بیانیه معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج؛

عملیات انتحاری در بیروت آغاز سناریوی ناامن‌سازی سفارتخانه‌های ایران است

معاونت روابط بین الملل سازمان بسیج در پی حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶ - 20November 2013

عملیات انتحاری در بیروت آغاز سناریوی ناامن‌سازی سفارتخانه‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در بیانیه معاونت روابط بینالملل سازمان بسیج آمده است: روز گذشته تیر زهر آلودی که از کمان صهیونیسم بین الملل و بدست اجانب تکفیری رها شده بود، بیروت این قلب شکسته جهان اسلام را هدف گرفت و عدهای از خوبان امت و شهروندان بیگناه لبنانی را به خاک و خون کشید. کسانی دست به این جنایت زدهاند که مزدور بیجیره و مواجب غرب هستند و قربانی کردن جانشان برای ضربه زدن به محور مقاومت و اسلام اصیل محمدی، نشان از مغزشویی آنها توسط ماموران اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا دارد.

این بیانیه میافزاید: اینان به رغم جهل و حماقت تعصب آمیزشان، در خود این فتوت و مردانگی را نمیبینند که به مصاف شیرمردان شبزندهدار و صفشکن حزب خدا بروند؛ زیرا که از انسانیت بویی نبردهاند. آنان در عرصه بحث و مناظره علمی هم آهی در بساط ندارند که اگر داشتند در مقابل فرهیختگان جهان اسلام و تشیع که قامت رشید کلام و فلسفه اسلامی را به رخ جهان میکشند، دست به ترور و جنایت نمیزدند.

در این بیانیه تاکید شده است: اما بر همگان آشکار است که این صهیونیسم جهانی است که با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان گروهی خود ساخته را علم کرده و میدان نبرد آنان را منطقه بویژه سوریه و عراق و حتی لبنان برگزیده است و با به کار گیری استراتژی نبرد نیابتی سعی دارد مسلمانان را به هم درگیر کرده که نتیجه نهایی آن به نفع صهیونیسم بین الملل و به ضرر مسلمانان و کشته شدن آنان با هر طیف و اعتقاد تعمیق کینه و نفرت میان امت اسلام است.

این بیانیه تصریح میکند: اما در این میان به نظر میرسد عملیات انتحاری در بیروت که با هدف ایجاد ناامنی در سفارتخانه ایران در لبنان اتفاق افتاده است، آغاز سناریویی است که در آن، گروههای تروریستی تحت نظر اربابان غربی خود با هدف ناامن ساختن سفارتخانههای ایران در منطقه و سایر نقاط جهان و ایجاد به ظاهر رعب و وحشت در میان مقامات ایرانی، سعی دارند پروندهای را بگشایند که یک سو به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در میان ملتهای منطقه و آزادی خواهان جهان ضربه بزنند و از سوی دیگر وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را که هم اکنون در دو زمینه حقوق هستهای مردم ایران و حل بحران سوریه در حال مذاکره با مقامات غربی است تحت فشار قرار دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در راستای عملیاتی کردن این سناریو، تفاوت عمیق رویکرد مقامات غربی و حتی نهادهای بین المللی در قبال عملیات تروریستی علیه ایران در بیروت، کاملا مشهود است. مقاماتی که علیرغم تمام ادعای مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر، در طول بیش از سی سال انقلاب ایران، نه تنها در برابر دشمنی های مسلحانه و غیر مسلحانه علیه ملت ایران سکوت اختیار کرده و حتی مطابق با اسناد خودشان به نوعی در وقوع آنها دخیل بودهاند، این بار به سرعت و تنها پس از گذشت چند ساعت از انفجار بیروت، اعلام موضع کرده و آن را محکوم کردهاند.

این بیانیه میافزاید: آیا این تغییر رویکرد جای سوال ندارد؟! و چرا بر خلاف سیاستمداران غربی، نهادهای مدعی حمایت از حقوق بشر، در قبال این جنایت سکوت اختبار کردهاند؟! به نظر میرسد هدف تمام تحرکات صهیونیسم بین الملل، خادمان و نوکران آنها که هم در غرب و هم در جهان اسلام، به نقش آفرینی و ایجاد اختلاف مشغولند، تنها ضربه زدن به نفوذ بین المللی جمهوری اسلامی ایران میباشد و هیچگاه قابل باور نیست که بپذیریم دولتهایی که هنوز هم از بزرگترین گروه تروریستی فعال علیه ایران یعنی منافقین، حمایت میکنند، این بار، سراسیمه عملیات انتحاری علیه ایران را محکوم کردهاند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: از این روست که فرض و وظیفه تمامی نهادهای حقوقی و قانونی در داخل ایران و در سطح بین الملل، پیگیری قضایی این اقدام تروریستی تا به نتیجه رسیدن نهایی و مجازات عاملان آن میباشد.

معاونت روابط بین الملل سازمان بسیج ضمن اعلام همدردی با خانواده قربانیان و همچنین آسیب دیدگان و مجروحان ایرانی و لبنانی، اعلام میدارد که وقوع این جنایت در ماه محرم الحرام که بر مبنای احکام و موازین اسلامی از ماههایی است که خونریزی و جنگ، در آن منع شده است، نشان از این مهم دارد که گروههای تکفیری و سلفی علی رغم تمامی ادعاهای پوشالی خود در خصوص عمل به احکام اسلام، تا چه اندازه از این دین الهی فاصله داشته و مانند اسلاف خونریز خود، بار دیگر، در روزهای عاشورایی محرم، با اعلام افتخار مرتکب این جنایت هولناک شدند.

این بیانیه میافزاید: با این وجود باید گفت این آخرین باری نخواهد بود که گروههای تکفیری به دستور اربابان اسرائیلی و آمریکایی خود، تمام توان خود را برای ضربه زدن به پیکر اسلام عزیز، بسیج کردهاند و با داغدار کردن هم زمان مسلمانان و مسیحیان سعی در ایجاد اختلاف و ناآرامی در میان امت اسلام را دارند. اما باید بدانند اسلام بزرگ، دینی است که به پیروان خود آموخته است که باید با ظلم و ستم جنگید و حتی کشته شدن در این مسیر را ، عین سعادت است. این راه جاویدان همه کسانی است در بحبوحه مشکلات امت اسلامی، رنج و خطر را بر جان خود میخرند و تن به این دریای مواج و بی کران می سپارند و سعادت ابدی را برای خود به ارمغان میآورند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار