برگزاری هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در قبله تهران

هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از 22 تا 28 دی ماه امسال با شکوهی خاص و خیل عظیم مشتاقان این امامزاده واجب التعظیم در قبله تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ - 10January 2016

برگزاری هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در قبله تهران

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، برگزاری مسابقه خاطره نویسی زیارت در شبکه های اجتماعی با موضوع عکس و فیلم، مسابقه فرهنگی از کتاب حکمت نامه حضرت عبدالعظیم(ع)، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، عرضه کتب مذهبی و دینی در نمایشگاه حرم با تخفیف، مسابقه حفظ حدیث، برپایی نمایشگاه در ایستگاه مترو شهرری و برپایی نمایشگاه فرهنگی فرشتگان زائر از جمله برنامه های این هفته معنوی است که در شهرستان ری و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود.


برگزاری همایش شعر نبوی با حضور شعرا و ذاکرین، اجرای برنامه جمع خوانی خدام حرم به همراه مراسم جاروزنی دسته جمعی، اجرای طرح شکرانه کریم با تلاوت هزاران ختم قرآن و اهدای آن به حضرت عبدالعظیم(ع)، ویژه برنامه جشن تکلیف دانش آموزی و جشن میلاد ویژه شکوفه های قرآنی از دیگر برنامه های این هفته است.


دیدار آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با کارکنان و خدام حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ائمه جماعات مساجد شهرستان ری و فرماندهان و کارکنان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران از دیگر برنامه های تکریم هفته میلاد است.


عطرافشانی و گل افشانی ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و قبور شهدای مدفون در حرم، آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، اجرای برنامه جمع خوانی خدام حرم، تلاوت قرآن، زیارتنامه و مدیحه سرایی نیز از جمله برنامه های شب ولادت حضرت عبدالعظیم( پنجشنبه 24 دی) عنوان شده است.


روز میلاد حضرت عبدالعظیم(جمعه 25 دی) نیز برنامه های گسترده ای در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و اماکن متبرکه و مساجد شهرری پیش بینی شده است که برگزاری دعای عرفانی ندبه، نماز باشکوه جمعه و مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) از جمله آن است.


همچنین در این روز دارالشفای کوثر حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بیماران و مراجعان را به رایگان ویزیت کرده و بازدید از موزه و مخزن کتابخانه حرم رایگان و موزه آسمان نما نیز با 50 درصد تخفیف است.


برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» از دیگر برنامه های مذهبی و فرهنگی روز میلاد مسعود حضرت عبدالعظیم(ع) است.


ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم(ع) در چهارم ربیع الثانی سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه واقع شده است.


ایشان فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی(ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد.


حضرت عبدالعظیم(ع) در مدّت 79 سال عمر با برکت خود با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام محمّدتقی(ع) و امام علیّ النّقی(ع) مقارن بوده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.


منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری می فرمایند: «اگر قبر عبدالعظیم(ع) را که در نزد شماست زیارت می کردی مانند کسی بودی که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است».

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها