به مناسبت شهدای 7 تیر؛

تمام پیشنهادات را برای اسلام نپذیرفت

پس از اخذ فوق لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی، علیرغم پیشنهادات زیاد جهت اقامت در آمریکا به دلیل تعهد خود در قبال اسلام و عشق به وطن رهسپار ایران شد. مراجعت ایشان به ایران مصادف با اوج گیری مبارزات امت شهید پرور علیه رژیم شاه در سال 1356 بود.
کد خبر: ۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰ - 01July 2013

تمام پیشنهادات را برای اسلام نپذیرفت

خبرگزاری دفاع مقدس: شهید عباس شاهوی در سال 1332  در محله قنات آباد تهران متولد شد. بر اساس خواب یکی از علمای محل، اسم "عباس" برای ایشان انتخاب شد. با استعداد فراوانی که داشت تحصیلات دبستان تا پایان دبیرستان را با موفقیت طی کرد. سپس تحصیلات عالیه را در رشته حسابداری آغاز نمود و همزمان با آن، تحصیلات علوم دینی را در سطوح خارج، فقه و اصول گذراند. علاوه بر زبان فارسی به زبان های عربی و انگلیسی نیز تسلط داشت.

شهید بزرگوار پس از اخذ لیسانس حسابداری برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد. در آن جا به عنوان یکی از فعال ترین دانشجویان ایرانی، وقت خود را صرف گسترش اسلام و مبارزه علیه رژیم شاه خائن نمود. پس از اخذ فوق لیسانس در رشته مدیریت بازرگانی، علیرغم پیشنهادات زیاد جهت اقامت در آمریکا به دلیل تعهد خود در قبال اسلام و عشق به وطن رهسپار ایران شد. مراجعت ایشان به ایران مصادف با اوج گیری مبارزات امت شهید پرور علیه رژیم شاه در سال 1356 بود.

فعالیت های اسلامی و انقلابی شهید ارجمند در دوران قبل از پیروزی انقلاب، از دبیرستان یعنی سن نوجوانی آغاز شد. ایشان به دلیل تسلط و مهارت در قرائت قرآن و صوت زیبایی که  داشت، بچه های محل را جمع می کرد و به آنان قرآن و احکام را آموزش می داد. در دانشگاه نیز به تشکیل انجمن اسلامی مبادرت ورزید و به مبارزات خود علیه رژیم سفاک شاهنشاهی ادامه داد. چند بار نیز توسط عمال ساواک تهدید و تا مرز دستگیری پیش رفت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدیریت "گروه صنعتی فولاد ایران" منصوب شد. در این مسئولیت در جهت خود کفایی اقتصادی، فعالیت های فراوانی از خود نشان داد. پس از آن به  دعوت وزیر بازرگانی وقت به سمت مدیر عامل" مرکز تهیه و توزیع فلزات" انتخاب شد که عامل بسیاری از خدمات ارزنده بود و... . تا اینکه در هفتم تیرماه سال 1360 در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل  به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها