سیروس همتی:

«صبح بخیر» روایت صدایی که فرمانده را آزار می‌دهد

نویسنده و کارگردان نمایش «صبح بخیر» گفت: این نمایش در قالب میهمان و فجر استانی در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سه استان البرز، خراسان رضوی و تهران روی صحنه می‌رود.
کد خبر: ۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ - 06January 2016

«صبح بخیر» روایت صدایی که فرمانده را آزار می‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیروس همتی، نویسنده و کارگردان تئاتر ، گفت: این روزها نمایش «بوقلمون»  را به کارگردانی خیرالله تقیانی پور در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه دارم. در این نمایش که برگزیده جشنواره تئاتر فجر سال گذشته است در نقش مرشدی بازی میکنم که شخصیت دو رویی دارد  و از طرف دیگر تلاش کردم با توجه به آواها و شکل اجرایی نمایش که برگرفته از نمایشهای آیینی و سنتی است نقشی ماندگار را از خود بجای بگذارم.

همتی در رابطه با حضورش رد جشنواره تئاتر فجر امسال اظهار داشت: به دعوت سعید اسدی، دبیر جشنواره نمایش «صبح بخیر» را آماده اجرا به صورت میهمان و در فجر استانی، روی صحنه میبروم. البته درخواست بنده برای اجرای این اثر توجه به اجرا عموم آن در سال 95 بوده است.

وی تصریح کرد: «صبح بخیر» به زمان، مکان و افراد خاصی اشاره نمیکند و داستان در مورد سربازی است که بسیار به فرمانده خود ارادت دارد و هر کاری برای او انجام میدهد، در شب شب عملیات صدای آوازی فرمانده را آزار میدهد و سرباز مامور به خفه کردن آن صدا است و ادامه ماجرا که فکر میکنم برای مخاطبان جذاب باشد.

این هنرمند فعال تئاتر با اشاره به حضور نمایش در بخش فجر استانی اظهار داشت: اولین اجرای ما 19 دی ماه در استان البرز است، دومین اجرا 26 دی ماه در خراسان رضوی و آخرین اجرای ما نیز در ایام برگزاری تئاتر فجر است که البته زمان و مکانش مشخص نیست.

همتی افزود: نکته مهمی که باعث شد بنده در این جشنواره حضور داشته باشم نگاه خوب دبیر جشنواره تئاتر فجر و دعوت او از گروه تئاتر مانی است، ایناتفاق خوشایندی است که وقتی از قرار است نمایش دعوت شود از گروه آن نمایش دعوت میشود و صرفا از یک کارگردان دعوت نشده است، توجه به گروه های تئاتر اتفاق خوشایندی است که در این دوره از جشنواره شاهد آن هستیم.

 نمایش «صبح بخیر» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی و با بازی شهرام مسعودی، کامبیز امینی، علی برجی، آذر سماواتی، آرمیتا نوری، بهار همتی و نگار همتی در سیوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه صحنه میرود.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار