مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی:

عزت، شرف و استقلال کشور ایران در پرتو ایثارگری و رشادت شهدا شکل گرفته است

حجت‌الاسلام‌ حسن‌زاده نامقی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید گفتمان‌ساز و شهیدپرور باشد و امروز عزت، شرف و استقلال کشور ایران در پرتو ایثارگری و رشادت شهدا شکل گرفته است.
کد خبر: ۶۵۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ - 08March 2024

عزت، شرف و استقلال کشور ایران در پرتو ایثارگری و رشادت شهدا شکل گرفته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد طی سخنانی با اشاره به آیات سوره مبارکه هود، اظهار داشت: هم پیامبر اکرم (ص) و هم امام هشتم بهترین اعمال امت خود را انتظار فرج امام زمان (عج) توصیف می‌کردند، اما در این بین و متأسفانه، برخی افراد انتظار را به اشتباه اهتزار تفسیر می‌کنند. حال آنکه منتظر واقعی امام عصر (عج) اهل قیام و بسترسازی است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مبتنی بر سیره اهل بیت (ع)؛ اهل قیام و حرکت بود، در ادامه تأکید کرد: ایشان نه فقط یک فرد انقلابی؛ بلکه یک مسلمان، اسلام‌شناس و عامل واقعی به قرآن کریم بود. به همین دلیل، پس از قیام این رهبر بزرگ، آحاد مختلف مردم پشت سر ایشان به راه افتادند و ۲۵۰ هزار شهید با تقدیم خون خود، درخت انقلاب را آبیاری کردند.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی ۲۲ اسفند، سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۳۵۸ و روز شهید، گفت: هم امام خمینی (ره) و هم رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدگاه‌شان بر این بوده است که این نهاد انقلابی باید گفتمان‌ساز و شهیدپرور باشد و بر همین اساس، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تکلیف مهمی در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز عزت، شرف و استقلال کشور ایران در پرتو ایثارگری و رشادت شهدا شکل گرفته است، در ادامه افزود: متأسفانه در طول ۴۵ سال اخیر، به درستی سیاهی‌های رژیم پهلوی در دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران، برای نسل جوان تبیین نشده است. با وجود انواع و اقسام جنایاتی که انگلیس و آمریکا از دیرباز بر ضد ملت ایران داشته‌اند؛ با تأسف برخی افراد در داخل در حال تطهیر این دولت‌ها بوده و به بیان دیگر چنین افرادی، شکل جدیدی از منافقین هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در تبیین وظایف دستگاه‌های اجرایی کشور در قبال بازخوانی حماسه‌های جامعه شاهد و ایثارگر یادآور شد: برای شهری مثل مشهد، که محل شهات امام رضا (ع) است، زیبنده نیست که ورودی‌اش به جای آنکه مروج فرهنگ رضوی و مبلغ شهدا و ایثارگرانش باشد، زائران و مسافران به این شهر در بدو ورود با انواع تبلیغات‌های تجاری مواجه شوند. متأسفانه با وجود ۱۸ هزار شهید، ۵۴ هزار جانباز و ۳۷۰۰ نفر آزاده‌ای که استان خراسان رضوی دارد، در مبادی ورودی این شهر، برخلاف سایر شهرها، اثری از تصویر شهدا و سرداران شهیدش نیست.

وی تأکید کرد: به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، لازم است که شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد نسبت به نام‌گذاری کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر به نام شهدا و بیان سیره آن‌ها در معابر و اماکن عمومی اهتمام خاص و ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن‌زاده نامقی در پایان سخنان خود، با ارائه گزارشی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دو سطح کشوری و استانی؛ برای نمازگزاران نمازجمعه مشهد تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها