حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ما را آیت‌الله بهشتی بزرگ کرد و ایشان مانند پدر مهربان دست مرا گرفت / سربریدن شیعیان زنگ خطری برای دنیای اسلام است

در روز قبل که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مورد سوءقصد قرار گرفتند رئیس دفتر آیت‌الله بهشتی اینگونه نقل می‌کنند که آیت‌الله بهشتی با پیراهن و شلوار سراسیمه آمدند بیرون و کارت دعوت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را تحویل گرفت و ما فکر نمی‌کردیم ایشان نسبت به حضرت آقا آنقدر حساس باشند
کد خبر: ۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲ - 28June 2013

ما را آیت‌الله بهشتی بزرگ کرد و ایشان مانند پدر مهربان دست مرا گرفت / سربریدن شیعیان زنگ خطری برای دنیای اسلام است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین محمدکاظم صدیقی خطیب موقت جمعه تهران طی سخنانی در خطبه اول به لزوم پاسداشت و التزام وظایف شرعی اشاره کرد و اظهار داشت: یک از سازندهترین احکام اسلامی فریضه نماز است که یکی از مسائلی که ورودی نماز به حساب میآید اذان و اقامه است.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه اذان یک شعار است و هر دینی برای دعوت مردم به پرستش، آئینی دارد، ادامه داد: اذان علاوه بر آنکه یک شعار محسوب میشود یک زنگ هوشیاری برای کسانی است که در زندگی مادی شناور هستند و همچون نفخه ثانویه است.

خطیب موقت جمعه تهران اذان و اقامه را یک مستحب موکد دانست و گفت: شکستن نماز واجب حرام است اما یکی از مواردی که به نمازگزار اجازه داده شده نماز خود را بشکند ورود به نماز بدون اذان و اقامه است.

وی همچنین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مسئله انتخابات اظهار داشت: انتخابات یکی از نعمتهای الهی برای ما بود در حالی که دشمنان میخواستند با سابقه سال ۸۸ و روشهای پیچیدهای که یک فرصت بزرگ را به چالش تبدیل کرد مردم را از حضور در صندوقهای رای منصرف کرده یا آن را کمرنگ کنند.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی با تاکید بر اینکه خداوند نخواست که ملت ایران دشمنشاد شود در حالی که دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند، افزود: یکی از عرصهها و جبههها انتخابات است که اراده خدا بر آن وجود داشت و ملت ایران نیز استحقاق داشت که چنین امر خیری برایش اراده شود.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس به نقش بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سخنان نورانی نایب امام زمان و سکاندار حکیم کشتی انقلاب که خلف صالح امام راحل و شهداست باعث شد با تزریق بصیرت و مواضع بیدارگر از سوی ایشان خداوند دلها را آماده کند.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه سخنان خود با تشکر از تمام ارگانهایی که در امر برگزاری انتخابات دخیل بودهاند، گفت: تریبونهای نماز جمعه، خطبای بزرگوار ما، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، شورای نگهبان این اطمینان و فضا را برای مردم هموار کردهاند و همچنین شورای نگهبان و مجاری نظارتی زحمات فراوانی را متحمل شدهاند و انتخابات را بسیار عالی برگزار میکردند به گونهای که هیچ کس بهانهای نداشته باشند و این هماهنگیای که بین قوه قضائیه و نهادهای دیگر بود و قرار بود تا اگر تخلفی اتفاق افتاد بلافاصله قوه قضائیه وارد عمل شود.

وی افزود: من اعتقادم بر این است که مردم امام زمان(عج) را خشنود کردند و مجریان امور و نظارتی انتخابات سنگ تمام گذاشتند. رسانه ملی در فرصتهای گوناگون امتحان خود را به خوبی پس داده است و این بار نیز امتحان خود را به خوبی پس داد.

خطیب موقت جمعه تهران ادامه داد: ما به نمایندگی از مردم عزیز از تمام این مجاری تشکر خاص میکنیم.

وی با بیان اینکه این انتخابات دشمن را مایوس کرد، گفت: در سال 88 آنهایی که از بصیرت مردم غافل بودند، القاء تقلب کردند و مردم را به چالش کشیدند. عدهای را به خیابانها ریختند. برخلاف قانون عمل کردند و رسانههای دشمن آن را در بوق مطرح کردند و مشروعیت نظام را زیر سوال میبردند اما این حضور شما و لبیک شما به نایب امام زمان(عج) هم دروغ بودن آن ادعا را و بیجا بودن فتنه فتنه گران را در عمل ثابت کرد و هم دشمنان را آنچنان تودهنی زد که در روز انتخابات ناچار شدند اعلام کنند که مردم حضور پررنگی داشتند.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: این نشان میدهد شما مردمی هستید که تا زمان ظهور امام زمان(عج) زیر پرچم ولایت استوار هستید و انشاءالله این پرچم را به دست صاحب اصلی آن تحویل میدهید.

وی در ادامه با اشاره به شهادت آیتالله بهشتی و انفجار مرکز حزب جمهوری اسلامی افزود: در روز قبل که حضرت آیتالله خامنهای مورد سوءقصد قرار گرفتند رئیس دفتر آیتالله بهشتی اینگونه نقل میکنند که آیتالله بهشتی با پیراهن و شلوار سراسیمه آمدند بیرون و کارت دعوت حضرت آیتالله خامنهای را تحویل گرفت و ما فکر نمیکردیم ایشان نسبت به حضرت آقا آنقدر حساس باشند اما تقدیر این بوده بود که آقا در مسجد ابوذر مورد سوء قصد قرار بگیرند اما خدا این ذخیره را برای مردم حفظ کند و جای خالی شهید بهشتی و سایر خدمتگزاران را بتوانند پر کنند و مردم عزیز را در مسیر بدون هیچ توقفی در مسیر پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به خصایل اخلاقی آیتالله بهشتی گفت: فاجعه هفتم تیر از لحاظ سنگینی خسارت جزو خسارتهای سنگین تاریخ بشر است که بر یک ملت امت وارد میشود و در صورت ادامه حضور آنان ثمرات فراوانی برای کشور ایجاد میشد.

خطیب موقت جمعه تهران تصریح کرد: در مورد شهید بهشتی کم سخن گفته شده و اگر هم گفته شده درباره امور سیاسی گفته شده. ما را آیتالله بهشتی بزرگ کرد و ایشان مانند پدر مهربان دست مرا گرفت. ایشان یک انسان عاشقی بود.

حجتالاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه تصریح کرد: بهترین عبارت و توصیف را حضرت امام(ره) در مورد ایشان داشتند که فرمودند بهشتی یک ملت بود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت شیعیان در کشور مصر پیش از جشن نیمه شعبان گفت: این مسئله هشدار و زنگ خطری برای دنیای اسلام است. دنیای استعمار سالیان سال کار کرد تا فرقه سلفی را با آهنگ کشتار در تمام جهان به عنوان چهره اسلام مطرح کند. آنها بودجههای کلان از نفت مسلمانان در اختیار آمریکا قرار دادند و امروز محل فتنه برای دنیای اسلام شدهاند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: اینطور خشونتها، سر بریدنها و عالم دینی را زیر چماق گرفتن مال زمان ما نیست حتی در زمان بربریت هم اینطور قضایا استثنایی است و حالا در زمان فعلی این جانوران را مسلح میکنند و جوانان بیکار را از سرتاسر دنیا با پولهای آنچنانی جذب کرده و گرفتار میکنند و آنگاه خانه آتش میزنند و نوجوانان را به دار میکشند و آخرین پرده آن نیز اتفاقاتی بود که در کشور مصر روی داد.

وی افزود: مصر و مردم مصر از دیرباز به اهل بیت ارادت داشتند. راسالحسین داشتند. جشنهای گوناگون داشتند و اما برای برگزاری جشن میلاد امام زمان(عج)، عالم فرزانهای اینچنین کشته شود و آنطور فجیع برخورد کنند، گویا سازمانها در اینجا کورند و بحمدالله همین چیزها سبب میشود که اسلام امام خمینی(ره) فراگیر شود. زمانی جبهه ما آبادان بود اما امروز جبهه ما در لبنان و سوریه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار