کتاب به زندگی شهید مهدی میرزایی می‌پردازد و نمونه‌ای از تلاش تشکری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسین‌زاده در پایان با تأکید بر ضرورت ادامه راه سعید تشکری، گفت: هنرمندان متعهد باید با خلق آثار فاخر، به تبیین هویت واقعی مشهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

«مهدی میرزایی صفی‌آبادی» فرمانده تیپ امام موسی کاظم (ع) لشکر پنج نصر نوزدهم شهریور ۱۳۴۱ در شهر مشهد به دنیا آمد و سرانجام ۲۸ مهر ۱۳۶۳ در عملیات عاشورا بر اثر اصابت گلوله مستقیم در میمک به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها