به مناسبت واقعه هفت تیر:

برقراری عدالت اجتماعی ویژگی‌ بارز شهید اسدالله زاده

از صفات عالیه شهید بزرگوارجواد اسدالله زاده، تعهد فراوان به اسلام ،پیروی از ولایت فقیه وتلاش در جهت عمل کردن به واجبات وسعی در انجام مستحبات و نیزتلاش برای برقراری عدالت اجتماعی از ویژگی‌ بارزایشان بود.
کد خبر: ۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲ - 28June 2013

برقراری عدالت اجتماعی ویژگی‌ بارز شهید اسدالله زاده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در سومین روز از نوروز سال 1329 ه .ش کودکی در شهر شهید ارض طوس قدم به کره خاکی نهاد که پدرش غلامرضا ، نام هشتمین سپهر آسمان امامت و ولایت را بر او نهاد.
جواد تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند. و در طول دوران تحصیل از دانشآموزان ساعی و ممتاز بود.
جواد از همان دوران کودکی اُنس عجیبی به آموزههای مذهبی و فراگیری قرآن داشت و در دوران تحصیل در دبیرستان ، دامنه فعالیتهای مذهبی خود را گسترش داد.
او پس از اخذ دانشنامه کارشناسی از دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیل به آمریکا سفر کرد. بلافاصله پس از ورود به آمریکا، تحصیلات خود را از سرگرفت و توانست طی پنج سال اقامت در این کشور، دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته اقتصاد با موفقیت سپری نماید.
وی طی اقامت در آمریکا، از فعالترین اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا به شمار میرفت. او توانست با همکاری چند تن از دانشجویان مسلمان مقیم آمریکا در پنج شهراین کشور، انجمن اسلامی دانشجویان را پایهگذاری کند.
شهید اسداللهزاده در این مدت همواره با سیاستهای استبدادی رژیم پهلوی مبارزه میکرد و در بیدارسازی اذهان نسل جوان به ویژه نخبگان نقش مؤثری بر عهده داشت.
خانم صدیقه اختیاری همسر شهید اسداللهزاده درباره خصوصیات رفتاری او چنین نقل میکند: « ... جواد در طول تحصیل در آمریکا ، چند بار  به وطن مراجعه کرد. یکی از برنامههایی که در مدت مراجعت به کشور دنبال مینمود، این بود که به یکایک اقوام و خویشاوندان سرمیزد و با آنان تجدید دیدار مینمود و معتقد بود صله رحم، بدی را از دل میزداید و مهر و دوستی را جایگزین آن میکند».

هنوز خاطره اقامه نمازجماعت وی درایالت محل تحصیلاش در اذهان دانشجویان آن مقطع باقی مانده است که چگونه و با چه شکوه و عظمتی، توانست این آئین الهی را با حضور 700 تن از دانشجویان مسلمان برگزار نماید و 3 شبکه تلویزیونی آمریکا نیز با وجود سانسورهای فراوان ناگزیر از پخش آن شدند

 

تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی ویژگی بارز شهید اسدالله زاده

عدالت اجتماعی و تحقق آن یکی از اهداف آرمانی مصلحان و هر انقلاب واقعی و خواست مردم است. در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران از ظلم وستم رژیم عصیانگر پهلوی به ستوه آمده بودند و روز به روز فقر و فاصله طبقاتی در جامعه افزایش مییافت، بنابراین برای پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی در کشور لحظهشماری میکردند.

بعد از انقلاب درمشهد درفعالیت های فرهنگی خود به تشکیل و تدریس آموزش اقتصاد اسلامی ادامه داد. حزب جمهوری اسلامی ایشان را به عنوان کاندیده ای دوره اول مجلس انتخاب و معرفی کرد. و به خاطر جلوگیری از حیف و میل بیت المال و برچیده شدن نظام بود ودومرکزتابعه وزارت بازرگانی را با هم ادغام نمود. بخاطر فعالیت ارزشمندش در کابینه شهید رجایی به عنوان معاون بازرگانی خارجی وزارت بازرگانی انتخاب شد.

از صفات عالیه شهید بزرگوارجواد اسدالله زاده، تعهد فراوان به اسلام ،پیروی از ولایت فقیه وتلاش در جهت عمل کردن به واجبات وسعی در انجام مستحبات و نیزتلاش برای برقراری عدالت اجتماعی از ویژگیبارزایشان بود.

وی همیشه نسبت به روحانییت پیرو خط امام عشق می ورزید. همیشه از شهید مظلوم بهشتی سخن می گفت که سرانجام با محبوب خویش و 72 یارش در هفتم تیرماه 60 به وسیله منافقین کور دل به شهادت رسید

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار