دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هوایی تازه در فضای سیاسی کشور/ حماسه‌ای که خلق شد

مردم در روز جمعه ۱۱ اسفند با حضور پرشور پای صندوق‌های رای، انتخاباتی باشکوه رقم زدند و با این حرکت بزرگ، جان تازه‌ای به فضای سیاسی کشور بخشیدند.
کد خبر: ۶۵۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶ - 02March 2024

اقتدار  ملی ایران به رخ جهانيان کشیده شد/ مردم ۱۱ اسفند حماسه آفریدندگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس: مشارکت مردم ایران در صحنه‌های سیاسی کشور به ویژه انتخابات نمایانگر اقتدار ملی است. این موضوع آن‌قدر مهم است که رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی فرمودند: «حضور مردم در انتخابات کشور را بیمه می‌کند؛ همچنین ایشان در دیدار با اقشار مختلف مردم گفتند: انتخابات برای کشور ما یک فرصت بسیار بزرگی است: اولاً انتخابات اگر پرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ی امنیت کشور است، برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور را، ملت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ی مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ بله، از موشک ما هم می‌ترسند اما از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ی پشتوانه‌ی مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیت است.»

ایشان همچنین تاکید کردند: «انتخابات نشان‌دهنده‌ی عزم و اقتدار ملت ایران است. خب، گرفتاری‌هایی وجود دارد در کشور؛ خود آنها هم می‌دانند. این تحریمهای آنها، به اضافه‌ی بعضی از کم‌کاری‌هایی که خود ما داریم، مشکلاتی برای مردم درست کرده، مردم گلایه‌هایی دارند، با وجود این، چون پای انتخابات در میان است، چون پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیت کشور در میان است، مردم می‌آیند وسط میدان؛ این نشان‌دهنده‌ی عزم ملی، اقتدار ملی و بصیرت ملی است.»

بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کرد، مردم با وجود گله‌مندی از مشکلات اقتصادی و معیشت پای صندوق‌های رأی حضوری گسترده و با بصیرت داشتند، حضوری که نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان شد.

علی‌رغم حربه‌های مختلف دشمنان که چندین ماه بود به دنبال عدم مشارکت مردم در انتخابات بودند و برای رسیدن به اهدافشان هر روز با شیوه های جدیدی نقشه‌های خود را با حضور کارشناس نماها در برنامه‌های تلویزیونی خود مطرح می کردند باز هم ناکام شدند.

مردم ایران چهاردهه و اندی با اقتدار در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است حرکت کردند و در حیات پرافتخار نظام جمهوری اسلامی به دستاورد‌های غرورآفرین در همه عرصه‌ها رسیدند و همواره پای آرمان‌های امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و همچنان پاسدار جمهوریت و اسلامیت نظام هستند.

آن‌ها فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی باز هم در روز جمعه ۱۱ اسفند با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای، انتخاباتی باشکوه رقم زدند و با این حرکت بزرگ جان تازه‌ای به فضای سیاسی کشور بخشیدند.

حدود ۲۵ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و رقم قطعی مشارکت در انتخابات بیش از ۴۰ درصد اعلام شد. این آمار در برخی مناطق غربی کشور به بالای ۷۰ درصد هم رسید.

مجلس شورای اسلامی که در رأس تمام نهادهای کشور است در دوران بحران اقتصادی کشور باید فرمان اقتصاد را به خوبی هدایت کند و بارزترین نقش آن تصویب بودجه سالیانه کشور است.

امروز که مشکلات معیشتی مردم گسترش یافته و تنگدستی، فاصله طبقاتی و معضل بیکاری تحملشان را کاهش داده است باید مجلس که خانه ملت نامیده می شود و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها، قانون‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هاست در تصویب لایحه بودجه حساسیت بالایی داشته باشد.

لایحه بودجه وقتی تاثیر مثبت و کارآمدی در جامعه دارد که نرخ تورم را مهار، اشتغال را افزایش و رونق تولید را گسترش دهد. هرچه دولت بیشتر هزینه کند، اشتغال بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود و به دنبال آن درآمد مردم افزایش می یابد و پول بیشتری به گردش مالی در بازار وارد می‌شود و سطح زندگی مردم و درآمدشان بهتر خواهد شد، در غیر این صورت میزان اشتغال، درآمد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند.

از آنجایی که حضرت امام خمینی، انقلاب اسلامی را انقلاب محرومین و مستضعفین می‌دانستند. باید مجلس یازدهم به این قشر از جامعه در نظام بودجه ریزی توجه ویژه‌ای کند.

این افراد در طول یک دهه پر حادثه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تمام صحنه ها از جمله در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران فداکاری کرده و در مقابل فشارهای استکبار جهانی مقاومت کردند.

کارآمدی و تراز بودن مجلس دوازدهم با انقلاب اسلامی آنقدر مهم است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به سخنان امام راحل پیرامون مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و گفتند:« امام راحل عظیم‌الشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را می‌توان جامع‌ترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفه‌ی آن را در یک جمله‌ی کوتاه اعلام می‌کند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قله‌ها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معین شده است، مجلس، متعهد این ریل‌گذاری و رهگشاییِ حیاتی است. همه‌ی دستگاه‌های حکومتی و مردمی و همه‌ی آحاد، وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند.»

فردا که دوازدهمین مجلس شورای اسلامی که شکل خواهد گرفت باید مقتدرانه در مقابل استکبار و ایادی منطقه ای آنها با اقتدار ایستادگی کرده و با پشتیبانی ملت انقلابی با هر آنچه در توان دارد باید برای تامین حقوق حقه ملت ایران در عرصه بین المللی تلاش کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار