آخرین اثر داوری اردکانی منتشر شد

«خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» عنوان جدیدترین کتاب رضا داوری اردکانی، استاد فلسفه و پژوهشگر، از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شده است.
کد خبر: ۶۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ - 09January 2016

آخرین اثر داوری اردکانی منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، تعبیر«خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» مفهوم مأنوس و آشنایی نیست و ممکن است در نظر کسانی معنی محصل هم نداشته باشد، زیرا معمولاً خرد را مقید به زمان نمیدانند و اغلب راعیان عقل (عقل در برابر نقل و شهود و تجربه و سنت و عادات فکری) معتقدند که بهره همه آدمیان از آن یکسان است.

این یک امر اتفاقی نیست که هم معتزله و هم دکارت گفتهاند که هیچ چیز مثل عقل میان آدمیان به تساوی تقسیم نشده است. البته فهم ژرفای قول معتزله و دکارت آسان نیست و شاید ابهام سخنشان از ابهام خرد تاریخی و منسوب به زمان توسعه نیافتگی یا هر زمان دیگر بیشتر باشد.

داوری اردکانی فیلسوف و متفکر ایرانی و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تهران است. داوری از سال 1368 عضو پیوسته فرهنگستان علوم است و از سال 1377، ریاست فرهنگستان علوم ایران را بر عهده دارد و از چهرههای شاخص در حوزه نظریهپردازی فرهنگی و اندیشه فلسفی به شمار میآید.

«خرد سیاسی در زمان توسعه نیافتگی» در 360 صفحه و در شمارگان یک هزار و 100 نسخه به قیمت 270 هزار ریال منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار