نمایش دخالت آمریکا به بهانه دموکراسی در شبکه افق

چهارمین قسمت مجموعه مستند «جنگ برای دموکراسی» با موضوع دخالت ایالات متحده در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین و بروز فقر و بیکاری در این جوامع، شنبه ۱۹ دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ - 09January 2016

نمایش دخالت آمریکا به بهانه دموکراسی در شبکه افق

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جهان در قرن بیستم به سوی معادلات پیچیدهای رفت که آثار و تبعات آن در قرن بیست و یکم هم بسیار مشهود است؛ گویا این مسئله به یک اصل اساسی تبدیل شده که ابرقدرتها و کشورهای حامی غرب، به بهانههای ایجاد صلح و دموکراسی دست به خشونت آشکار و نهان علیه مردم بیگناه در کشورهای مختلف بزنند.

امروزه مردم در کشورهایی همچون فلسطین، شیلی، ونزوئلا، بولیوی، نیکاراگوئه و عراق میزنند اما خشونت و درگیریها مردم این جوامع را دچار شکست و تزلزل نکرده و آنها همچنان در برابر این ظلمها و حق کشیها در حال مقاومت و مبارزه هستند.

مجموعه «جنگ برای دموکراسی» به این حقیقت جهان امروز میپردازد که دولتمردان کشورهای چگونه با هدف تامین منابع خود اما با شعارهایی نظیر دموکراسی و آزادی به دیگر کشورها حمله یا شعله جنگ را در مناطق مختلف بر میافروزند.

چهارمین قسمت این مجموعه به دخالتهای ایالات متحده آمریکا در امور داخلی شیلی اشاره میکند؛ در اواخر سالهای دهه 80 میلادی، آمریکا سیاستهای خود را تغییر داد و ادعا میکرد که دیکتاتورهایی نظیر پینوشه مایه سرافکندگی هستند و باید شیوهای نوین را بکار گرفت.

همچنین بیکاری و فقر در کشورهایی نظیر بولیوی که آمریکا در آنها دخالتهای فراوانی داشته، یکی از محورهای موضوع این قسمت خواهد بود.

جان پیلگر کارگردان، نویسنده و گزارشگر مجموعه مستند «جنگ برای دموکراسی» است که چهارمین قسمت آن شنبه 19 دی ماه ساعت 21 و تکرار آن در ساعتهای 10:30 و 14:30 دقیقه روز بعد از شبکه افق پخش میشود.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار