معاون سیمای سازمان صداوسیما خبر داد؛

تدارک ۳۰ روزه صداوسیما برای برنامه‌های نوروزی و ماه رمضان/ ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید در قاب رسانه ملی

برمهانی گفت: صداوسیما امسال برای ۳۰ روز برنامه ریزی کرده و از ابتدای ماه مبارک رمضان موج برنامه را آغاز می‌کنیم و به ایام نوروز می‌رسیم.
کد خبر: ۶۵۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ - 06March 2024

تدارک ۳۰ روزه صداوسیما برای برنامه‌های نوروزی و ماه رمضان/ ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید در قاب رسانه ملیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محسن برمهانی» معاون سیمای سازمان صداوسیما در نشست خبری ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این نشست همه ساله مرسوم است و در این نشست برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و نوروزی معرفی می‌شود.

برمهانی با بیان اینکه همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان فصلی متفاوتی برای صداوسیما ایجاد کرده است، ادامه داد: صداوسیما امسال برای ۳۰ روز برنامه‌ریزی کرده و از ابتدای ماه مبارک رمضان موج برنامه را آغاز می‌کنیم و به ایام نوروز می‌رسیم.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه امسال در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی داریم، افزود: برنامه‌های افطار و سحر جزو برنامه‌های پرمخاطب صداوسیما هستند که در شبکه‌های سیما ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی گفت: ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار داریم و ۱۵ برنامه ترتیل خوانی قرآن در نظر گرفتیم که این برنامه ۳۰ درصد مردم ایران در سال گذشته مخاطب آن بودند و مخاطبان در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند این برنامه نورانی در شبکه‌های  صداوسیما دنبال کنند.

برمهانی با بیان اینکه ۱۵ برنامه مناجات‌خوانی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ۲۰ برنامه سخنرانی و ۵۰ ویژه برنامه معارفی برای ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده که در ۲۰ کانال سیما تقسیم خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه از برنامه‌های ویژه صداوسیما می‌توان به برنامه محفل اشاره کرد، افزود: برنامه محفل قرآنی در سال گذشته با اقبال ویژه‌ای مواجه شد و طیف رنگارنگی از مخاطبان از این برنامه استقبال کردند. برنامه محفل امسال با ترکیب داوران سال گذشته که  دو ناظر خارجی و سه ناظر ایرانی در خدمتشان خواهیم بود.

برمهانی با تاکید بر اینکه بخش جدید برنامه افطارگاهی زندگی پس از زندگی در شبکه ۴ تولید و پخش خواهد شد، عنوان کرد: همچنین پویش زندگی با آیه‌ها با همت سازمان تبلیغات و رسانه ملی تدارک دیده شده که مواجه مردم با آیات خاص کلام الله مجید است در ایام ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گرفته و یکی از برنامه‌های دیگر صداوسیما است.

وی در ادامه با بیان اينکه چند سریال ایرانی نیز تدارک دیده شده است، گفت: در شبکه ۱ ابتدا سریال زیر خاکی و سپس سریال نون خ را خواهیم داشت. در شبکه ۲ نیز سریال ماورایی رستگاری را خواهیم داشت که آقای ده نمکی آن را تولید کرده است.

معاون سیمای صداوسیما تصریح کرد: شبکه ۳ سریال هفت سر اژدها که یک سریال امنیتی، سیاسی، پلیسی پخش خواهد شد که آقای طالبی مدت طولانی است که این سریال را تهیه می‌کند و مخاطبان ویژه خاص خود را دارد.

وی با بیان اينکه شبکه های دیگر صداوسیما برنامه تحویل سال خواهند داشت، یادآور شد: صداوسیما برنامه های شاد و مفرح جذابی برای تحویل سال تدارک دیده که از شب قبل سال تحویل آغاز و تا صبح ادامه پیدا خواهد کرد.

برمهانی ادامه داد: شبکه یک برنامه ایران دوست داشتنی، شبکه ۲ برنامه شب عیدی، شبکه ۳ و نسیم و دیگر شبکه ها ویژه برنامه تحویل سال تدارک دیدند و یک تنوعی به برنامه های امسال داده شده است تا مخاطبان لحظات خوبی در کنار خانواده ها داشته باشند.

معاون سیمای صداوسیما پرمخاطب ترین برنامه‌های ایام نوروز برای مخاطبان را فیلم های سینمایی ایرانی و خارجی دانست و گفت: ۱۹۰ فیلم سینمایی جدید خواهیم داشت که شامل ۱۷۷ فیلم سینمایی خارجی و ۱۳ فیلم سینمایی ایرانی و برای اولین بار از تلویزیون پخش می شود.

برمهانی عنوان کرد: امسال تجربه سال گذشته را نخواهیم داشت که فیلم سینمایی ای را قبل از اکران خریداری می کردیم و برای مخاطب به نمایش می گذاشتیم؛ این تجربه در دوره کرونا که سینماها تقریبا تعطیل بود تجربه خوبی برای تلویزیون بود اما  سینما برای موضوعیت دارد و تلویزیون در حمایت از سینما کنار کشید تا فیلم ها در سینما بازنمایی بهتری داشته باشد. فیلم هایی که استانداردهای لازم را برای پخش از تلویزیون داشته باشد پس از اکران و نمایش در تلویزیون پخش خواهیم کرد. بر این اساس می توان به فیلم‌های هناس، مصلحت، کارو، ضد اشاره کرد و برای اولین بار از تلویزیون پخش می شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های تحویل سال عنوان کرد: برنامه «ایران دوست داشتنی» برای تحویل سال پخش و در نوروز هم ادامه دارد و پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، فلورا سام و محمد معتمدی مجریانش هستند. 

برهمانی ادامه داد: برنامه افطار نیز «هلال» نام دارد که محمد دلاوری مجری آن است و برنامه سحر را حسن سلطانی اجرا می کند.

معاون سیما درخصوص برنامه های شبکه دو نیز افزود: برنامه تحویل سال شبکه دو «شب عید» نام  و برنامه های افطار و سحر هم ادامه دارد. مجری تحویل سال المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی خواهند بود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه تحویل سال شبکه سه را حامد سلطانی و فرزاد حسنی اجرای برنامه تحویل سال شبکه نسیم را عهده دار خواهند بود، یادآور شد: در شبکه سه پانتولیگ و در شبکه نسیم برنامه های برمودا و بگوبخند ادامه خواهند داشت.

برمهانی در ادامه به تولیدات مرکز پویانمایی صبا اشاره  کرد و گفت:  مرکز صبا ۶۲ ساعت تولیدات داشته و چهار مجموعه از جمله فصل جدید «جوانمردان» را به تولید رسانده است که نوروز پخش خواهد شد.

معاون رسانه ملی در ادامه درباره همکاری با ایرج طهماسب افزود: امسال در شبکه نسیم برنامه ای با نام مهمانی داریم که تولید ایرج طهماسب بوده و این برنامه تلفیقی از عروسک های قبلی و جدید است که امیدواریم به نوروز برسد. 

وی همچنین درباره سریال پایتخت گفت: درباره پایتخت هم همانطور که گفته شد برندهای مهم را رها نخواهیم کرد. هر سریالی تا زمانی که وارد پیش تولید نشود، نمی توان گفت این سریال در حال کار و انجام است اما تولید «پایتخت» یکی از کارهای در حال مذاکره است. نمی‌گویم در چه مرحله‌ای است چون تا وارد تولید نشود نمی توان اعلام کرد مثل بقیه پروژه ها که وارد تولید شدند و بعد درباره شان اطلاع رسانی شد.

معاون رسانه ملی در ادامه درخصوص حضور برخی مجریان از جمله رضا رشیدپور و داریوش فرضیایی در شبکه خانگی گفت: در تلویزیون به این قائل نیستیم که باید تنها رسانه باشیم، ما سکوهای مختلفی داریم که آنها هم باید برنامه سازی کنند. شاید نقدهایی داشته باشم یا به فرزندم اجازه ندهم برخی محتواها را ببیند اما اینکه بگوییم چرا فلانی رفته در فلان سکو کار می کند درست نیست. مشخصا رضا رشیدپور خودش گفت نمی‌خواهد برنامه را ادامه دهد که درست یا غلط تصمیم او بود. داریوش فرضیایی هم در تدارک قرارداد با تلویزیون است. 

برمهانی با تاکید بر اینکه داریوش فرضیایی سرمایه حوزه کودک تلویزیون است، یادآور شد: مگر می شود از داریوش فرضیایی چشم پوشی کنیم؛ هم با او صحبت شده است و هم خودش تمایل دارد. سال ها طول کشیده است تا عمو پورنگ به عمو پورنگ تبدیل شده است.

معاون سیمای رسانه ملی درباره همکاری با احسان علیخانی و رامبد جوان نیز تصریح کرد: من در اختتامیه عصر جدید به احسان علیخانی گفتم فصل جدید را کار کنند اما خودش گفت باید مدتی وقفه بیفتد و فرصت زمانی لازم دارد. همان زمان ها از رامبد جوان نیز هم همین مورد را پرسیدم. آن موقع یکی دو قسمت باقی مانده بود تا خندوانه به اتمام برسد  که او هم بحث مجموعه دیگری را مطرح کرد و زمان خواست.

وی ادامه داد: سال گذشته شرایطی را گذراندیم که باعث ایجاد فاصله بین ما و هم مسلک‌ها و همکارانمان شد. رسانه به دنبال این بوده است که با این عزیزان کار کند تا به نتیجه برسد. ما با بیست نفر صحبت می کنیم و شاید با برخی شان به توافق برسیم.

برمهانی درخصوص دستمزدهای نجومی که نسبت به برخی سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی و فضای مطرح می شود، عنوان کرد: اینگونه نبوده است؛ برخی گفتند فلانی آمده و دستمزد نجومی گرفته است. شما در جریان دستمزدهای سینمایی هستید، دستمزد سینمایی را تقسیم بر روز و یک شب برنامه کنید. نکته‌ای که هست مردم هم بالاخره دوست دارند برخی از این چهره ها را در تلویزیون مشاهده کنند.

معاون سیمای رسانه ملی در پایان درباره نبود مهران مدیری بیان کرد: افرادی هستند که تلویزیون تمایلی به همکاری با آنها ندارد چون به مردم احترام نگذاشتند اما مهران مدیری جزو آنها نیست. چهره ها و افرادی که نام برده شدند همه حرف هایشان مورد تایید نیست اما اینها ظرفیت هایی هستند که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد. با مهران مدیری برای بازگشت به تلویزیون در حال گفت‌وگو هستیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار