معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

جشنواره فانوس به مثابه چراغ هدایتی برای هنرمندان متعهد و مسئولان دلسوز است

«ایرانمهر» گفت: جشنواره فانوس به مثابه چراغ هدایتی برای هنرمندان متعهد، مسئولان دلسور و حافظان و ناشران ارزش‌ها است.
کد خبر: ۶۵۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱ - 07March 2024

جشنواره فانوس به مثابه چراغ هدایتی برای هنرمندان متعهدو مسئولان دلسوز استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، آئین اختتامیه سومین جشنواره فانوس ویژه تولیدات هنری سال ۱۴۰۱ ‌با حضور سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ پاسدار «اسماعیل ابراهیم نژاد» فرمانده سپاه شهرستان محمودآباد، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران و جمعی از مسئولین و هنرمندان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد برگزار شد.

روح الله «ایرانمهر» معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دبیرخانه سومین جشنواره «فانوس» از اردیبهشت امسال آغاز به‌کار کرد، اظهار داشت: هزار و ۱۷۱ اثر در حوزه دفاع مقدس در بخش‌های اصلی و دانش آموزی به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دومین دوره‌ی این جشنواره، سال گذشته در آمل برگزار شد، موضوع جشنواره امسال را دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، مقاومت ملل، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و شهدای امر به معروف برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: در بخش اصلی در رشته‌های موسیقی باکلام، مستند، نماهنگ، عکس، پوستر، نقاشی و نمایش خیابانی و در بخش دانش آموزی در رشته‌های نمایش صحنه ای، فیلم‌کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای و نقاشی که در سال ۱۴۰۱ تولید شد، به دبیرخانه ارسال شده است.

ایرانمهر با بیان اینکه استان مازندران امسال در جشنواره «فانوس» رتبه اول را کسب کرده است، اذعان داشت: برگزاری تئاتر، برگزاری کارگاه تئاتر، اجرای زنده موسیقی حماسی از اتفاقات ویژه این جشنواره بود که در قالب یک هفته فرهنگی در محمودآباد برگزار شد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه جشنواره فانوس به مثابه چراغ هدایتی برای هنرمندان متعهد، مسئولان دلسور و حافظان و ناشران ارزشهاست، عنودان کرد: در ارزیابی این جشنواره باید اعلام کنیم که نگاه مسئولان نسبت به هنرمندان از نگاه کارمندی خارج شود.

این مسئول با بیان اینکه ضرورت برگزاری کارگاه‌ها به شدت احساس می‌شود، گفت: اشتیاق دانش آموزان در بخش‌های مختلف شاهد بودیم و لازم است آموزش هنر برای این قشر برگزار شود.

در پایان این جشنواره از آلبوم موسیقی «سرباز کوچک» رونمایی شد و از نفرات برتر هر رشته تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار