نخست وزیر اسبق لبنان:

اقدام سعودی‌ها به نفع رژیم صهیونیستی و تروریسم است

سلیم الحص با صدور پیامی تاکید کرد که تصمیم و اقدام تعجب برانگیز سعودی‌ها برای قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با جمهوری اسلامی ایران به نفع اسرائیل و تروریسم است؛ و پیامدهایی منفی و وخیم برای جهان اسلام و عرب دارد.
کد خبر: ۶۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ - 07January 2016

اقدام سعودی‌ها به نفع رژیم صهیونیستی و تروریسم است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «سلیم الحص» نخست وزیر اسبق لبنان با صدور پیامی اقدام رژیم سعودی در قطع رابطه با ایران را نکوهش کرد.

در پیام سلیم الحص این سیاستمدار برجسته لبنانی آمده است: از عقلا، حکما و مخلصان پادشاهی عربی سعودی و جمهوری اسلامی ایران و هر کس که در وسعش است نقشی مثبت بازی کند، می خواهم تا تمام تلاش خود را برای غلبه زبان عقل ، درایت و دوراندیشی با هدف پرکردن شکاف ها که به روابط بین دو کشور برادر صدمه زده است، تلاش کنند.

وی در این پیام خاطرنشان کرده است: بعداز مشاهده نشانه هایی از بهبود اوضاع در میدان سیاست و دنیای اسلام به ویژه دریافت خبرهایی از مذاکرات بین ایران و سعودی، ما نیز مانند جهانیان از رفتن ناگهانی امور به سوی بحران و تیرگی روابط بین دو کشور بزرگ و تصمیم سعودی برای قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با ایران و تیرگی روابط دیپلماتیک برخی دیگر از کشورها با ایران متعجب و شگفت زده شدیم.

نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرده است: شکی نیست که این تیرگی و بحران پیامدهای منفی و عواقبی وخیم برای جهان اسلام و عرب دارد و فرصت را برای دشمنان امت و در راس آنها دشمن اسرائیلی فراهم می کند تا در آتش فتنه مذهبی در منطقه بدمند.

سلیم الحص تصریح کرده است: امت عربی و اسلامی وارد مرحله ای سخت ، پیچیده و سردرگم شده که با جنگ های ویرانگر در عراق، سوریه ، لیبی و یمن و نبود ثبات در جهان عرب همزمان شده است.

در ادامه این پیام آمده است: در این شرایط فقط دشمن اسرائیلی تنها طرفی است که از تفرقه و سردرگمی ملت های عربی به ویژه در نبود یک رویکرد روشن و دور شدن عقربه قطب نما از فلسطین سود می برد و این شرایط فضا را برای تروریست ها فراهم می کند تا به منطقه و جهان به نام اسلام که از جنایت های آنها مبرا است، ضربه بزنند.

وی خاطرنشان کرده است: دشمنان امت به گسترش اختلاف های اسلامی – اسلامی و بازی در میدان مذهب برای تحقق منافع خود و منافع رژیم صهیونیستی اشغالگر فلسطین با هدف نابودی منطقه و غرق کردن آن در جنگ های مذهبی و نژادی ، ریخته شن خون جوانان و نسل های آینده دل بسته اند.

نخست وزیر اسبق لبنان تصریح کرده است:این شرایط ما را رنج می دهد همان طور که درگیری های مذهبی و طائفه ای در لبنان می رنجاند و براین اساس امیدواریم برادران فرصت را از دشمنانی که در منطقه ما به کمین نشسته اند بگیرند تا خیری برای دو امت عربی و اسلامی رقم بخورد.

نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرده است: فلسطین و قدس شریف باید قضیه مرکزی ما باشد و هرگز راه حلی دائمی و عادلانه و ثبات در منطقه وجود نخواهد داشت مگر این که همه فلسطین آزاد شود و مردم آن به سرزمین خود بازگردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار