مدیر بیمارستانی در غزه:

کودکان شمال غزه به علت سوء تغذیه جان می‌دهند

مدیر بیمارستان کمال عدوان غزه با اشاره به اینکه بسیاری از مردم غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، تصریح کرد که تعدادی از کودکان شمال غزه طی روز‌های اخیر به علت سوء تغذیه جان باخته‌اند.
کد خبر: ۶۵۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ - 17February 2024

کودکان شمال غزه به علت سوء تغذیه جان می‌دهندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه الجزیره، حسام ابو صفیه مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه تصریح کرده که تعدادی از کودکان این منطقه طی روز‌های گذشته در نتیجه سوء تغذیه و کمبود غذا و انتشار بیماری‌های مسری که در نتیجه تجاوز نظامی و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش اورژانس و بستری در این بیمارستان به علت قطع شدن برق با هم ادغام شده است، تصریح کرد که نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، در شرایطی بسیار وخیم به بیمارستان منتقل می‌شوند و به علت سوء تغذیه مادران، نشانه‌های ضعف و لاغری شدید در میان آن‌ها رایج است.

مدیر این بیمارستان اوضاع کودکان تازه متولد شده را فاجعه بار خواند و تصریح کرد که عدم وجود شیر خشک باعث تشدید این بحران می‌شود.

این پزشک فلسطینی می‌افزاید که در صورتی که امدادرسانی فوری به این بیمارستان صورت نگیرد، تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارد.

در حال حاضر بر اساس آمار‌های سازمان ملل متحد یک دهم کودکان زیر ۵ سال غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

موسسه خیریه «أکشن إید» اعلام کرد که تعدادی از مردم غزه برای تامین خوراک خود به خوردن علف‌ها روی آورده‌اند. این موسسه می‌افزاید که در حال حاضر همه مردم غزه از گرسنگی رنج می‌برند و روزانه بین یک و نیم تا ۲ لیتر آب به دست می‌آورند که آن هم برای نوشیدن مناسب نیست.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها