ماهنامه «حلقه‎وصل» ویژه نامه‌ای برای نقد برون‌گفتمانی جشنواره عمار

ماهنامه فرهنگی حلقه‌وصل شماره دی ماه خود را به جشنواره عمار اختصاص داده و عمار را از نگاه منتقدان و صاحب‌نظران جبهه فرهنگی انقلاب به طور کامل زیر دربین برده است.
کد خبر: ۶۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ - 05January 2016

ماهنامه «حلقه‎وصل» ویژه نامه‌ای برای نقد برون‌گفتمانی جشنواره عمار

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس این روزها ششمین دوره جشنواه مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین در حال برگزاری است. ششمین دوره این جشنواره از هشتم دی ماه شروع و تا هفدم ادامه دارد. ماهنامه فرهنگی حلقهوصل شماره دی ماه خود را به این اتفاق مبارک اختصاص داده و جشنواه بودن عمار را از از نگاه دبیران جشنواره فیلم فجر، مردمی بودن و سینما بودن عمار را از نگاه منتقدان و صاحبنظران و عمار بودن جشنواره مردمی فیلم عمار را از نگاه صاحبنظران جبهه فرهنگی انقلاب به طور کامل زیر دربین برده است.

در شماره سیوسوم ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی حلقهوصل ابتدا صحبتهای رهبر انقلاب در دیدار با دستاندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار بازخوانی میشود تا تلنگری دوباره برای آنها باشد و متوجه باشند که جشنواره آنها «عمار» است.

در ادامه بخشهای مختلف شماره سیوسوم ماهنامه حلقهوصل را که به صورت ویژه به جشنواره مردمی فیلم عمار پرداخته است، از نظر میگذرانید؛

دیباچه

در بخش دیباچه، حلقهوصل در یک گفتوگوی اختصاصی با وحید جلیلی، مسئول شواری سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار؛ جشنواره، مردمی، عمار و سینما نبودن این جشنواره را با او در میان گذاشته است.

در ادامه بخش دیباچه، حلقهوصل در قالب یک گزارش به خلوت پنج دوره گذشته جشنواره عمار میرود و روزگار سپری شده این جشنواره را «از بایکوت خبری دیروز تا دوران پرسوءتفاهم امروز» مورد واکاوی قرار میدهد.

جشنواره مطلوب

در این پرونده در آستانه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به شاخصهای یک «جشنواره مطلوب» از نگاه علیرضا رضاداد، علی معلم، محمد حیدری، محمدرضا عباسیان و داود مرادیان پرداخته شده است.

مسیر حرکت

حسن رحیمپور ازغدی، جواد شمقدری، ابراهیم فیاض، حسن عباسی و علیرضا پناهیان ماهیت، هدف و راهی که باید عمار میرفت را در پرونده «مسیر حرکت» مورد بررسی قرار دادهاند. در این پرونده جواد شمقدری روایت متفاوتی را از شکلگیری و هدفی که عمار باید به آن سمت میرفت بیان میکند و با نسبت دادن ایده عمار به خود میگوید که «میترسیدم هیچکس سرپرستی عمار را بر عهده نگیرد!» این تمام گفتههایی نیست که در این پرنده گفته شده است. چراکه علاوه بر معاون سینمایی دولت دهم ابراهیم فیاض هم گله دارد و حرفهای شنیدی زیادی دارد.

جشنواره همهی حزباللهیها

«جشنواره همهی حزباللهیها» عنوان پرونده دیگر شماره سیوسوم حلقهوصل است که در آن فعالین جبهه فرهنگی انقلاب در قالب یادداشتهای شفاهی به این سوال پاسخ میدهند که عمار چه نقشی در تداوم و توسعه این جبهه داشته است!؟ رضا برجی، محمد صادق کوشکی، سعید مستغاثی، سعید نعمتالله، سلیم غفوری، محسن یزدی و... فعالینی هستند که به این سوال پاسخ گفتهاند.

مسعود فراستی از مردمی بودن و سینما بودن عمار میگوید

پس از پنج دوره از برگزاری جشنواره فیلم عمار هنوز هم بحثهای زیادی در مورد مردمی شدن سینما توسط عمار وجود دارد که حلقهوصل آن را در پروندهای با عنوان «سینمای مردمی؛ سراب یا واقعیت!؟» با مسعود فراستی، خانم دکتر راودراد و... بررسی کرده است.

عمار از نگاه برگزیدهها

در این پرونده با چند تن از برگزیدههای بخش اکرانهای مردمی، داوران و برگزیده بخش آثار گفتوگو شده است. مهدی نقویان، محمدتقی رحمتی، عبدارضا رستمیفر، رضا تکبیری، فاطمه نصیریفرد در مورد سیاستهای جشنواره مردمی فیلم عمار و درسها و تجربیاتی که در این «راه» آموختهاند، میگویند.

خروج عمار از بایکوت رسانهای

در این پرونده جشنواره مردمی فیلم عمار از بایکوت رسانهای خارج میشود و سردبیران روزنامه صبا، روزنامه هفتصبح، سایت سینما ژورنال، سایت سینما مثبت و همچنین خبرنگاران سینمایی رسانههای مکتوب و مجازی از عمار مینویسند.

ویژهنامه «جشنواره مردمی فیلم عمار» نشریه حلقه وصل به دبیری وحید کرایلی منتشر شده است.

ماهنامه فرهنگی - تشکیلانی «حلقه وصل» به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر میشود. برای دریافت این نشریه با شماره تلفن ۵و۷۷۶۵۵۱۳۴ تماس بگیرید.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار