دهن‌کجی ترامپ به دستگاه قضایی آمریکا؛ پول نقد دارم اما نمی‌دهم

دونالد ترامپ مدعی شد که تقریباً نیم میلیارد دلار پول نقد دارد، اما ترجیح می‌دهد به جای این‌که آن را صرف وثیقه‌گذاری در دادگاه نیویورک کند، در اختیار ستادهای انتخاباتی‌اش ‌بگذارد تا برای پیروزی در انتخابات تلاش کنند.
کد خبر: ۶۵۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 25March 2024

دهن‌کجی ترامپ به دستگاه قضایی آمریکا؛ پول نقد دارم اما نمی‌دهمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دادگاه مدنی نیویورک نزدیک به دو ماه قبل در حکمی بدوی «دونالد ترامپ» را با اتهام کلاه‌برداری به پرداخت ۳۶۴ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. در دادخواست صادر شده علیه ترامپ آمده بود که او  مقطعی ثروت خود را به میزان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بیشتر از رقم واقعی آن اعلام کرده و به این ترتیب با ارائه چهره‌ای ثروتمندتر از خود توانسته بود از وام‌هایی با شرایط بهتر و درصد بهره‌ی کمتر استفاده کند.

اگرچه وکلای رئیس‌جمهور سابق آمریکا به حکم دادگاه اعتراض کردند و درخواست تجدیدنظر دادند، اما برای به جریان افتادن این درخواست لازم است که ابتدا مبلغی حدود ۵۵۰ میلیون دلار (معادل ۱۲۰ درصد جریمه) نزد دادگاه وثیقه‌گذاری شود.

از آن‌جا که بخش عمده‌ی دارایی ترامپ در بازار املاک سرمایه‌گذاری شده، در حال حاضر او برای تامین این مبلغ با چالشی اساسی روبه‌روست. هم‌زمان دولت آمریکا آماده می‌شود که در صورت عدم پرداخت جریمه، به صورت بالقوه برخی از دارایی‌های ترامپ را مصادره کند.

ترامپ اخیرا در شبکه‌ی اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «من از طریق کار سخت، استعداد و شانس در حال حاضر تقریباً پانصد میلیون دلار پول نقد دارم.» او همچنین در گفت‌وگو با شبکه‌ی فاکس نیوز خاطرنشان کرد: «در صورت لزوم تا دادگاه عالی ایالات متحده پیش می‌روم و با این موضوع مبارزه می‌کنم. آن‌ها نمی‌توانند قبل از اینکه فرصت تجدیدنظر داشته باشید، اموال شما را از شما بگیرند.»

لازم به ذکر است با وجود مفتوح بودن پرونده‌های متعدد قضایی، دونالد ترامپ کلیه اتهامات علیه خودش را رد و آن را یک توطئه سیاسی برای آسیب رساندن به کمپین انتخاباتی‌اش توصیف می‌کند.

انتهای پیام/ 944

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار